Annoin kummipojalle 150€ tiettyyn tarkoitukseen ja
hän "tuhlasi" sen limuun,leffaan, röökiin ym.
Nostanko metelin asiasta? Hän ei sanonut edes äidilleen että annoin rahaa .
Uusi kännykkä piti ostaa.
Toisaalta raha oli hänen , mutta oli puhe ostaa nimenomaan uusi puhelin.
Kommentit (11)
ja asuu kotona
harmittaa..kun luulin tekeväni hänet iloiseksi ja raha menikin humpuukiin
poika, toivoisin kyllä tosiaankin kummin juttelevan myös minun kanssani (etukäteen) tuollaisten summien antamisesta.
ja asuu kotona
harmittaa..kun luulin tekeväni hänet iloiseksi ja raha menikin humpuukiin
toki olisin voinut sen itse ostaa, mutta tuskin olisi osunut juuri se oikea.
ap
Vähenee väärinkäsitysten määrä ja poikakin tajuaa, että on turha yrittää mitään seläntakana juttuja (saattaahan äidilleen sanoa, ettet ole antanut mitään rahaa). Itse esim. sanoisin pojalle äidin kuullen, että annoin sinulle sen 150 euroa puhelinta varten ja koska tuhlasit sen ihan johonkin muuhun, niin enpä tee toiste vastaavaa erehdystä. Viestin pitää olla se, että mitä luvataan, se tehdään, ja rehellinen pitää olla aina. Luultavasti vonkuu sitä puhelinrahaa nyt vanhemmiltaan, kun typerä kummitäti ei antanutkaan siihen rahaa...
olisit Ap antanut lahjakortin johonkin puhelinkauppaan mieluiten
kertoisin asiasta aidille ja puhuisin myos pojan kanssa... tai vaikka yhtaaikaa molempien kanssa kuten joku tuossa aiemmin ehdotteli.
ettei jää harmituksia kenellekään. Tod.näk asia harmittaa poikaakin, kun miettii mihin se raha meni.
Toisaalta lahjallahan saa kuka tahansa tehdä mitä tahansa - eli jos olisit ostanut kännyn, olisi voinut sen myydä kaverilleen tai pantata tai jotain... Mutta pettymyksestä pitää keskustella ja kertoa tunteista, jottei asia jää liiaksi välillenne.
kertonut lapsen äidille, että annan rahaa ja mihin raha olisi tarkoitus käyttää. Voihan siitä lapsen äidille mainita mutta outoa ettet ole hänellemaininnut asiasta. Tuossa iässä olisin itsekin varmaan tuhlannut summan ihan johonkin muuhun.
oli muuten viimeinen kerta pitkään aikaa kun annan rahaa ellet niitä järkevämmin käytä ja se ois siinä. Mitä sitä sen enempää huokailemaan ja vittuilemaan. Olokoon ilman jos ei osaa, ei sen kummempaa. Jos äiti sattuisi olemaan kuuloetäisyydellä, niin kuulisi siinä samalla.
Jos siis kummipoikasi on vielä alaikäinen. Kyse on kuitenkni sen verran huomattavasta summasta, että äitinä minua kiinnostaisi saada tietää - ja kuuluisikin.
Jos taas kummipoikasi on täysi-ikäinen, niin sitten ei voi mittää.