Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis kääk! Open tiedotteessa

Vierailija
04.09.2010 |

luki GOLLEGE geellä. Teenkö ilmoituksen opetusvirastoon vai suoraan ministeriöön asti?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitus jonnekin, varsinkin jos oli äidinkielen opettaja. Eihän se käy päinsä, että kirjoitetaan gollege G:llä, lapsille traumoja ja ties mitä... =)

Uteliaana kysyn että miksi open tiedotteessa puhuttiin gollegesta? Collari-vaatteitako tarkoitti vai asutteko USA:ssa ja puhuttiin jatko-opintopaikasta?

Vierailija
2/25 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jumppatunti oli kirjoitettu yhteen =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alakoulujen opet oo opiskelleet suomea kuin pari opintoviikkoa, joten ihan kiva joo, että huolehtivat sitten ekat kuusi vuotta lasten äikänopetuksesta :(

Vierailija
4/25 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin ekaluokkalaisen viikkotiedotteista olen bongannut jo useita yhdyssanavirheitä. Onneksi. Nyt voin kirjoittaa opelle (jos jotain tarvetta on) rennommin, eikä tarvitse jokaista pilkkua viilata tuntitolkulla.

Vierailija
5/25 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hyvä lastenkin tietää. Opet tekee myös virheitä!

Vierailija
6/25 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lappu ole monta vuotta sitten kirjoitettu ja tietokoneelle tallenettu joka sitten tulostetaan joka vuosi. Eli kirjoita vaan kirjakielellä. =)

Vierailija
7/25 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei alakoulujen opet oo opiskelleet suomea kuin pari opintoviikkoa, joten ihan kiva joo, että huolehtivat sitten ekat kuusi vuotta lasten äikänopetuksesta :(

ja siirtyä aineenopettajiin kaikissa oppiaineissa? Saattaisi tuo kasvatuspuoli pikkusen kärsiä... Äidinkielenopettaja muuten ei koulutuksessaan välttämättä ole mitenkään tekemisissä lukemaan opettamisen kanssa, kuten alkuopettajat. Olen muuten itse aineenope ;)

Vierailija
8/25 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän opettaja sanoi aikanaan, että ei lue Akuja, koska niissä sanotaan aina kaikkeen KÄÄK, ja asiat voi ilmaista syvällisemminkin kuin sanomalla KÄÄK:D

Vierailija
9/25 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokanopeilta tietyt perusasiat kuntoon, eli luokanopettajakoulutukseen enemmän äikkää. Onhan tää nykytilanne outo, kun mä vaadin seiskoiltani parempaa osaamista kielenhuollon asioissa kuin mitä omien lasteni alakoulun ope osoittaa tiedotteissaan.

t.yläkoulun ope

Vierailija
10/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea mun lapsen open tiedotteita, kun joka ikinen yhdyssana on kirtjoitettu erikseen. Tyyliin luku läksy ja liikunta tunti. ARRRGH!!! Hirveetä. Muuten ihan kiva ope, mutta miten ihmeessä voi opettaa kolmasluokkalaiselle äidinkieltä ja yhdyssanoja???

t. yläkoulun äikänope

Vierailija
11/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtelee asioita jne. Mutta muuten se on ihan symppis ja hauska :)

Vierailija
12/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta liikunta tunti ei?

Miksi?

Vierailija
13/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun kirjottamaan puhekielimäisesti sitten, kun joskus valmistun. Jumppatunneille otetaan ne kolitsit tai sortsit mukaan. Sampootakin käytän ja samppanjaa juon.

Vierailija
14/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta liikunta tunti ei?

Miksi?

Täh, totta kai liikuntatunti on myös yhdyssana... mistä näitä sikiää??

Vierailija
15/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtelee asioita jne. Mutta muuten se on ihan symppis ja hauska :)

no oletko itsekään joka kannalta katsottuna täydellinen työntekijä? Etkö voisi olla vähän älykkäämpi, parempimuistinen, parempi sosiaalisissa tilanteissa, karismaattisempi jne? Miksi opella ei saisi olla mitään huonoja puolia?

Vierailija
16/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi normin mukaisesti väärin kirjoittaa shortsit, shampoo (tai pahimmassa tapauksessa shamppoo) ja shamppanja.

Toisaalta olisin kyllä aika huolissani, jos alakoulun opettaja joutuisi tuota viimeistä sanaa käyttämään.

Vierailija
17/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 9v menetti uskon koko opettajaan...

Vierailija
18/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluissa vielä jumppatunteja? Missä päin? Mun äiti kävi aikanaan jumppatunneilla, minä (s. 1976) sen sijaan olen käynyt liikuntatunneilla ala-asteen ekasta asti.

Siitäkin palautetta menemään... =)

Vierailija
19/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tätä palstaa.

Itse olen aineenopettaja ja kirjoitin tämän ihan kieli poskessa. Siis kääk, että täällä otettiin näin tosissaan. Kääkin käyttämistäkään en aio lopettaa, vaikka se pinnalliseksi ilmaisun veisikin...

:D

Vierailija
20/25 |
05.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika!Onko se nyt niin vakavaa,jos opettaja kaiken kiireensä keskellä tekee yhden kirjoitusvirheen?On teilläkin ongelmat.