Oletteko antaneet NASOLINIA pienille vauvoille? Huom suositus muuttunut, ei alle 2-vuotiaille!
Ennen Nasolin-nenätippoja sai antaa 3kk ikäisestä alkaen, mutta nyt suositus on muuttunut ja pakkauksessa lukeekin että ei alle 2-vuotiaille! Farmaseutin mukaan vain pakkaus ja sen myötä suositus muuttui, ei itse lääke! Ilmeisesti ihan pienille on tullut liikaa haittavaikutuksia itselääkityksestä Nasolinilla, kun näin on ohjetta muutettu.
Miten on, oletteko te antaneet Nasolinia pienille vauvoille ja miten on tehonnut tai onko tullut mitään? Meillä puolivuotias on ihan tukossa ja mietin uskallanko antaa tuota lääkettä nyt vain en..! :/
Kommentit (21)
Viikon räkätaudin jälkeen annoin kuitenkin, koska olen samaa tavaraa käyttänyt myös esikoiselle. Ajattelin, että Nasolin parina iltana ilmastoimaan röörejä on pienempi paha kuin korvatulehdus ja antibioottikuuri.
Ja toi ikärajamuutos on juuri vasta tullut. Tuli yllätyksenä farmaseutille, eikä neuvolassakaan oltu kuultu mitään juttua.
Elämä on valintoja.
nuhaan on helpotusta tuonut sängynpäädyn kohotus ja valkosipulihöyryt (rikottuja kynsiä roikkumaan sukkaan pinniksenreunaan)
Ennen Nasolin-nenätippoja sai antaa 3kk ikäisestä alkaen, mutta nyt suositus on muuttunut ja pakkauksessa lukeekin että ei alle 2-vuotiaille! Farmaseutin mukaan vain pakkaus ja sen myötä suositus muuttui, ei itse lääke! Ilmeisesti ihan pienille on tullut liikaa haittavaikutuksia itselääkityksestä Nasolinilla, kun näin on ohjetta muutettu. Miten on, oletteko te antaneet Nasolinia pienille vauvoille ja miten on tehonnut tai onko tullut mitään? Meillä puolivuotias on ihan tukossa ja mietin uskallanko antaa tuota lääkettä nyt vain en..! :/
sinu ap antaisin jos meinnaatte saada nukutuksi ens yönä
Helpottaa nimenomaan limakalvojen turvotukseen ja nimenomaan hetkellisesti!!!
Mutta sitä voikin antaa vaikka truuttauksen molempiin sieraimiin puolen tunnin välein.
En antaisi Nasoliinia lapselle, kannattaisko soittaa vaikka neuvolakortissa olevaan äkilliseen sairastumistapaukseen?
Helpottaa ehkä hetkeksi, mutta ei vie limakalvojen turvotusta pois.
mutta ei senkään vaikutus kauhean pitkää kestä
Öitä vasten olen antanut, että lapsi ja sitä myöten muukin perhe saa nukuttua.
Oon antanut aina ennen lentomatkoja meidän pojalle 3kk iästä lähtien (about 10 kertaa) 2v. aikana, eikä ikinä oo poika huutanut/korviin käynyt lennoilla, toisin kuin muiden lapsilla. Eikä mitään sivuvaikutuksia/muita oireita olla huomattu. Minusta voit antaa huoletta, kunhan se on satunnaista, eikä mitään pullo per viikko meininkiä.
että saa nukuttua. Meidän pakkaus on vielä vanhaa mallia. Mitä haittavaikutuksia voi olla? Lapsi on nyt 1v. ja yhteensä olen varmaan laittanut komesti tippoja nenään. Isommat saa jo suihketta. Meillä en ole huomannut mitään haittavaikutuksia. Hyviä vaikutuksia tosin on nukutun yön muodossa saatu. Ja jatkossa aion myös antaa, jos on tarve. Muuten käyttävät niin minimaalisesti lääkkeitä, et en stressaa.
Pariin otteeseen. Eipä näyttänyt mitään kummallista tapahtuvan, paitsi nenä aukesi ja olo helpottui. Annan todennäköisesti vastedeskin, jos tulee tukkoisuutta, johon keittosuolatipat ei riitä avuksi.
Ja olen tosiaan antanut vanhemmillekin sisaruksille.
Myös uskoisin, että pienempi paha kuin korvatulehdus tai ylipäätään muut kärsimykset räkätaudissa, kuten tukehtumisvaara.
Eka tosin oli 7kk ekan flunssan aikaan. Seuraavat varmaan tasan tuon 3kk. Ei ongelmia käytön suhteen. Nykyään saa myös Nasolin -merkkistä suolaliuosSUMUTETTA, joka saattaa olla suolaliuostippoja tehokkaampi vaihtoehto. Siinä ei ole ikärajaa.
Olen antanut aina flunssassa Nasolinia heti 3kk iästä alkaen. Ensin tippoina, myöhemmin sumutteena. Suolaliuoksella saa röörit puhtaaksi, mutta turvotukseen se ei auta. Onneksi lapsi on nyt 2v enkä ole tästä aiemmin kuullut, niin ei tarvitse potea huonoa omatuntoa...
nimenomaan sumutetta jo 3 kk ikäiselle. Sumute on miljoona kertaa helpompi annostella nenään kuin ne pirun tipat. En tietty lähtisi sitä kenellekään suosittelemaan, mutta jos meille toinen lapsi vielä joskus tulee niin samalla tavalla kyllä teen jos nenän avaamiselle on tarvetta!
Otrivinin sumute on samaa tavaraa kuin Nasolin, Otrivinissa "ikäraja" on 1 v.
t. farmaseutti
Ostin pari viikkoa sitten tippoja ja paketissa luki vielä että 3 kk ikäisestä alkaen tms.
Sumutteessahan on aina ollut "ikärajana" 2 vuotta.
vanhempien ja lasten kiusaksi. En mä ainakaan antaisi niitä vauvoille, jos se kerran on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
vanhempien ja lasten kiusaksi. En mä ainakaan antaisi niitä vauvoille, jos se kerran on kielletty.
Maalaisjärkeä sopii käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aah, vihdoin jotain järkevää! Sängyn pääpuolen jalkojen alle pari kirjaa ja jollei keittosuolaliuos riitä, niin Nasolinia nenään. Muttei viikkoja, vain satunnaisesti muutama päivä-1 viikko. Jollei nuha siinä ajassa ole poissa, niin lääkäriin tai ainakin hoitajalle.
Ei lapsi, eikä perhe pysty nukkumaan, jos yhden nenä on niin tukossa, ettei henki kulje.
Uni paras lääke on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa ehkä hetkeksi, mutta ei vie limakalvojen turvotusta pois.