Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi synnyttää lentokoneessa muiden huomaamatta? :-O

Vierailija
17.09.2010 |

kyse siis tuosta filippiineissä tapahtuneesta uutisesta jossa vastasyntynyt oli hylätty lentokoneen vessaan. Äiti sitten paljastui istuimeen jääneen veriläikän perusteella. MUtta miten kukaan voi synnyttää niin huomaamatta ja nopeasti ettei kukaan muu matkustaja tai henkilökunta huomaa?? Pystyykö joku piilottelemaan supistuksia ja istumaan paikallaan tyynen rauhallisesti? Tai hoitamaan koko homman yksin vessassa niin nopeasti ettei kukaan ihmettele vessaan jumittunutta matkustajaa?

Kun kuvittelen että oma synnytykseni olisi tapahtunut lentokoneessa varmasti jokainen olisi sen huomannut kun kierisin tuskissani lattialla sipustuksen kourissa :D tai viimeistään ponnistusvaiheessa olisi varmasti herännyt muiden epäilykset.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki pidä hirveää mölyä synnyttäessään.

Vierailija
2/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim 2 synnytystä ihan paniikissa, ja verta ja kaikkea mahdollista eritettä joka puolella, ja voi sitä kiljunnan tuskan ja kiroilun määrää.

En pysty olemaan hiljaa, jos teen kuolemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

touhustahan oli veriläntti ihan siinä penkillä, eikä missään vessassa!

Vierailija
4/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ihmettelen tota.

Se on varmaan purrut napanuoran poikki...

XD

Ei jumalauta! Ja entäs jälkeiset, eihän nekään nyt salamana perässä tule! Se mamma on ähkinyt siellä veskissä ainakin tunnin.... eikä kukaan huomaa???

Vierailija
5/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin melkein sairaalan vessassa. Hälytyskelloa kuitenkin painoin ja pääsin saliin synnyttämään.

Supistukset eivät olleet kivuliaita ja lapsi syntyi lopulta parissa minuutissa. En pitänyt meteliä.

Onneksi olin valmiiksi sairaalassa (vedet olivat menneet) ja tajusin hälyyttää apua kun huomasin, että kyse ei olekaan vessahädästä.

Ehkä tuollaisella vauvan hylkääjällä ei muutenkaan ole kaikki kunnossa joten käyttäytyy synnytyksessäkin eri tavalla kuin ihmiset yleensä.

Vierailija
6/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen.

Vierailija
7/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullä kolme alatiesynnytystä takana ja joka kerralla on koko TAYS kuullut, että synnytän =) Samoin se eritteiden määrä mikä lähtee; lapsivesi, veri, kakka. Ja vertahan vuotaa "litratolkulla" heti syynytyksen jälkeen, ei sitä mikään terveysside pidättele. Eli mihin noi kaikki lapsivedet ja veret on joutunu?

Ei se synnytys ole verrattavissa kakalla käyntiin.

Vierailija
8/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla ainakin oli niin hirveät ja monta tuntia kestäneet supistukset joiden aikana oli mahdoton pysyä paikallaan, jouduin kierimään lattialla pahoinvoivana ja kyllä siitä edes jotain voihkintaa kuuluu jos on kovat tuskat!

Oli vissiin ollut kuitenkin pienivatsainen jos oli päässyt lentämään vielä noinkin myöhään, olettaen että vauva oli lähes täysiaikainen.

ap

Vierailija
9/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli koneeseen jossain peittävässä vaatetuksessa, vaikka burkassa. Ei siinä mahat paljon kiinnitä huomiota. Ja kulttuuriin ei kuuluisi toisten mahojen tutkiminen kuitenkaan...

Luuletteko tosiaan, että joissain Aasian maissa naiset synnyttävät samalla tavalla kiljumalla kuin Suomessa :) En usko, että se olisi se toivottava muoto. Ja jos on pakko, niin eiköhän se suu pysy kiinni... Lisäksi lentokoneesssa on aika paljon moottorimelua, joten pieni voihkina vessassa ei ehkä kiinnitä huomiota. Kyseessä oli pitkä lento, on voinut hyvin olla yli yön lento, jolloin suurin osa porukasta nukkuu eikä vessaan jumittuja kiinnitä huomiota. Ei silloin vessaan ole muutenkaan jonoa, joten aina voi mennä toiseen, jos yksi on varattu. Uskoisin järkevän naisen synnyttävän pöntöllä, joten sotkut hoituvat napin painalluksella... :) Ja ei sieltä (mustan?) burkan alta vähän veriset jäljet paljon näy...

mutta mulla ainakin oli niin hirveät ja monta tuntia kestäneet supistukset joiden aikana oli mahdoton pysyä paikallaan, jouduin kierimään lattialla pahoinvoivana ja kyllä siitä edes jotain voihkintaa kuuluu jos on kovat tuskat! Oli vissiin ollut kuitenkin pienivatsainen jos oli päässyt lentämään vielä noinkin myöhään, olettaen että vauva oli lähes täysiaikainen. ap

Vierailija
10/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei ollut asialla ensi kertaa. Napanuoraa ei ollut katkaistu, vauva oli edelleen istukassa kiinni. Onneksi vauva jäi henkiin, todella surullinen tapaus. Äidin on täytynyt olla todella epätoivoinen, kamala tilanne. Toivottavasti perheensä ja sukunsa ei nyt hylkää.

tuli koneeseen jossain peittävässä vaatetuksessa, vaikka burkassa. Ei siinä mahat paljon kiinnitä huomiota. Ja kulttuuriin ei kuuluisi toisten mahojen tutkiminen kuitenkaan... Luuletteko tosiaan, että joissain Aasian maissa naiset synnyttävät samalla tavalla kiljumalla kuin Suomessa :) En usko, että se olisi se toivottava muoto. Ja jos on pakko, niin eiköhän se suu pysy kiinni... Lisäksi lentokoneesssa on aika paljon moottorimelua, joten pieni voihkina vessassa ei ehkä kiinnitä huomiota. Kyseessä oli pitkä lento, on voinut hyvin olla yli yön lento, jolloin suurin osa porukasta nukkuu eikä vessaan jumittuja kiinnitä huomiota. Ei silloin vessaan ole muutenkaan jonoa, joten aina voi mennä toiseen, jos yksi on varattu. Uskoisin järkevän naisen synnyttävän pöntöllä, joten sotkut hoituvat napin painalluksella... :) Ja ei sieltä (mustan?) burkan alta vähän veriset jäljet paljon näy...

mutta mulla ainakin oli niin hirveät ja monta tuntia kestäneet supistukset joiden aikana oli mahdoton pysyä paikallaan, jouduin kierimään lattialla pahoinvoivana ja kyllä siitä edes jotain voihkintaa kuuluu jos on kovat tuskat! Oli vissiin ollut kuitenkin pienivatsainen jos oli päässyt lentämään vielä noinkin myöhään, olettaen että vauva oli lähes täysiaikainen. ap

Vierailija
11/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että nainen on tunnistettu.

Sen on täytynyt synnyttää lennon ihan loppuvaiheessa. Muutenhan se olisi huomattu ajoissa, jo ilmassa.

Vierailija
12/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2251874

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2251716&ref=l…

siis että nainen on tunnistettu. Sen on täytynyt synnyttää lennon ihan loppuvaiheessa. Muutenhan se olisi huomattu ajoissa, jo ilmassa.

Vierailija
13/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka kiljutte ja kieritte lattialla synnytätte tuolla tavalla; aika moni sitten toisella tavalla.

Mun on helppo kuvitella, että itsekin olisin voinut salata synnytyksen halutessani muilta. Jälkivuodolle tietenkään ei voi mitään, ja on selvää, että falskaahan sitä synnytyksen jälkeen mont apäivää saati ne ekat tunnit, jos ei ole kunnon vaippoja pöksyissä.

Minä olen sekä kivussa että pelossa sellainen, että mitä enemmän sattuu tai pelottaa, sitä hiljaisempi olen. Olen synnyttänyt monta lasta ja voin luvata, että kipeä olen ollut - mutta sanaakaan en ole sanonut. Mun on helpointa kestää kipu keskittymällä siihen, minulta huutaminen, itkeminen tai kiljunta veisi vain voimia.

Ja uudelleensynnyttäjällä (miksei ekaakin saavalla) synnytys voi olla todella todella nopea: minulla yhden lapsen kohdalla lyhimmillään 50 minuuttia ensimmäisestä kivuttomasta supistuksesta.

Vierailija
14/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin pikemminkin itkettää.. mikä kamala kohtalo synnyttää raiskauksen seurausta oleva lapsi salaa lentokoneen vessassa ja jättää roskikseen.

:(

Vierailija
15/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pirun korkea kipukynnys. Yhdestäkään en olisi ymmärtänyt lähteä laitokselle. Kyllä se vaan mulla olisi mahdollista ollut synnyttää vessaan muiden huomaamatta.

Vierailija
16/16 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pirun korkea kipukynnys. Yhdestäkään en olisi ymmärtänyt lähteä laitokselle. Kyllä se vaan mulla olisi mahdollista ollut synnyttää vessaan muiden huomaamatta.