Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei käytä silmälaseja vaikka vois tarvia niitä?

Vierailija
13.08.2010 |

Silmälasit on niin rumia minulla, että en ole koskaan hankkinut sellaisia itselleni. Piilareita käytän joskus, ehkä 10 kertaa vuodessa. Ei haittaa vaikka en näe niin tarkasti, olen täysin tottunut tähän näöntarkkuuteen. En ymmärrä miksi niin moni käyttää silmälaseja.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis muuten kuin autolla ajaessa?

mutta kyllä ne toi varmuutta ajoon, jos oli vieraampi seutu. Näki ryhmittymismerkit ja tienviitat selkeesti aiemmin.

Ny kun -2,5 ei voi enää kuvitellakaan ajavansa ilman.

Vierailija
2/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain rillit 16-vuotiaana ja olen pitänyt niitä vain koulussa tai lähinnä pimeällä ajaessa. -1,25 --1,75 vaihdellut linssien vahvuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytin niitä kaksi viikkoa ja nyt olen 31 ja en käytä vieläkän silmälaseja/piilareita, välillä nään huonosti...

Joskus katsoin kaverini silmälasella ja elämäni kirkastui, silti en ole omia ostanut

Vierailija
4/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole niitä sen jälkeen käyttänyt, näkö on tarkastettu aina välillä eikä se ole huonontunut siitä, -0,75 ja -1,0. Silmälasit on tosi epäkäytännölliset ja rumentavat. Piilarit ovat epämukavia käyttää.

Vierailija
5/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykää laserissa korjaamassa näkö. Voin suositella, ite olen käynyt pari vuotta sitten ja tunnen 5 ihmistä jotka on myös käyneet. Itse inhosin myös sitä et lasit tuntui aina hankaavan ja hiostavan ja rumensivat kyllä mielestäni myös. Piilarit ei sopineet mun herkille silmille joissa oli myös hajataittoa.

Vierailija
6/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko/ kannattaako silmiä laseroida jos korjausta on vaikka vaan -0,75...-1,5?

käykää laserissa korjaamassa näkö. Voin suositella, ite olen käynyt pari vuotta sitten ja tunnen 5 ihmistä jotka on myös käyneet. Itse inhosin myös sitä et lasit tuntui aina hankaavan ja hiostavan ja rumensivat kyllä mielestäni myös. Piilarit ei sopineet mun herkille silmille joissa oli myös hajataittoa.

Vierailija
7/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit voi olla myös äärettömän tyylikäs asuste.

Itse en mene laserleikkaukseen osittain siksikään, koska silmälasit ovat tarpeen vaatiessa tosi tyylikäs juttu ja tuovat vakuuttavuutta ;) Käytän tosin myös piilareita silloin kuin siltä tuntuu, esim parhaillaan.

Mutta onhan näitä asennevammaisia lapsen asteelle jääneitä, joiden mielestä kaikki silmälasipäiset ihmiset on rumia :D.

Vierailija
8/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse myöskään opettajatarmaista tai pankkineitimäistä vakuuttavuutta, joten tämä perustelu ei heilauta puoleen eikä toiseen.

En myöskään ole asennevammainen enkä lapsen asteella. Minä vain en pidä itselläni silmälaseista. Muuta pitäkööt mitä haluavat, vaikka ilman voimakkuuksia olevia ulkonäkörillejä. Onhan niitäkin.

Vierailija
9/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran turvattomuuden tunteeni lisääntyy, kun tiedän, että siellä on liikkeellä tollasia lepakoita, jotka "omasta mielestään näkevät ihan riittävän hyvin".

Vierailija
10/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onko sulla joku tosi lievä likinäköisyys, esim. -0.75?

Vierailija
11/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onko sulla joku tosi lievä likinäköisyys, esim. -0.75?

Vierailija
12/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näen mielestäni ihan riittävän hyvin, -1.0 ja -1.25

Vierailija
13/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lasit 8v sitten.

Niitä on joskus pakko pitää töissä kun ajelen vähän vieraammilla seuduilla.

Tässä lähiympäristössä pärjää kirkkaalla säällä ja tutulla autolla yksin ajellessa ilmankin.

En pahemmin pidä edes telkkarin katselusta, koska en jaksa tihrustaa tekstejä.

Vierailija
14/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi niin moni käyttää silmälaseja.

Vierailija
15/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä ne toi varmuutta ajoon, jos oli vieraampi seutu. Näki ryhmittymismerkit ja tienviitat selkeesti aiemmin.

Ny kun -2,5 ei voi enää kuvitellakaan ajavansa ilman.

Vierailija
16/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näkö olis vain vähän huono, silmät joutuu zoomaamaan koko ajan nähdäkseen paremmin, silmät väsyy ja päätä voi särkeä

Vierailija
17/17 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lasit ollut jo yli 10 vuotta. Toisella silmällä näen ihan hyvin, toisella en. Käytän vaan autolla ajaessa vieraissa paikoissa ehkä pari kertaa vuodessa. Telkkarin tekstiä en näe kunnolla, mut lasit haittaa sohvalla makaamista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi