Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla jättää vauvaa 'murhanhimoiselle' anopilleni hoitoon...

Vierailija
03.10.2010 |

Minulla ja miehelläni on 5kk ikäinen poika. Anoppini asuu melko lähellä meitä ja omat vanhempani asuvat keski-Suomessa. Ongelmani on seuraavanlainen:

Minulla ja miehelläni lähestyy 10v vuosipäivä ja ajattelimme lähteä yöksi hotelliin ja antaa pojan anopille hoitoon yhdeksi yöksi. Minua karmii ajatus anopista hoitamassa esikoistamme. Kun odotin poikaamme anoppini vietti 50-vuotis synttäreitään melko railakkaasti. Kännipäissään hän avautui minulle menneisyydestään. Hän varoitteli siitä,kuinka vaikeaa pienen lapsen kanssa eläminen on. Hänen kuopuksensa oli itkenyt päivin öin ja anoppi oli monena yönä meinaanut lopettaa lapsen itkun painamalla tyynyn tämän kasvoilleen. Sanoi olevansa hyvin herkkä ihminen ja monena yönä halunnut tappaa kuopuksensa. Tästä asiasta tietää vain minä ja anoppi. Anopin kuopus on nyt 15v. Anoppi ei siis ole hoitanut vauvaikäistä 15 vuoteen. Olenko hirveä ihminen kun en halua antaa poikaamme hänelle yöksi? Meidän poika on myös melko itkuinen tapaus,pelottaa mitä anoppi ajattelee jos poika huutaa koko yön...Mitenkäs kerron tästä miehelleni,että vien mielummin pojan satojen kilometrien päähän minun vanhemmilleni yöksi kun hänen äidinsä luo??

Ymmärrän kyllä, että väsyneenä itkuisen vauvan kanssa mieleen tulee kaikenlaista pahaa..Silti minua karmii..

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hoitamista isovanhemmilla yökyläilystä. Kyllä nyt ensin voi katsoa ihan päiväsaikaan, jonkun kampaaja tms. reissun ajan kuinka isovanhemmat ovat vauvan kanssa pärjänneet.

Ja toisaalta onko vauva tissillä vai pullolla? Kaikki vauvat eivät yksinkertaisesti suostu syömään pullosta tai vieraan ruokkimana. Oletteko harjoitelleet etukäteen? Onko mummo ikinä ruokkinut lasta? Aika rankkaa noin kylmiltään.

Varaudu siihen, että lapsi ei ole syönyt ja on huutanut pää punaisena mummolle. Ja mummo ei ole ilennyt keskeyttää teidän "tärkeää" iltaa ilmoittaakseen, että nyt täällä ei pärjätä. Yöhoitajan pitää olla joku vauvalle todella läheinen ihminen, jonka kanssa on paljon tekemisissä. Ja mieluummin niin päin, että hoitaja tulee lapsen kotiin, joka on se tuttu ympäristö.

Vierailija
22/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa heti vauvan pois. Mihin anoppi sitten vauvan laittaa, kun ei vanhempia ole paikalla? Jättää huutamaan? Jos ap ei uskalla jättää anopin hoitoon vauvaa niin turha hänen on väkisin jättää. Varma tapa pilata loma jättää vauva epäluotettavalle hoitajalle.

8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaavia ajatuksia sinun tai sisarustesi kohdalla? Tuskinpa se niistä sinulle kertoisi...

Vierailija
24/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut, ovat normaaleja, jopa tavallisia. On IHAN eri asia että tuollaisia asioita tulee päähän kuin oikeasti toteuttaa MITÄÄN sen suuntaistakaan. En usko, että anopilla on mitään murhanhimoja mihinkään suuntaan, ainakaan lapsenlapseensa. Ymmärrän kyllä että noin pienen vauvan yöhoitoon jättäminen hermostuttaa, mutten usko, että anoppia sinänsä tarvitsisi pelätä.

Vierailija
25/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä ihan ajatuksella, että onko se vauva valmis jäämään yökylään, ja onko ap valmis tarvittaessa keskeyttämään oman illanviettonsa? Tässä minä, minä ja mulle kaikki ja heti maailmassa olisi ihan hyvä välillä asettaa joku toinen etusijalle, ja etenkin, kun on oma lapsi kyseessä.

Vierailija
26/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto vie, 10vuotta olette olleet yhdessä ja nyt olette ollut 5kk perhe ja on vähälle jäänyt kaksinolo, voi juma - mene itseesi!

Vierailija
27/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no höh ei tuollainen juttu vielä anopista murhanhimoista tee, moni koliikkivauvaa hoitanut vanhempi varmasti välillä kokee tuollaisia tunteita, mutta ei kuitenkaan niitä tietenkään toteuta. Lisäksi on ihan eri asia hoitaa itkuista toisen lasta yksi yö, kun omaa itkevää lasta päivästä toiseen.

Uskoisin kyllä että anoppisi selviää _yhdestä_ yöstä vauvanne kanssa. On aivan normaalia tuskastua vauvan huutoon, jos sitä saa/joutuu kuunnella aamusta iltaan, päivästä ja viikosta ja kuukaudestakin toiseen. Täysin eri asia hoitaa vierasta vauvaa yksi yö, vaikka vauva itkisikin.

Vierailija
28/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi on mitä todennäköisimmin kärsinyt diagnosoimattomasta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Tuskin tämä on enää tilanne.

Ja totta onhan teillä ollut yli 9 vuotta yhdessä. Se ei tosin poista sitä että tuoreiden vanhempien tulisi jollakin lailla saada hoitaa parisuhdettaan.

Ei kummeista olisi apua tässä tilanteessa, tai sisaruksistanne?

Vierailija
29/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mullistavaa. Aika monet koliikkivauvojen vanhemmat ovat kokeneet sen tukahduttavan tunteen, kun tekisi mieli tappaa lapsi ja itsensä. Se on se viimeinen piste, kun ei meinaa enää jaksaa.

Eihän lapsenlapsen hoito yhden yön ole mitenkään rinnastettavissa tuohon anopin tarinaan ja toiseksi: ANOPPIHAN EI OLE TEHNYT MITÄÄN.

Minäkin voisin kertoa vanhana, että meinasin lyödä meidän kuopusta, kun nukutin ja nukutin umpiväsyneenä ja aina laskiessa sänkyyn alkoi aina huuto. Tuntuisi ihan kauhealta, että mut tuomittaisiin tuosta ja en saisi hoitaa lapsenlapsia. Minä, joka rakastan lapsia, minä joka en ole koskaan lastani lyönyt. Enemmänkin anoppisi halusi jakaa sinulle äitiyden mustimmat hetkensä.

Vierailija
30/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi edes ajatella tappavansa tai vahingoittavansa lastaan. Mulla oli se koliikkivauva, joka ei nukkunut kuin hetkiä sylissä, ehkä liikkuvissa vaunuissakin. Ja olin väsynyt.

Toki on eri asia, jos kärsii masennuksesta, siitä en osaa sanoa mitään. Mutta miten terveellä ihmisellä voisi olla tuollaisia ajatuksia?

Vierailija
31/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa missään nimessä jättää anopille. Jo tuo vanha kokemus tukee kantaani, sekä se, että hän ei tänä päivänäkään pysty hoitamaan itkevää vauvaa. Ei hän ole kelvollinen hoitaja pienelle lapselle, hänellä on itsellään käsittelemättömiä tunteita sisällään ja lapsen itku laukaisee ne negatiivisesti pintaan. Kuinka edes mietit jättäväsi lapsesi hänelle?! Pyydä oma äitisi luoksenne, tuttu ja turvallinen ympäristö vauvalle. Eiköhän lapsen turvallisuus ole tässä se tärkeämpi kuin miehesi reaktiot asiaan? Puhukaa hyvät ihmiset asioista suhteiden sisällä, ne ovat teidän yhteisiä asioitanne. Ei muiden mielipiteillä ole väliä. Hyvä kuitenkin, että haluat hoitaa parisuhdettanne. Nauttikaa hotelliyöstä!!

Vierailija
32/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en käsitä mikä hinku on pieni vauva saada kenellekkään hoitoon YÖKSI...ja varsinkin kun tiedät valmiiksi että vauva on itkuinen. meidän 8kk ei oo itkuinen eikä mene ainakaan vuoteen tuohon seinän taakse yöhoitoon.

Vierailija
33/35 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa missään nimessä jättää anopille. Jo tuo vanha kokemus tukee kantaani, sekä se, että hän ei tänä päivänäkään pysty hoitamaan itkevää vauvaa. Ei hän ole kelvollinen hoitaja pienelle lapselle, hänellä on itsellään käsittelemättömiä tunteita sisällään ja lapsen itku laukaisee ne negatiivisesti pintaan. Kuinka edes mietit jättäväsi lapsesi hänelle?! Pyydä oma äitisi luoksenne, tuttu ja turvallinen ympäristö vauvalle. Eiköhän lapsen turvallisuus ole tässä se tärkeämpi kuin miehesi reaktiot asiaan? Puhukaa hyvät ihmiset asioista suhteiden sisällä, ne ovat teidän yhteisiä asioitanne. Ei muiden mielipiteillä ole väliä. Hyvä kuitenkin, että haluat hoitaa parisuhdettanne. Nauttikaa hotelliyöstä!!

olla käsittelemättömiä tunteita sisällään. Toinenkin mummo on voinut ajatella murhanhimoisia ajatuksia, jopa niin ettei koskaan ole niistä kenellekään kertonut. Voi herranisä miten hysteerisiä ihmiset voikaan olla. Ajatus jostain 15 vuoden takaa on merkki siitä, että lapsi on vaarassa, eikä tätä saa jättää mummolleen. Kyllä nyt pitää vaatia mummoilta psykiatrin lausunnot mielenterveydestä ennenkuin voi lasta niille hetkeksikään jättää.

Vierailija
34/35 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tappaisi. Mutta en silti jättäisi ihmiselle, joka antaa heti itkevän lapsen pois. Miten hoitaminen sitten onnistuisi.

Ja ihme jeesustelijoita täällä taas. Ei kai se nyt kamalaa ole jättää 5kk:n ikäinen vauva yöksi hoitoon ja palata sitten paljon pirteämpänä hoitamaan vauvaa taas! Vauva nauttii paljon enemmän tyytyväisten äidin ja isän kanssa.

Pyytäisin silti omaa äitiäni tulemaan kylään hoitamaan, siis sen takia, jos anoppi ei oikein osaa itkevän vauvan kanssa olla.

Vierailija
35/35 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppisi oli kuopuksensa kanssa väsynyt, ja varmasti moni muukin on ajatellut sekopäisenä väsymyksestä ko. ajatuksia... Anoppisi nyt vain erehtyi kertomaan sinulle asiasta.

Luulen, että varottelemalla ja kertomalla omista kokemuksistaan hän halusi vain viestittää sinulle ymmärtävänsä, jos koet itsesi väsyneeksi vauva-aikana.

Eikä kukaan hermostu hoitovauvan itkuun, vaan omansa, kun sitä jatkuu päivä- ja yökausia.

Hivenen ymmärrystä, pliis. Ethän tosissasi usko vauvasi olevan vaarassa isoäitinsä luona. Siis ethän :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän