Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain täydellinen arvoliberalismi on nykyään hyväksyttävää?

Vierailija
17.09.2010 |

Omia arvoja ei saa olla, koska ne ovat rajoittavia ja ilmaisevat suvaitsemattomuutta.

Mitä enemmän suvaitsee mitä tahansa, sen parempi. Mitä liberaalimpi, sen parempi.

Rajat on huonoja ja merkki omasta avuttomuudesta tai huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta.

Miksi minä olen suvaitsematon, jos minulla on arvoja?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää vaan oo tommoseen törmänny. Missä porukoissa oikein pyörit?

Vierailija
2/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerta kun avaan suuni omista arvoistani tai mielipiteistäni, joku hyökkää todella rajusti kimppuuni ja väittää suvaitsemattomaksi.

Kyse nyt useimmiten kristillisistä arvoista, koska elän niiden arvojen mukaan. Esimerkiksi MINUN mielestäni avioliitto pitäisi pitää miehen ja naisen välisenä liittona, rekisteröity parisuhde voisi olla muille suhteille. Tämän mielipiteeni takia olen saanut kuulla olevani ties mikä hirveä akka.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että arvostelija on täysin arvoliberaali. Hänellä voi vaan olla hyvin erilaiset arvot kun sinulla.

Jotenkin arvasin että tässä on kyse just mahdollisesta sukupuolineutraalista avioliitosta yms ;)

kerta kun avaan suuni omista arvoistani tai mielipiteistäni, joku hyökkää todella rajusti kimppuuni ja väittää suvaitsemattomaksi.

Kyse nyt useimmiten kristillisistä arvoista, koska elän niiden arvojen mukaan. Esimerkiksi MINUN mielestäni avioliitto pitäisi pitää miehen ja naisen välisenä liittona, rekisteröity parisuhde voisi olla muille suhteille. Tämän mielipiteeni takia olen saanut kuulla olevani ties mikä hirveä akka.

ap

Vierailija
4/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄLLEEN esimerkki yksinkertaisesta (ei-kovin älykkäästä) uskiksesta.

Vierailija
5/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele! T: Ei ap.

Vierailija
6/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta villi veikkaus: koska ap antaa tekstissään sen kuvan, että jos jollain ei ole samoja arvoja kuin ap:lla, niin niitä ei sitten ole ollenkaan tai korkeintaan hyvin vähän.

Perustele! T: Ei ap.

Vierailija
8/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri nuo "kaikki pitää suvaita"-jutut jne. Itse suvaitsen esim. seksuaalivähemmistöt normaalisti, mutta ymmärrän hyvin ettei muiden tarvitse jos eivät halua. Eivätkä kaikki homotkaan ole mitään heterofaneja, päinvastoin...kumma kun näistä ei vaan puhuta? Aina se kääntyy niin että mihin tahansa vähemmistöön kuuluva on automaattisesti "parempi" kuin tavallinen perussuomalainen.

Vierailija
9/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta villi veikkaus: koska ap antaa tekstissään sen kuvan, että jos jollain ei ole samoja arvoja kuin ap:lla, niin niitä ei sitten ole ollenkaan tai korkeintaan hyvin vähän.

Vierailija
10/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuten moni muukin, elää siinä yksinkertaisessa harhassa, että jos toinen ei jaa samoja arvoja hänen kanssaan, toisella ei ole arvoja ollenkaan. Kuten joku fiksu jo toisin sanoin vastasi.

Itse esim. suhtaudun ns. liberaalisti seksuaalivähemmistöihin, mutta esim. kannatan päihdeäitien pakkohoitoa ja mielestäni sikiölläkin pitäisi olla ihmisoikeudet. En hyväksy raskaana tupakointia ym. avuttoman yksilön tahallista myrkyttämistä jne...

ja en ole ateisti enkä uskis, vaan agnostikko.

Vierailija
11/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes pysty perustelemaan, että miksi on.

Miksi sä noudatat juuri tuollaista kohtaa raamatustasi,mutta et niitä kaikkia muita määräyksiä, mitä siellä on roppakaupalla?

Kivitätkö huorintekijät? Leikkaatko hiuksiasi?

Syötkö sianlihaa? Teetkö töitä pyhäpäivänä?

Oletko saastainen kuukautisten aikaan ja varsinkin lapsen synnytettyäsi?

Vierailija
12/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6

tuossapa pähkinä hihhulille purtavaksi.

Vierailija
13/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä kaikki homotkaan ole mitään heterofaneja, päinvastoin....

heterofani saatuani ensin rekkalastillisen paskaa niskaan heteroilta. Mikä ihme se nyt on.

Vierailija
14/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvot ovat niitä asioita, joiden mukaan haluaa ITSE elää. Heti kun katsot oikeudeksesi määrittää, miten MUIDEN IHMISTEN tulisi elää, olet suvaitsematon. Ja se ei kyllä anna sinusta kovin empaattista tai älykästä kuvaa.

Vierailija
15/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia arvoja ei saa olla, koska ne ovat rajoittavia ja ilmaisevat suvaitsemattomuutta.

Mitä enemmän suvaitsee mitä tahansa, sen parempi. Mitä liberaalimpi, sen parempi.

Rajat on huonoja ja merkki omasta avuttomuudesta tai huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta.

Miksi minä olen suvaitsematon, jos minulla on arvoja?

Tuntuu, että maailma on mennyt ihan sekaisin - tai sitten olen vain keski-ikäistynyt ;)

Vierailija
16/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätä olen itsekin pohtinut. Kaikki rajat on nyt pahasta ja olet juntti jos et suvaitse kaikkea.

Vierailija
17/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikkea ja kaikkia muita suvaitaan paitsi "suvaitsemattomia".

Vierailija
18/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun lukee tätäkin ketjua niin näkee, että se on juuri tätä päivää, että pitäisi hyväksyä kaikki mitä ihmiset sattuu tekemään. Ja sinä kun vielä uskaltauduit tunnustumaan olevasi uskovainen niin kylläpä kiviä ropisee suuntaasi. Tietysti kokeehan moni arvokseen esim senkin, että tee asiat niinkuin itsestä tuntuu hyvältä (vähät välitä muista) tai vaikkapa, että varastaminen on oikein jos sen tekee tarpeeseen. Ne on sitten vaan niitä erilaisia arvoja, kun sinulla sattuu olemaan.

Mutta mitä uskoosi tulee, ajat tulevat ajamaan sinut ahtaammalle jatkossakin, niinhän se Raamatukkin jo lupaa. Mutta kuitenkin pidä sinä kiinni siitä minkä koet oikeaksi.

Vierailija
19/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri nuo "kaikki pitää suvaita"-jutut jne. Itse suvaitsen esim. seksuaalivähemmistöt normaalisti, mutta ymmärrän hyvin ettei muiden tarvitse jos eivät halua. Eivätkä kaikki homotkaan ole mitään heterofaneja, päinvastoin...kumma kun näistä ei vaan puhuta? Aina se kääntyy niin että mihin tahansa vähemmistöön kuuluva on automaattisesti "parempi" kuin tavallinen perussuomalainen.

tulipa tästä mieleen yksi homoseksuuali ex-ystävä. Hänellä oli kova tarve yrittää käännyttää minun aviomieheni homoksi, vaikka hän olikin täysin hetero. Ehdotteli, että kokeile nyt sinäkin miestä jne... että todellakin eipä ole kaikille homoillekkaan helppoa hyväksyä sitä, että joku onkin hetero . Mutta näistähän ei koskaan puhuta, että se olis suvaitsemattomattomuutta.

Vierailija
20/21 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimeys pimenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän