Mitä kaikkea käsilaukussa ainakin pitäisi olla?
Mitä sellaista sinulla on käsilaukussasi, jota harvoin muilla on, mutta jonka kuitenkin koet tärkeäksi?
Mitä perustoimistotyöläisellä kannattaa olla laukussaan?
Meikit (mitkä meikit?), dödö, hiusharja, lenksuja, jokin hiustenmuotoilutuote, tamponit, kalenteri, kyniä, avaimet, kännykkä, lompakko, särkylääke... Mitä muuta?
Kommentit (16)
Vihaan käsilaukkuja, ovat vaan tiellä. Taskuun mahtuu sen minkä tarvitsen. Pankkikortti, puhelin, avaimet ja huulipuna, joskus passi. Ei ole muuten mikään ihme että turisteja ryöstetään kun aina pakko niitä pirun käsilaukkuja kantaa mukanaan missä sitten on rahat ja passi ym.
Järkyttävää, ilman kortsuja liikutaan kaupungilla.
Laastareita ja puhdistuspyyhkeitä (esim käsille).
mutta minulla on aina hedelmiä, usein jopa vuosikertahedelmiä.
eli kännykkä, lompakko, avaimet ja huulirasva. Muuta voi lisätä tarpeen mukaan, esim. niitä tampooneja.
lompakko, kännykkä, kurkkupastillit ja avaimet. Useimmiten myös kynä ja kalenteri.
Muuta roipetta sit vaihtelevasti: vaippoja, siteitä, tutteja, huulirasvaa, nenäliinoja, jakoavaimia (;D), lääkkeitä, eväitä, aurinkolasit...
Joo, mulla on yleensä aika iso käsilaukku :D
olin lainannut sen kaverilta enkä koskaan muistanut palauttaa.
Se hedelmän kantaja
Eli olen kaupassa töissä ja musta oli tosi hankalaa aina miettiä, mitä saa olla mukana ja mitä ei. (eli kaikesta, minkä voi duunista ostaa, piti olla kuitti, vaikka oli ostettu vuonna miekka ja kivi jostain muualta.)
Ja kun käsilaukku oli aina vapaa-aikanakin mukana niin sinne tuppas kertymään yhtä sun toista, esim puoliksi syöty pussillinen purkkaa, huulirasva, terveyssiteitä yms.
Joten olen todennut, että avaimet ja kännykkä saa riittää duuniin, jolloin pääsee nopeemmin lähtemään kotiin.
Eli olen kaupassa töissä ja musta oli tosi hankalaa aina miettiä, mitä saa olla mukana ja mitä ei. (eli kaikesta, minkä voi duunista ostaa, piti olla kuitti, vaikka oli ostettu vuonna miekka ja kivi jostain muualta.)
Ja kun käsilaukku oli aina vapaa-aikanakin mukana niin sinne tuppas kertymään yhtä sun toista, esim puoliksi syöty pussillinen purkkaa, huulirasva, terveyssiteitä yms.
Joten olen todennut, että avaimet ja kännykkä saa riittää duuniin, jolloin pääsee nopeemmin lähtemään kotiin.
puhelin, huulirasva (perusvoideputkilo). Nämä välttämättömiä. Jos satsataan, siellä on myös silmätippoja, kuulakärkikynä ja särkylääkettä.
Menee hyvin taskuihin, harvoin käytän käsilaukkua muulloin kuin kesällä (kun ei ole takkia tms. käytössä).
huulirasva, puuteri, huulipuna, ripsiväri, korvatulpat, samarinia, särkylääkettä,allergialääke, kasvovoide ja sekapähkinäpussi.
Useinmiten sieltä löytyy myös erilaisia pastilleja, kuitteja, käyntikortteja ja viimein vanhat banaanin kuoret, luumun kiviä, tyhjä siideri pullo... Laukut on, no laukkuja :D
kynsileikkurit, mulla on hauraat kynnet ja ne katkeilevat helposti. On mukavaa kun voi heti siistiä kynnet.
Muut vakitavarat ovat lompakko (aika iso), kännykkä, aurinkolasit, kosteuspyyhkeitä (lapsille), pussukka jossa mm. ne leikkurit, huulirasva, siteitä, pinsetit, ompelutarvikkeita, peili, hiuslenksuja,huulipuna. Vaihtelevasti lapsille hanskoja, pipoja yms, purkkaa, rusinoita, karkkia, laastaria,kampa ja paljon muuta. Mulla on laukku aina mukana kun lähden kotoa pois.
aikamoinen minimivarustus:
- lompakko
- pussukka, jossa on kangasnenäliina, huulirasva, pari tamponia, särkylääke
- purkkapussi
- HKL:n bussikortti (en asu enää Helsingissä, mutta säilytän bussikorttia käsilaukussa, jotta se olisi mukana silloin kun käyn Helsingissä)
- puhelin
Tarpeen tullen siellä on sitten vaikkapa meikkipussi, aurinkolasikotelo, kirja, käsirasva jne, mutta vakiovarustukseen ne eivät kuulu.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:40"]Laastareita ja puhdistuspyyhkeitä (esim käsille).
[/quote]
Niin ja kynsiviila ja joku yleisrasva, jota voi laittaa mös huuliin esim. Bepanthen sellaisten "perus juttujen" lisäksi
[quote author="Vierailija" time="29.08.2010 klo 23:56"]Eli olen kaupassa töissä ja musta oli tosi hankalaa aina miettiä, mitä saa olla mukana ja mitä ei. (eli kaikesta, minkä voi duunista ostaa, piti olla kuitti, vaikka oli ostettu vuonna miekka ja kivi jostain muualta.)
[/quote]
Siis täh. Tarkistaako ne sun laukun joka kerta kun lähdet töistä?? Mitä helv.?!