Mitähän mahtoi hääpari ajatella...
Häissä oli jokaiselle määrätty nimetty paikka pöydissä. Sukulaisvieraat olivat sijoittu niin, että esim. morsiamen kaikki sedät ja tädit puolisoineen samassa pöydässä, morsiamen serkut puolisoineen omassa pöydässään ja serkkujen lapset omassa pöydässään. Jopa alle kouluikäisiä lapsia oli sijoitettu ilman vanhempiaan toiseen pöytään. Sulhasen sukulaiset myöskin olivat jollakin periaattella omissa pöydissään.
Meidän serkusten pöydässä oli aika vaivaantunut tunnelma, sillä vierekkäin istumaan oli määrätty sellaisia ihmisiä jotka eivät ole olleet yli kymmeneen vuoteen puheväleissä.
Hääparin ystävät olivat sijoitettu omien lapsiensa kanssa samaan pöytään ja kavereilla oli keskenään mukavaa.
Kommentit (10)
Häissä olen ollut viimeksi tänä kesänä ja siellä oli laitettu lähisukulaisten pöytään molempien vanhemmat sekä osa tädeistä ja sedistä lapsineen ja lapsenlapsineen. Toisessa ja kolmannessa pöydässä sitten loput sedät ja tädit perheineen. Näin toimi hyvin. Pienillä lapsilla oli monta tuttua lähellä samassa pöydässä, joten vanhemmat pääsivät myös käymään keskenään hakemassa ruokaa ym.
Tällä seurauksella koko pöydässä vaivaantunut tunnelma, koska kaikki pöydässä olijat tietävät tilanteen
Ok, sovitaan niin että on tosi huono idea laittaa wt-serkut samaan pöytään, ties mitä puukotuksia siitä seuraa :DDDD.
Tällä seurauksella koko pöydässä vaivaantunut tunnelma, koska kaikki pöydässä olijat tietävät tilanteen
olipa ne serkkuja, herkkuja tai terkkuja
lapsellista lähes vihata ihmisiä Tällä seurauksella koko pöydässä vaivaantunut tunnelma, koska kaikki pöydässä olijat tietävät tilanteen
olipa ne serkkuja, herkkuja tai terkkuja
Mutta oli syy mikä tahansa, niin fiksu isäntäpari ottaa tällaiset asiat huomioon eikä pilaa kaikkien juhlatunnelmaa laittamalla samaan pöytään kaksi sellaista, jotka eivät tule keskenään toimeen. Tunnelma latistuu tuollaisessa kaikilta muiltakin kuin niiltä riidoissa olevilta. Eikö varmaan ole isäntäparin toive se, että vieraat eivät viihdy juhlissa.
Ok, sovitaan niin että on tosi huono idea laittaa wt-serkut samaan pöytään, ties mitä puukotuksia siitä seuraa :DDDD.
Häissä olen ollut viimeksi tänä kesänä ja siellä oli laitettu lähisukulaisten pöytään molempien vanhemmat sekä osa tädeistä ja sedistä lapsineen ja lapsenlapsineen. Toisessa ja kolmannessa pöydässä sitten loput sedät ja tädit perheineen. Näin toimi hyvin. Pienillä lapsilla oli monta tuttua lähellä samassa pöydässä, joten vanhemmat pääsivät myös käymään keskenään hakemassa ruokaa ym.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi perheen isä ja äiti menevät yhdessä hakemaan ruokaa sen sijaan, että toinen voisi olla lasten kanssa ja ekan palatessa lähteä vuorostaan hakemaan. Vai ottaako se Ville liikaa makkaraa, jos vaimo ei vierellä valvo.
Jopa alle kouluikäisiä lapsia oli sijoitettu ilman vanhempiaan toiseen pöytään.
Mitä minkäkin ikäiseltä voi vaatia. Vaikka alle kouluikäinen söisi jo itse, hän tarvitsee kyllä jonkun valvomaan ja opastamaan ruokapöydässä, jotta vältytään turhalta sotkulta ja sekaannukselta.
kuin esim. se että sulhasen ja morsiammen sukulaiset sekoitetaan tarkoituksella niin että kaikki on ihan ventovieraiden ihmisten kanssa. Minä olisin riemuissani jos tosiaan pääsisin samaan pöytään serkkujeni kanssa, joita monia en ole nähnyt kymmeneen vuoteen! Sen sijaan joku ventovieras suku ei kiinnosta tippaakaan.
JA ei tosiaan ole pakko laittaa "omien" sukulaisten kanssa kaikkia, vaan voisi myös vähän sekoittaa pakkaa ja laittaa samanhenkisiä ihmisiä vierekkäin.
Mut on myös kerran plaseerattu serkkujeni kanssa samaan pöytään. Olin itse päälle 20, varmaan noin 22, kaikki muut pöydässä olivat 7-13 v. Oli tosi hauskat juhlat ja tosi paljon juteltavaa... Sinänsä on ihan ok jutella myös lasten kanssa, mutta ei musta aikuista voi laittaa koko illaksi lasten pöytään. vai olikohan tarkoitus, että mä valvon ja hoidan lapsia...