Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä kotiäitinä on tullut huomattua..

Vierailija
13.08.2010 |

miten vähän sitä ihmiset kiinnittävät huomiota lastensa touhuihin ulkona. Koko kesän olen seurannut miten ulkona kinataan, kiusataan, tönitään, puhutaan pahaa toisesta, jätetään leikkien ulkopuolelle, sotketaan, rikotaan, kiusataan eläimia jne ja mä olen ollut ainoa joka käy noita tihulaisia ojentamassa. Aamusta iltaan saavat ihan pienetkin lapset tulla ja mennä ihan omin nokkineen edes vilkaisemassa touhuja ei vanhemmat käy. Tällaistako tää nykyään on? Ei ihme että teineinä sitten ei mitään kuria enää saada...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on meininki! Vai meinaako joku että 5v on valmis ulkoilemaan täysin itsekseen? Valmis selvittämään itse asiansa riitatilanteessa tai selvittämään kiusaamisia? Jotenkin pitäis vanhempienkin osoittaa sitä välittämistä ja sitä että seurataan mitä ne omat lapset ja muut ulkona tekevät ja miten tekevät! Se ei riitä että annat lapselle aamupalan, vaatteeet päälle ja sanot "heippa, nähdään lounaalla" AP

Vierailija
2/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olis ihan suotavaa että silloinkin käytyäis välillä seuraamassaMITÄ tehdään, MITEN tehdään ja KENEN kanssa! Liikaa vaadittu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa jätetään lapset selviämään yksin mutta se valitettavasti kuuluu meidän kulttuuriimme. Täällä sitten työelämässäkin vallitsee viidakon lait eli vahvempi jyrää heikon ja asia sillä kuitattu.

Vierailija
4/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pari päivää sitten uutisissakin joku isä ylpeänä kertonut, miten heidän pojallaan on ollut kännykkä viisivuotiaasta, jotta ovat tienneet, missä poika kulloinkin menee...

Vierailija
5/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vanhemmat ovat sitä mieltä, että lapset saavat hoitaa kaikki asia keskenään eikä vanhempien ole hyvä puuttua. Ok tiettyyn rajaan asti, mutta minusta vanhemman on hyvä ottaa lapset keskustelemaan, jos joku jätetään leikkien ulkopuolelle tai puhutaan pahaa...Miten muuten lapset oppivat toisten huomioonottamista? Luulevat vain, että viidakon laki rules.

Vierailija
6/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihoilla on aikuinen aina ollut mukana ulkona, kun lapset ovat alle eskari-iän, sitten on alkanut se opettelu siellä itsekseen kavereiden kanssa.

Harvemmin mitään pahempia ongelmia tai kinojakaan.

Eli kyllä lämpöosesti suosittelen siellä ulkosalla pienten kanssa olemaan, oppivat tosiaan fiksummin käyttäytymään. Noh, yleistinpä nyt sitten minäkin :D

Vierailija
7/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä lapsia kasvattaa sosiaaliseen käyttäytymiseen ellei vanhemmat? ap

Vierailija
8/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omin nokkineen leikkivät ulkona myös tossa läheisellä kerrostalopihalla! Me asumme siis omakotialueella...ei ole aikuisia näkynyt ei :( ap

Vierailija
9/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on paljon näitä, jotka antavat lasten vain mellastaa eikä kiinnosta nitä puuhaavat. Ja sehän on vastuutonta ja typerää.

Tietyssä määrin on kuitenkin etenkin isompien lasten kohdalla annettava heidän ratkoa itse riitojaan ja olla puuttumatta joka asiaan. Lasten on kuitenkin opittava käsittelemään ristiriitoja ja mitään ei opi ilman harjoittelua. Tietty vanhempien pitää olla saatavissa ja valvoa tilanteita etäältä, ettei harjoitukset mene överiksi.

Vierailija
10/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimmät yksin ulkoilevat ovat vielä vaipoissa :/

Vierailija
11/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsien ONNEKSI sinä edes olet ollut aikuisena heitä ohjaamassa. Minäkin olen tällä hetkellä kotona, tosin lapset jo kouluikäisiä kaikki, mutta silti olen aina toisella korvalla kuulolla siitä, mitä tuolla pihalla tapahtuu. Asutaan rivarissa, joten näen ja kuulen helposti ja puutun aina jos huomaan että jotain lasta syrjitään tai että siellä on kovaääninen riita menossa lasten kesken. Eivät kouluikäisetkään lapset tosiaan vielä osaa itse tilanteessa toimia heille opetetulla tavalla, kyllä siinä tarvitaan aikuista. Sen takia meidän neljäsluokkalaisetkin menevät vielä koulupäivän jälkeen leikkipuistoon, kun siellä on aikuisia ohjaajia paikalla touhuja seuraamassa.

Vierailija
12/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vahvempi vaan jyrää heikomman jos aikuinen ei puutu. Monesti olen puuttunut vielä kouluikäistenkin touhuihin sillä en voi katsella sivusta kun heikompaa sorsitaan. Jos en puuttuisi niin heikoilla jäillä oltais...ehkä eräät vanhemmat sit ajattelee asian niin että riita ratkaistu kun se heikompi jää yksin ja menee kotiinsa itkemään? No joka tapauksessa tässä pihassa pyörii lapsia iältään 3v-9v ja kaikenlaista näkynyt tänäkin kesänä....AP

Vierailija
13/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää puuttua vaikka siihen pitää puuttua! Sen ikäinen ei vielä ole läheskään valmis sosiaalisesti ja kurjempi juttu jos heikommat jäävät vahvempien jalkoihin kun aikuiset eivät osaa valvoa ja tarvittaessa puuttua.

Vierailija
14/14 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitakoot itse välinsä ja riitansa. Lapset oppivat siihen että miten vaan voi käyttäytyä kun kukaan ei puutu kumminkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi