Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Emme aio tehdä " pikku kakkosta" vain koska se olisi kiva saada taas vauva..

Vierailija
11.10.2005 |

Kyllä pitää olla jo niin pakottava halu ja tarve saada pienokainen, jotta se tuntuisi niin taivaalliselta kuin tämä esikoinen. Että itkukin tuntuisi suloiselle eikä ärsyttäsi ja väsyttäisi. Jos vauvoja pukkaa maailmaan " kun se vaan on niin kivaa" , niin pian lapset tuntuvat rasitteelta, eikä se arki olekaan enää mukavaa (Liian paljon nähnyt just tätä.) Minä toivon saavani kakkosen sitten, kun TODELLA sen aika on. Jos tekisimme nyt, niin kävis varmaan niin, että olisin yliväsynyt, enkä osaisi nauttia lapsista NIIN KUIN PITÄISI. nautin esikoisestani, enkä valehtelemaata kertaakaan tuntenut, että lapsi väsyttää minua tai saanut minua ärtymään. Kaikki, myös ne " negatiiviset" asiat tuntui ihanilta. Haluan että myös kakkonen saa kokea samanlaista rakkautta ja huolenpitoa kuin ensimmäinenkin. Väsyneenä ja stressaantuneena äitinä en sitä voisi antaa.

Tämä oli vaan omaa pohdintaa, joten ei ollut kohdistettu keneenkään (=ettei kukaan pahastukirjoituksestani)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain sellainen luonne, että suutun ja hermostun nopsaan. Mutta en stressaa siitä. Mulle olis hirveän vierasta se, että mun pitäisi olla lapsesta vain onnellinen tai etten ikinä olisi ärsyyntynyt. Se tuntuisi kulissilta tai kammottavalta äitimyytin vaatimukselta.

Vierailija
2/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan kaikki tuntui ihanalle. Ja vaikka lapsi on jo yli vuoden, niin se ei vaan jotenkin ärsytä vaan on äärimmäisen rakas (niin kuin jokainen lapsi vanhemmilleen). Sillä sitä haluaisi antaa sen " saman rakkauden" tulevalle lapselle.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai käykö sitten niin kuin entisajan emännälle, joka alkoi pitää itseään huonona ja popsia pillereitä.

Vierailija
4/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi en nauttisi siitä nyt kun lapsi ei käy hermoon..

-stressi päiviä odotellessa-

ap

Vierailija
5/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silloin kun rasittaa, niin rasittaa ja ärsyttää kaikki ylipäätään. Eikä aina jaksa lapsen kaikkea käytöstä tai sitä, että pitää olla vaikka kolme viikkoa lapsen sairastamisen takia lähinnä kotona.

Vierailija
6/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on vastuuntuntoisen ihmisen puhetta. Hatunnosto!

Vierailija
7/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut äidit masentuvat hirveästi jos tuntevat vähänkin jotain negatiivista lasta kohtaan. Ja tuntevat itsensä sitten viallisiksi ja omatunto naputtaa.

Vierailija
8/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattaisi vaan opetella tunnistamaan ne kielteisetkin tunteet, ihan lapsesikin takia.

Vierailija
9/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei voi olla iloinen toisen onnesta vaan on pakko kaivella että" kyllä sua pitää vituttaa tai et oo normaali"

vähänkö huvittavaa!

Vierailija
10/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut mitään henkevää kirjoittaa, mutta jos ne henkeviksi tulkitsee, niin ihan jees=)

Vierailija
11/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin suuri osa äideistä tällä palstalla on tympääntyneitä omiin lapsiinsa ja arkeensa ja jos muilla menee paremmin, niin sen täytyy olla epänormaalia.

Vierailija
12/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy keneltä tahansa psykologilta, psykiatrilta tai vastaavalta

Vierailija
13/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

luovuta jo :-)

ei oo sulta pois jos joku nauttii lapsestaan

Vierailija
14/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kannattaisi ehkä hankkia ammattiapua.

Vierailija
15/17 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Haluan että myös kakkonen saa kokea samanlaista rakkautta ja huolenpitoa kuin ensimmäinenkin"

Vierailija
16/17 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut ihan samoin, en tee vielä toista lasta, vaan sitten kun haluan sitä todella paljon, niinkuin esikoista. Meillä on myös 1-vuotias lapsi, ja hänen alkuunsaattamiseen meni kauan aikaa, ja olen todella nauttinut äitiydestä. Kiva kuulla että on muita samankaltaisia.

Vierailija
17/17 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D