Kolme-neljälapsiset perheet, jos käytettävissä olevat tulonne kuussa olisivat n.2100 euroa
tuossa summassa mukana siis kaikki käteeen jäävät tulot, myös lapsilisät, niin tulisitteko toimeen hyvin, huonosti vai ette ollenkaan?
Kommentit (24)
Nyt kipinkapin lastenvalvojalle yhteys, jos ei isä maksa niin saat elatustuet Kelalta joka taasen perii ne isältä. Elatusvelvollisuudesta ei voi kukaan luistaa ja elatustuen saa siinäkin tapauksessa vaikka ei olisi isää ollenkaan, silloin Kela maksaa!
mulla 3 lasta, olen yh. En saa elatusmaksuja, mutta lapsilisä on 470e. Palkka on 2500e miinus verot tietty. Maksan siis yksin lainat, vastikkeet, ruuat, harrastukset IHAN kaikki.
Ei jää mihinkään matkoihin tms. rahaa.
Kyllähän sitä välillä miettii, et ois kiva kun joku jakaisi kuluja mutta minkäs teet kun ukko lähti toisen naisen mukaan :-(
saat,vähimmäispalkka kuitenkin on oltava 1500e,saathan sä lapsilisää+kodinhoidontuet päälle.Pettikö muisti vai tarkoitiko jotain muuta?
nyt yhteensä käteen jää muutama satanen vähemmän ja silti pärjätään hyvin.meillä kaksi lasta ja minä hoidan niitä kotona.
Minä teen töitä vakituisena lastenohjaajana seurakunnalla, en tosiaankaan saa käteen 1500e/kk. Verotettava osuuskin on jo pienempi kuin tuo...
Mutta MITEN on mahdollista, että te tulette tuolla rahalla toimeen???
Meitä on kaksi, eli siis pariskunta, ei vielä lapsia, ja yhteiset bruttotulot on noin 4 000 e kuussa ja tuntuu ettei se riitä mihinkään! Olen jo pitkään halunnut lasta mutta aina tuntuu ettei ole varaa. Voi kauhea, pakko ilmeisesti korjailla vähän kulutustottumuksia...
Meillä samanlaisilla tuloilla ruokitaan 4 lasta, lyhennetään lainaa, maksetaan lasten harrastukset, auton maksut, asumiskustannukset... ja meille jää vielä säästöönkin niin että teemme kerran vuodessa pidemmän lomamatkan ulkomaille (viikko kanarialla yms.).
Kiinnostaisi ihan mielenkiinnosta tietää mihin teillä tuo kaikki raha menee??
eipä tuo paljoa vähempaa taida olla kuin mitä nyt jää.. Lapsia kolme.