Jos naista luullaan ikäistään nuoremmaksi, niin tarkoittaako
se yleensä sitä, että on kaunis tai nätti? Ja vastaavasti jos luullaan ikäistään vanhemmaksi että on ruma? Vai onko enemmän kokoasia eli pieni on nuoren näköinen ja iso vanhemman näköinen? MISTÄ yleensäkin tosiaan johtuu se, että toista luullaan nuoremmaksi ja jotain toisa vanhemman näköiseksi? Mikä on se tekijä?
Kommentit (13)
Tiedän naisen joka yli kolmekymppisenä näytti 16-vuotiaalta pojalta eikä ollut todellakaan kaunis.
Tiedän myös naisen joka lähentelee viisikymppistä mutta näyttää ainakin 15 vuotta sitä nuoremmalta ja on miespuolisten tuttujeni mielestä todella seksikäs ilman että mitenkään esim. pukeutumisellaan provosoisi. Mun silmääni hän on mukavan näköinen kyllä, ja ilman muuta ikäistään nuoremman, mutta suoraan sanoen en tajua miksi hänestä on tullut sellainen seksisymboli tuntemieni 30-40-vuotiaiden miesten keskuudessa.
Olen itsekin ikäistäni nuoremman näköinen mutta en varmastikaan kovin monen seksisymbolilistalla, sillä olen 10 kiloa ylipainoinen. Mun tapauksessani ylipaino varmaan tekee nuoremman näköiseksi, koska ihossa ei näy ryppyjä kun naama on sen verran lihaisa... Tahtoisin taas laihtua normaalipainoon, mutta olen varautunut siihen että se ehkä tekisi minut taas ihan ikäiseni näköiseksi.
Tämä kombinaatio toimii.
Myös omasta ulkonäöstä huolehtiminen ja pukeutuminen ovat avainsanoja.
Jakkupuku vanhentaa ( :
Siro, pieni ja nätti Tämä kombinaatio toimii.
Myös omasta ulkonäöstä huolehtiminen ja pukeutuminen ovat avainsanoja.Jakkupuku vanhentaa ( :
pieni enkä erityisen nätti, mutta silti mua tosiaan pidetään ulkonäön perusteella nuorempana. En ole erityisen kiinnostunut ulkonäöstä tai pukeutumisesta (muoti kyllä kiinnostaa, mutta lähinnä seuraan sitä kiinnostuksesta, en omakohtaisesta intohimosta). En myöskään pyri näyttämään nuoremmalta.
se munkaan mielestä ole niin, että itseään nuoremman näköiset olisivat automaattisesti kauniita ja päinvastoin, nätteys ja kauneus riippuu ihan eri asioista. Kyllähän esim. Janina Frostell, Catherina Zeta- Jones ja muutenkin suurin osa kauniista julkimoista on ikäisensä näköisiä ja kauniita. Pienikokoisia ihmisiä yleensä luullaan nuoremmiksi, meikittömyys tuppaa myös nuorentamaan. Ja sitten vaan kasvonpiirteet ovat sellaiset lapsekkaat.
ovat vanhemman näköisiä ja olen myös kiinnittänyt huomiota että naiset, jotka ovat löytäneet oman tyylinsä/pukeutuvat ja meikkaavat tyylikkäästi, näyttävät ikäistään vanhemmilta.
Pyöreät kasvot nuorentavat ja tietyt kasvon piirteet vanhentavat. Vanhentavia kasvonpiirteitä ovat mm. kapeat soikeat kasvot ja monelle suomalaiselle tyypilliset roikkuvat silmäluomet ( minäkin omistan sellaiset) myös saavat ihmiset näyttämään vanhemmalta.
olen 40-vuotias ja treenannut itseni kohtalaiseen fyysiseen kuntoon. Olin viime viikolla yhdessä jutussa jossa oli naisia ja yksi ehkä vähän päälle 30v perheenisä. Todella komea ja raamikas. Vähän väliä kun silmä osui sinne missä mies oli huomasin hänen vilkuilevan minua. Siis MINUA. Olen ruma, oikeasti aivan hemmetin ruma, kuin ladonovi. Enkä koskaan vielä ole saanut tällaista huomiota miehiltä, nuorempana. Kannattaa kuntoilla, oikeasti.
Koko vaikuttaa (lyhyet vaikuttavat nuoremmilta) jonkun verran, mutta eniten vaikuttaa rypyt ja niiden puute ja yleinen olemus. Kovin tankeasti liikkuva vaikuttaa vanhemmalta, ja tietty vaatteillakin on jonkun verran vaikutusta.
Esimerkiksi äitiäni luullaan järjestään alle 50-vuotiaaksi, vaikka täyttää ensi vuonna 60, tyyli on aika täti eikä ole edes hoikka (ei tosin lihavakaan). Mutta naama on TOSI siloinen, äiti ei polta, ei ole koskaan ottanut aurinkoa (palaa herkästi) ja juo vain vähän alkoholia (tai kahviakaan).
Eli eri asiat saa eri ihmiset vaikuttamaan ikäistään vanhemmilta tai nuoremmilta.
eli jos on rypyton iho, nayttaa nuoremmalta. Tosin ylipaino myos vanhentaa. Jakkupuku ei valttamatta... ;-) (tiedan omasta kokemuksesta, koska olen "jakkupukuammatissa" mutta mua luullaan yleensa reilusti ikaistani nuoremmaksi - lahinna hyvien geenien ansiosta, itselleni en voi ottaa kunniaa asiasta koska aidillani ja aidinaidillani on ollut sama juttu).
olen pyöreäkasvoinen, silä ihoinen, en kyllä mikään ihan pienikokoinen, mutten kamalan suurikaan.
MISTÄ yleensäkin tosiaan johtuu se, että toista luullaan nuoremmaksi ja jotain toisa vanhemman näköiseksi? Mikä on se tekijä?
Olen 33-vuotias, lapseton, pyöreät posket, rasvainen iho (välillä finnejä), pitkät hiukset ja käytän toisaalta urheilullisia (verkkarit, collarit) , toisaalta "tätimäisiä" vaatteita (jakkupuvut, ulsterit, poplarit..),ja kuitenkin kun ostan esim. juna- tai konserttilippua, niin AINA multa kysytään ihan automaattisesti "TULEEKO OPISKELIJA-ALENNUS?" tai vieraat ihmiset tytöttelevät minua kaupassa, bussissa jne. Vielä pari vuotta sitten baariin mennessä kysyttiin HENKKAREITA!! Ei voi käsittää!
luullaan aina parikymppiseksi ja henkkareitakin k-18 paikoissa kysytään, vaikka olen kolmekymppinen. En osaa sanoa, mistä johtuu. Olen normaalivartaloinen ja lyhyenpuoleinen. En käytä trendivaatteita, mutta tykkään kyllä miettiä, mitä päälle laitan. Ajattomia vaatteita. Arvelisin, että kasvot on se merkitsevin asia, jokin piirre niissä.
Niin ja vielä se, että meikinkäyttö ei vaikuta asiaan. Ehkä ennemminkin luullaan nuoremmaksi, jos on paljon meikkiä.
Mä oon 30-vuotias, mutta mua luullaan useinkin jopa 10 vuotta nuoremmaksi. Olen naamasta sellainen tavallinen tallukka.
En tiedä, mistä tarkalleen johtuu se, että mua luullaan nuoremmaksi. Ainakaan mulla ei ole vielä tullut silmien ympärille sellaisia juonteita, joita on jo useimmilla ikäisistäni. Mulla on vähän semmoiset pyöreät kasvot ja tiukka, paksu iho. Luulisin, että nuo tekijät luovat sen vaikutelman, mutta en tiedä.