Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huutonet /korotusautomaatti vie käsistä samalla hinnalla!

Vierailija
15.09.2010 |

Siis oikeastiko huutonetin korotusautomaatti toimii niin, että se vie tuotteen käsistäni samalla hinnalla, millä itse juuri huusin...!

Esim. korotan hintaa 45 eurosta viidellä eurolla ja tarjoan tuotteesta 50 e, ja saman tien sivulla näkyy, että jonkun toisen korotusautomaatti on ohittanut minun huutoni. Tuotteen hinta edelleen 50 euroa, sama jonka itse juuri huusin!

Oletin, että korotusautomaatti nostaisi tuotteen hintaa sen 5 euroa, joka on minimikorotus.

Näinkö se toimii?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lopetin huutamasta huutonetissä, se ei ole normaalin huuotokaupan periaatten mukaistaja ja todella raivostuttavaa, kun joku muka korotti ensin saman verran. Torilta saa tavarat siihen hintaan kun on ilmoitettu ja lisäsi hinnoista voi aina tingata jos haluaa. :)

Vierailija
2/13 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2013 klo 19:58"]

Joo, lopetin huutamasta huutonetissä, se ei ole normaalin huuotokaupan periaatten mukaistaja ja todella raivostuttavaa, kun joku muka korotti ensin saman verran. Torilta saa tavarat siihen hintaan kun on ilmoitettu ja lisäsi hinnoista voi aina tingata jos haluaa. :)

[/quote]

Joo, ne tinkijäthän on oikea elämän suola. Jos hintana on vaikka 150 e, niin lupaavat sen maksaa ja tulevat hakemaan tuotetta. Hakiessaan sitten sanovat, että ei tää nyt sen arvoinen ole, maksan 100 e. Kun sanon, että kiitos ei,ei tule kauppoja, alkaa tinkiminen, että jos 110 e. Sanon että hinta on kiinteä, kiitos kun kävit ja ovi kiinni.

Turhauttavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kumpi on aiemmin laittanut huutonsa on tasatilanteessa voittaja.

Vierailija
4/13 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin viimeisen tarjouksen tekijän huuto on? Miksi korotusautomaatti ei nosta sen käyttäjän huutoa minimikorotuksen verran?

Vierailija
6/13 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin korotusautomaattia, joka lupasi, että se korottaa edellisen huudon päälle hintaa pienimmän mahdollisen summan.

Edellisen huutajan summa oli 25 euroa. Minulle tuli  merkintä, että korotusautomaattini on huutanut tuon huudon yli, mutta oli sama summa korkeimpana hintana, eli 25 euroa.

Sitten  toinen huusi 26 euroa, mutta kuinkas ollakkaan, minun korotusautomaattini huusikin yllättäen päälle 2,75 euroa, eli korkein huuto oli minulla hintaan 28,75 e.

En oikein käsitä, mistä se korotusautomaatti sai määräyksen huutaa yhtäkkiä 2,75 € edellisen hinnan päälle, kun eihän se ole pienin mahdollinen hinta, millä voitan edellisen huutajan hinnan, varsinkin, kun oli vain 0,05 centtiä myyjän minimikorotus.

Osaako joku neuvoa, miten tässä näin kävi? Kiitos. :)

Vierailija
7/13 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korotusautomaatti korotti liikaa? kirjoitti:

Käytin korotusautomaattia, joka lupasi, että se korottaa edellisen huudon päälle hintaa pienimmän mahdollisen summan.

Edellisen huutajan summa oli 25 euroa. Minulle tuli  merkintä, että korotusautomaattini on huutanut tuon huudon yli, mutta oli sama summa korkeimpana hintana, eli 25 euroa.

Sitten  toinen huusi 26 euroa, mutta kuinkas ollakkaan, minun korotusautomaattini huusikin yllättäen päälle 2,75 euroa, eli korkein huuto oli minulla hintaan 28,75 e.

En oikein käsitä, mistä se korotusautomaatti sai määräyksen huutaa yhtäkkiä 2,75 € edellisen hinnan päälle, kun eihän se ole pienin mahdollinen hinta, millä voitan edellisen huutajan hinnan, varsinkin, kun oli vain 0,05 centtiä myyjän minimikorotus.

Sinun pitää itse määrittää automaattiin paljonko olet korkeintaan valmis maksamaan. Automaatti sitten nostaa hintaa toisten mahdollisten huutojen päälle kunnes asettamasi katto tulee täyteen. Huomioi että vastahuutajasi on myös saattanut asettaa automaatin sinua alemmalle summalle. Tällöin joka huuto ei näy erikseen vaan ainoastaan se vastahuutajasi viimeinen korotus ja siihen päälle sitten sinun automaattisi seuraava huuto. Manuaalisissa huudoissa joka huuto näkyy erikseen.

Vierailija
8/13 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää itse määrittää automaattiin paljonko olet korkeintaan valmis maksamaan. Automaatti sitten nostaa hintaa toisten mahdollisten huutojen päälle kunnes asettamasi katto tulee täyteen. Huomioi että vastahuutajasi on myös saattanut asettaa automaatin sinua alemmalle summalle. Tällöin joka huuto ei näy erikseen vaan ainoastaan se vastahuutajasi viimeinen korotus ja siihen päälle sitten sinun automaattisi seuraava huuto. Manuaalisissa huudoissa joka huuto näkyy erikseen.

Kiitos sinulle. :) Toki minä määritin sen, mikä on korkein hintani.

Ihmettelen sitä automaatin korotussumman määrää, kun Huutonetin sivuilla lukee näin korotussummasta:

"Korotuksen suuruus määräytyy automaattisesti pienimmän mahdollisen korotuksen mukaan."

Missään en nähnyt maksimihintaani korotusautomaattiin laittaessani, että 2,75 olisi se pienin mahdollinen korotus, jonka korotusautomaatti lätkäisee sen viimeisimmän huudon päälle. Ei kai 2,75 e  voi olla pienin mahdollinen korotus? 

Eihän tämä mikään vakava asia ole, kun on pikku summasta kyse ja vielä voitinkin se huudon, mutta haluaisin vain tietää, miten tuo toimii. 

Vierailija
9/13 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että viimeisin huutaja käytti myös korotusautomaattia.

Vierailija
10/13 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sinulle. :) Toki minä määritin sen, mikä on korkein hintani.

Ihmettelen sitä automaatin korotussumman määrää, kun Huutonetin sivuilla lukee näin korotussummasta:

"Korotuksen suuruus määräytyy automaattisesti pienimmän mahdollisen korotuksen mukaan."

Missään en nähnyt maksimihintaani korotusautomaattiin laittaessani, että 2,75 olisi se pienin mahdollinen korotus, jonka korotusautomaatti lätkäisee sen viimeisimmän huudon päälle. Ei kai 2,75 e  voi olla pienin mahdollinen korotus? 

Eihän tämä mikään vakava asia ole, kun on pikku summasta kyse ja vielä voitinkin se huudon, mutta haluaisin vain tietää, miten tuo toimii. 

2,75 tuskin onkaan se minimikorotus vaan sen verran korotettiin nyt edellisen huutajan asettaman korotusautomaatti kattosumman takia.

Vierailija
11/13 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni korotusautomaatin käyttö näkyy muillekin, eli siellä oli useita huutajia, ja joidenkin huutajien kohdalla luki "korotusautomaatti", mutta tämän huutajan kohdalla ei ollut sitä tekstiä kertaakaan.

Mielenkiintoinen juttu. Ymmärtäisin, jos myyjä olisi asettanut minimikorotukseksi sen 2,75 e, mutta kun se oli vain 5 senttiä, niin sekään ei asiaa oikein selitä. :)

Vierailija
12/13 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että ehkä heillä, jotka ovat Huutonetin tunnistautuneita käyttäjiä, on mahdollisuus asettaa maksimikorotussumma siten, ettei se näy heille muille, jotka eivät on ns. tunnistautuneita.

En tiedä, olisiko se loogista... :)

Vierailija
13/13 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetin korotusautomaatti siis toimii niin, että se nostaa tarjoustaan aina just samaan summaan kuin kilpailevan henkilön tarjoushinta on.

Jos kaupan kohteeseen on asetettu vaikka kahden henkilön just sama kattohinta automaatilla, niin silloin automaatit pysähtyvät tasatilanteeseen, mutta ensin asetettu automaattihinta on se voittava, eli kumpi henkilö on sen saman kattohinnan ensin asettanut, voittaa huudon, siis ellei tule vielä joltain korkeampia huutoja.

Sun tapauksessa on varmaankin kilpaileva ostaja laittanut heti uuden isomman hinnan, kun on sun automaatin nostaman hinnan nähnyt, ja sulla on jäänyt näkemättä, että siinä on ollut välillä pienen hetken muu hinta, kun niitä automaatin tekemiä korotushintoja ei kaikkia näy, vaan ne viimeisimmät kunkin kohdalta. Niinpä sulle on tullut vaikutelma, että se hinta on pompannut heti suorilta siihen sun kattohintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan