Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen täysin hajalla, enkä tiedä kenen puoleen kääntyä.

Vierailija
06.09.2010 |

Kirjoittelin jo viime viikolla miehestäni, joka on sotkenut raha-asioitamme ja tämä kävi ilmi, kun haastemies kävi kotiovellamme. No tältä erää asiat ovat hoidossa siten, että mies hoiti perittävän laskunsa. Mutta suurempi ongelma on se, että mies ei edelleenkään ole kyennyt antamaan järkevää selitystä toiminnalleen. Nyt kävi ilmi, että miehellä olisi toisen perintäilmoituksen aikaan jo ollut rahaa tilillä riittävästi maksamiseen, mutta omien sanojensa mukaan ajatteli, ettei asialla ollut kiire. Siis toisin sanoen olisi antanut asian ihan huvikseen edetä ulosottoon asti. Mies on käyttäytynyt tapahtuneen jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, mutta joka kerta kun yritän aloittaa keskustelun asiasta menee ihan lukkoon. Onko mieheni ihan oikeasti sekoamassa ja mitä voin tehdä asialle. Rakastan miestäni todella paljon ja hän on mahtava isä lapsillemme. Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa? Voiko tuollaisen tempauksen jälkeen mieheen luottaa enää ikinä vai onko ainoa mahdollisuus jatkaa yhdessäoloa, siten että tarkistelen kaikki mieheni tekemiset. Itseensä mies ei ikinä tuhlaa rahojansa, vaan on aina laittanut lasten menot etusijalle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaahan tuo todella oudolta, mutta kaikenlaista sattuu ja niistä kannattaa yrittää päästä ohi, jos kaikki muu on hyvin.

Vierailija
2/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ihan samanlainen raha-asioissa, ei vaan osaa hoitaa niitä, joten hoidan koko perheen talouden itse.Ei se sitä varmaan tahallaan ole mennyt tekemään, itse joudun muistuttelemaan useaan kertaan miestäni kaikista menemisistä (esim.hammaslääkäri tms.). Sillaista se yrittäjän vaimon arki ainakin on... Miehellä aika paljon muutakin mietittävää, kuten rahan tuominen taloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskuja eli ei ole ollt kyse vain hajamielisyydestä ja ihan viimeiseen asti yritti valehdella asiasta. Mieheni on yli 10 vuoden ajan hoitanut lisäksi raha-asimme. Tällöin saimme esikoisemme ja käytännön syistä mieheni oli helpomi suurempituloisena hoitaa raha-asiat. Olenkin miettinyt olenko kasannut liikaa paineita mieheni harteille tietämättäni. Onhan meillä nykyisin monilapsisena perheenä ja asuntovelallisina todella paljon erilaisia menoja. Tosin rahaa on ollut mm. varatilillä pahojen päivien varalle ja mieheni olisi voinut tuoltakin tililtä nostaa rahaa laskujen maksamiseen. Minua ihan oikeasti pelottaa, että kuinka pitkälle tilanne olisi päässyt, jos mieheni olisi onnistunut piilottamaan haastekirjeenkin minulta. väkisinkin tulee mieleen tapaukset, joissa lopulta mies on riistänyt oman henkensä ja jopa perheensä, jottei ole tarvinnut kohdata läheisten silmissä häpeää. Olenkin miettinyt pitäisikö minun kertoa tilanteesta mieheni vanhemmille, jotta mieheni olisi pakko kertakaikkisesti myöntää ongelmansa. Mieheni on aina ihan suhteemme alkuajoista lähtien ollut taipuvainen piilottamaan negatiiviset tunteensa ja huolensa. Omien sanojensa mukaan ei halua turhaan huolestuttaa minua.

Vierailija
4/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten paniikissa edes kykene ajattelemaan selkeästi. AP

Vierailija
5/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei ollut lapsia ja loppujen lopuksi erosimme. Miten voi perustaa perheen epäluotettavan ihmisen kanssa. Hän siis piilotteli laskuja. Oli sanonut hoitaneensa esimerkiksi vuokrat, sitten olinkin kerran sairaslomalla ja tuli karhukirje 4 kk:n maksamattomista vuokrista!!!!!!! Ja kaiken kukkujen kukkura oli tämä jatkuvat selitys, että ei halua huolestuttaa mua. Oli rahallisesti tiukkaa, mutta ei kukaan voi olla niin tyhmä, että kuvittelee laskujen katoavan, kun niitä piilottelee!!!???

Voimia sulle. Vanhemmille puhuminen ei meidän tapauksessa auttanut, mies suuttui ja avoppi alkoi vänkäämään, että miksi minä en maksa laskuja. Kylläs sitten ilmoitinkin lähtiessäni, että maksan tästä lähtien KAIKKI laskut, että koittakaa te saada poikanne maksamaan jatkossa omansa.

Vierailija
6/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aina yrittäjät niputetaan (ja varsinkin kaikkensa antavien vaimojen toimesta) sellaiseksi joukkioksi, jotka tekevät kellon ympäri 7 päivää viikossa töitä. Vaimo hoitaa kaiken ja mies on niin ihana ja ahkera. Pakko on yrittäjän painaa pitkää päivää.

No ei jumalauta ole! Sesonki- ja ruuhka-aikoina (tai yrityksen perustamisvaiheessa) töitä on toki liikaakin, mutta jos yrittäjä ei saa hommaa rullaamaan normaaleilla työmäärillä koko elämäänsä ja perhettään uhraamatta, niin on aika lyödä hanskat tiskiin ja etsiä muita töitä. Jo töissä pitää tosiaan olla 24/7, niin silloin yrittäjä on joko a) liian ahne b) ei osaa hinnoitella tekemistään c) palkata riittävästi työvoimaa d) tottunut haahuilemaan yrityksessään loputtomiin, vaikka ensimmäinen 8 h jälkeen työteho tippuu alle puoleen normaalista.

Ugh! Normaalia työpäivää tekevän ja perheensä elämään sitoutuneen yrittäjämiehen vaimo on puhunut!

Minun mies ihan samanlainen raha-asioissa, ei vaan osaa hoitaa niitä, joten hoidan koko perheen talouden itse.Ei se sitä varmaan tahallaan ole mennyt tekemään, itse joudun muistuttelemaan useaan kertaan miestäni kaikista menemisistä (esim.hammaslääkäri tms.). Sillaista se yrittäjän vaimon arki ainakin on... Miehellä aika paljon muutakin mietittävää, kuten rahan tuominen taloon.

Vierailija
7/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosiaan ilmennyt vasta nyt. En itsekään olisi ikipäivänä antanut raha-asioita mieheni hoidettavaksi, jos en olisi luottanut häneen 100%:sti. Hyvin mieheni on hoitanutkin asiat tähän asti. Siksi ihmettelenkin mitä tällaisen takana voi olla (masennusta tmv?) ja kenen puoleen kääntyä. Velkaneuvontakaan ei taida olla oikea osoite, kun rahat laskujen maksamiseen olisivat olleet olemassa. Uhkailinkin jo miestäni, että kerron asiasta hänen vanhemmille ja muille läheisille ja silloin mieheni oikeasti melkein alkoi itkemään eli häpeä näyttäisi olevan suuri.

Vierailija
8/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin oli ainoa lasku joka on jo perinnässä, joten pyri selvittämään tilanne mahdollisimman hyvin miehen kanssa jo nyt.

Vierailija
9/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis mies on aikaisemmin, 10 vuotta ollut ihan luotettava talousasioissa(kin) ja nyt yhtäkkiä alkanut piilotella laskuja niin jotain on todella muuttunut aikaisemmasta ja varsin perusteellisesti. Tämän takia se ei riitä, että ap ottaa talousasiat hoidettavakseen - se riittäisi, jos mies olisi aina ollut huithapeli, muttanyt pitäisi selvittää, mistä muutos johtuu. Ootteko te sittenkin oikeasti konkurssin partaalla vai onko mies masentunut tai muuta vastaavaa. Näitä ei hoida eikä pelasta se, että ap ottaa laskunmaksut hoidettavakseen. Ne on selvitettävä kunnolla.

Vierailija
10/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä lähtien sinä hoidat kaikki perheen juoksevat menot ja laskut. Rahat yhteiselle tilille. Yksinkertainen ratkaisu.

Vierailija
11/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis mies on aikaisemmin, 10 vuotta ollut ihan luotettava talousasioissa(kin) ja nyt yhtäkkiä alkanut piilotella laskuja niin jotain on todella muuttunut aikaisemmasta ja varsin perusteellisesti. Tämän takia se ei riitä, että ap ottaa talousasiat hoidettavakseen - se riittäisi, jos mies olisi aina ollut huithapeli, muttanyt pitäisi selvittää, mistä muutos johtuu. Ootteko te sittenkin oikeasti konkurssin partaalla vai onko mies masentunut tai muuta vastaavaa. Näitä ei hoida eikä pelasta se, että ap ottaa laskunmaksut hoidettavakseen. Ne on selvitettävä kunnolla.

Jokin mättää nyt.

Vierailija
12/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä myös piiloteltiin laskuja ja tuloja ja menoja.. lopulta sain miehen puhumaan, vaati kyllä melkoista selkä seinää vasten - tilannetta, ottaa niin kovasti uroksen itsetunnolle puhua noista. Lopulta se maksaminen tulee ahdistavaksi asiaksi eikä halua maksaa, vaikka rahaa oliskin, kun ei kestä availla niitä laskuja.

Puhu puhu puhu! sopikaa joku käytäntö jossa molemmat ovat vastuussa laskuasioista eikä vain toinen (jos tilanne on näin). Meillä toimi se, että sovittiin paikka missä laskuja säilytetään, muutettiin tilit yhteiseksi, mutta mies saa yhä hoitaa laskuasiat itse ja säilyttää näin miehisyytensä ja sai ikäänkuin tilaisuuden näyttää että pystyy siihen, korjata virheensä. Käyn sitten vaivihkaa tarkistamassa että kaikki on maksettu.

Vierailija
13/13 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hieman kärjistäen yrittäjistä heitin, oma mies nyt vaan on sellainen hieman haaveilija, jolla on hyvä olla joku perseeseen potkimassa. Mutta enpä minä siitä paineita ota ja yrittäjiäkin on monenlaisia. Hän varmaan olisi samanlainen vaikka olisi jonkun toisen palveluksessakin...

Yritys kyllä rullaa ja perheeseen panostaa, mutta stressaa siitä että työntekijöillä sujuu. Siinä koitan myös minä auttaa. Eikä yrityksissä voi haahuilla jos ei ole kiinteätä toimipaikkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä