Yrittäjien puolisot, miten yrityksen menestys vaikuttaa teidän talouteenne?
Mies on lähdössä yrittäjäksi -tällä hetkellä vielä palkkatyönsä ohessa- ja mietin rahakuvioita. Jos sattuisi niin hyvä tuuri että firma menestyy, firman tulos ei taida kuulua minulle mitenkään? Oletteko tehneet jotain papereita asioista vai onko se päivänselvää joka tapauksessa?
Kommentit (5)
Jotain sopimuksia tekisin, jos joutuisin kattamaan pääosan kodinhoidon ja lastenhoidon vastuusta, jos mies rupeaisi vain oman hyvinvointinsa takia yrittäjäksi.
Onko siis tähän mennessä ollut sun ja mun rahat?
Tähän asti on ollut omat &yhteiset rahat kuvio; eli kumpikin maksaa tulojen suhteessa yhteiselle tilille noin 95% tuloistaan. Asunto omistetaan 50-50, samoin laina.
Pitäisikö tehdä avioehto jossa firman mahdolliset tulot jätetään avio-oikeuden ulkopuolelle? Vai onko se sillä selvää jos en ole firmassa osakkaana?
ja avioehtoa ei ole eikä tule.
Meillä on yhteiset rahat ja yhteinen elämä ja täten myös yhteinen tulevaisuus. Eli kaikki on yhteistä. Minun nimi on myös papereissa.
Itse kun olen kotona niin olen mahdollistanut miehelle sen että hän voi olla yrittäjänä.
Mies myös haluaa että olen kotona ja molemmat ollaan tyytyväisiä.
ja jos et ole osakas et ole oikeutettu tulokseen.
Avioehto on eroa varten. Eli sillä voitte estää sen, että eron tullen et ole oikeutettu samaan ytiyksen arvosta mitään. Koska eron tullen tuloksella ei ole väliä vaan yrityksen arvolla.
-2-
ihmisille, jotka ovat sijoittaneet firmaan rahaa.
Kuulostat rahanahneelta!
Vai oletko valmis kattamaan firman tappioita jos niin käy?