Siis kääk! Open tiedotteessa
luki GOLLEGE geellä. Teenkö ilmoituksen opetusvirastoon vai suoraan ministeriöön asti?
Kommentit (25)
Onneksi jumppatunti oli kirjoitettu yhteen =)
Ei alakoulujen opet oo opiskelleet suomea kuin pari opintoviikkoa, joten ihan kiva joo, että huolehtivat sitten ekat kuusi vuotta lasten äikänopetuksesta :(
Meidänkin ekaluokkalaisen viikkotiedotteista olen bongannut jo useita yhdyssanavirheitä. Onneksi. Nyt voin kirjoittaa opelle (jos jotain tarvetta on) rennommin, eikä tarvitse jokaista pilkkua viilata tuntitolkulla.
se on hyvä lastenkin tietää. Opet tekee myös virheitä!
se lappu ole monta vuotta sitten kirjoitettu ja tietokoneelle tallenettu joka sitten tulostetaan joka vuosi. Eli kirjoita vaan kirjakielellä. =)
Ei alakoulujen opet oo opiskelleet suomea kuin pari opintoviikkoa, joten ihan kiva joo, että huolehtivat sitten ekat kuusi vuotta lasten äikänopetuksesta :(
ja siirtyä aineenopettajiin kaikissa oppiaineissa? Saattaisi tuo kasvatuspuoli pikkusen kärsiä... Äidinkielenopettaja muuten ei koulutuksessaan välttämättä ole mitenkään tekemisissä lukemaan opettamisen kanssa, kuten alkuopettajat. Olen muuten itse aineenope ;)
Meidän opettaja sanoi aikanaan, että ei lue Akuja, koska niissä sanotaan aina kaikkeen KÄÄK, ja asiat voi ilmaista syvällisemminkin kuin sanomalla KÄÄK:D
luokanopeilta tietyt perusasiat kuntoon, eli luokanopettajakoulutukseen enemmän äikkää. Onhan tää nykytilanne outo, kun mä vaadin seiskoiltani parempaa osaamista kielenhuollon asioissa kuin mitä omien lasteni alakoulun ope osoittaa tiedotteissaan.
t.yläkoulun ope
lukea mun lapsen open tiedotteita, kun joka ikinen yhdyssana on kirtjoitettu erikseen. Tyyliin luku läksy ja liikunta tunti. ARRRGH!!! Hirveetä. Muuten ihan kiva ope, mutta miten ihmeessä voi opettaa kolmasluokkalaiselle äidinkieltä ja yhdyssanoja???
t. yläkoulun äikänope
Unohtelee asioita jne. Mutta muuten se on ihan symppis ja hauska :)
Mä tuun kirjottamaan puhekielimäisesti sitten, kun joskus valmistun. Jumppatunneille otetaan ne kolitsit tai sortsit mukaan. Sampootakin käytän ja samppanjaa juon.
Mutta liikunta tunti ei?
Miksi?
Täh, totta kai liikuntatunti on myös yhdyssana... mistä näitä sikiää??
Unohtelee asioita jne. Mutta muuten se on ihan symppis ja hauska :)
no oletko itsekään joka kannalta katsottuna täydellinen työntekijä? Etkö voisi olla vähän älykkäämpi, parempimuistinen, parempi sosiaalisissa tilanteissa, karismaattisempi jne? Miksi opella ei saisi olla mitään huonoja puolia?
Olisi normin mukaisesti väärin kirjoittaa shortsit, shampoo (tai pahimmassa tapauksessa shamppoo) ja shamppanja.
Toisaalta olisin kyllä aika huolissani, jos alakoulun opettaja joutuisi tuota viimeistä sanaa käyttämään.
Lapsi 9v menetti uskon koko opettajaan...
kouluissa vielä jumppatunteja? Missä päin? Mun äiti kävi aikanaan jumppatunneilla, minä (s. 1976) sen sijaan olen käynyt liikuntatunneilla ala-asteen ekasta asti.
Siitäkin palautetta menemään... =)
taas tätä palstaa.
Itse olen aineenopettaja ja kirjoitin tämän ihan kieli poskessa. Siis kääk, että täällä otettiin näin tosissaan. Kääkin käyttämistäkään en aio lopettaa, vaikka se pinnalliseksi ilmaisun veisikin...
:D
Voi hyvänen aika!Onko se nyt niin vakavaa,jos opettaja kaiken kiireensä keskellä tekee yhden kirjoitusvirheen?On teilläkin ongelmat.
ilmoitus jonnekin, varsinkin jos oli äidinkielen opettaja. Eihän se käy päinsä, että kirjoitetaan gollege G:llä, lapsille traumoja ja ties mitä... =)
Uteliaana kysyn että miksi open tiedotteessa puhuttiin gollegesta? Collari-vaatteitako tarkoitti vai asutteko USA:ssa ja puhuttiin jatko-opintopaikasta?