kasvisten ja hedelmien säilytys
Kun ei ole mitään kylmäkomeroa eikä edes viileäkaappia, niin kertokaapa miten säilytätte kasvikset ja hedelmät? Jääkaapin alalokerossa kovettuvat ja/tai nahistuvat, pöydällä ei voi banaanikärpasten vuoksi säilyttää. Ei voi joka päivä juosta kaupassa ostamassa vain yhden päivän annos.
Kommentit (3)
Tommoinen kärpäskupu onkin hyvä idea! Saako tarpeeksi pienireikäisiä mistä tahansa kaupasta (esim. sokokselta jos tänään sinne muutenkin päätyy 3+1 päiville)
Tommoinen kärpäskupu onkin hyvä idea! Saako tarpeeksi pienireikäisiä mistä tahansa kaupasta (esim. sokokselta jos tänään sinne muutenkin päätyy 3+1 päiville)
kauppojen valikoimasta, saattaapi tietenkin olla sesonkituote. Meillä on mökillä tuollaisia ihan niiden isojen kärpästen takia.
Yksi vaihtoehto on tietenkin tehdä jostain verkkomaisesta kankaasta pusseja, ja säilyttää niissä.
Mä säilytän kellarin rappusissa.
Kannattaa lämpömittarin kanssa mitata, mikä kohta jääkaapista on lämpimin.
Mitä tulee banaanikärpäsiin, niin voithan sä ostaa sellaisen pienisilmäisestä verkosta tehdyn kärpäskuvun ja säilyttää ne hedelmät sen alla.
Mä pidän keittiössä ansoja banaanikärpäsille aina silloin, kun niitä on. Pieneen kuppiin omenaviinietikkaa, tiskiainetta ja vettä. Mulla kuoli kaikki banaanikärpäset parissa päivässä.