Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaatehuoneremppa: mikä on paras( kätevin ja edullisin) hyllysysteemi?

Vierailija
13.08.2010 |

Meillä on tähän asti ikinä ollut vaan ihan tavallisia levyhyllyjä. Missään, koskaan ne eivät ole toimineet. (Mikä tosin johtuu suurimmalta osalta siitä, että miehen "vaatehuolto" koostuu siitä, että se riisuu sukkansa olohuoneeseen telkkarin eteen ja huutaa mulle aamulla että MISSÄ MUN SUKAT JA KALSARIT ON - vaikka mä yrittäisin miten neuvoa sillä tässä välillä tapahtuvia asioita, sen vaatteet on aina jossain lattialla. Vaatehuoneen lattia on siis itse asiassa sen kohdalla vallan suuri saavutus. Joka tapauksessa, se ei kuulu tähän koska minä kuitenkin haluaisin jonkun vähän edistyneemmän systeemin.)

Niitä korihyllysysteemejä näyttää kuitenkin olevan miljoonia erilaisia ja usein niiden hintoja ei edes kerrota mitenkään selkeästi. Vertailu on hankalaa.

Te, jotka oletta tyytyväisiä omaan vaatehuoneeseenne, voisitteko kertoa minulle a) millainen hyllysysteemi teillä on? b) mitä se maksoi? ja c) mihin siinä olette erityisen tyytyväisiä?

Kiitos

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kahden talon remontoinnissa hyödyntänyt Ikean Antonius -hyllyjärjestelmiä. Toisessa talossa oli kaksi vaatehuonetta, hintaa tuli noin 500 euroa yhteensä. Nykyisessä talossa hintaa tuli noin 200 euroa. Hyviä puolia ovat: hinta ja laatu. Huonoja puolia: ei yhtä paljon vaihtoehtoja kuin esim. Elfassa.

Itse suunnittelin vaatehuoneet siten, että kävin Ikean sivuilta katsomassa mallikuvia ja niiden sisällöt. Sen jälkeen etsin Antoniuksen eri tuotteet sivuilta, otin ruutupaperia ja piirsin meidän vaatehuoneen. Jokaisesta sivusta (meillä 3) eri paperi ja sitten vain piirsin sellaisen vaatehuoneen mitä halusin. Yhdelle paperille sitten kokosin ne osat mitä Ikeasta piti ostaa. Oli helppoa.

Kokoamiseen meni noin 2-3 tuntia per vaatehuone. Itsekin osaan sen verran käyttää porakonetta, että tämän uuden talon vaatehuoneen remppasin itse.

Vierailija
2/10 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut niistä huonoja kokemuksia. ne eivät liiku yhtä joustavasti kuin vaikka elfat, mutta ovathan ne toki paljon edullisemmat. Jos rahat riittävät, hankkisin mielummin elfan systeemit. Celloista en tiedä. Ehkä kannattaisi googletella sisustusaiheisilta palstoilta, esim, sonera plazan elleistä löytyy pitkiä ketjuja erilaisista säilytysjärjestelmistä ja niiden vertailusta.

huuto.netissä on aika usein korihyllysettejä myynnissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia osia sinä pidit tärkeinä ja miksi?

Vierailija
4/10 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ostaisin huutonetistä...

Vierailija
5/10 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei ehkä edullisin. Elfan hinnoissa.

En halunnut lattialle niitä korisysteemejä, vanhassa oli ja niiden alle kertyy pölyä ja tuntuu että alimmissa koreissa olevat kamat pölyyntyy, vaikka ne eivät ole siis todellakaan kiinni lattiassa. Siksi meillä on sovellan hyllyt, joissa korit on kiinni seinähyllyssä.

K-Rauta myy näitä.

www.sovella.fi

Vierailija
6/10 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka muuttaa tarpeet voivat muuttua ja ihan hyvä tavara jää hyödyttömäksi.

Toki jokainen saa ostaa mistä haluaa ja mitä haluaa, itse ostan mielummin laatutavaraa käytettynä kuin uutena jotain b-luokan tavaraa, joka kinnaa jo uutena ja on rakenteellisesti heikompaa ja siten särkyvämpää.

Vierailija
7/10 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ostaisin huutonetistä...

Kun ne eivät sovikaan uuteen kämppään, laitetaan myyntiin. Ei aina myydä siksi, että oltaisiin tyytymättömiä tavaraan, vaan siksi, että se käy tarpeettomaksi. Vaikka siksi, että uudessa asunnossa ei ole vaatehuonetta vaan kiinteät komerot.

Vierailija
8/10 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niitä saisi viedä muuttaessa mukanaan.

Vierailija
9/10 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean A kestänyt hyvin ja ollut toimiva! Meillä on vaan koreja päälekkäin, laitettiin muistaakseni kolme settiä yhteen ja sitten katosta lattiaan kiskot seinissä ja niissä ritilähyllyt. Kolme leveyttä. Me ei tarvittu tankoja.

Vierailija
10/10 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Ikean laatu on hyvää. Metallia nuo Antoniukset ovat ja tähän mennessä kestäneet molemmissa taloissa hyvin, toisessa 4 vuotta ja toisessa 2.

Itse olen sisustanut vaatehuoneet täten:

- yhdellä seinällä tangot kahdessa korkeudessa: tilaa miehen paidoille (haluaa pitää kaikki t-paidat ja kauluspaidat henkareilla)

-toisella seinällä puolet seinästä vie tanko, joka on suht' ylhäällä. Täällä säilytän omia mekkojani, tunikoita, juhlapukuja jne. Samalla seinällä on vierekkäin kaksi ritiläkoriasysteemiä, yhteensä 24 koria. Näissä säilytetään sukat, kerrastot, urheiluvaatteet, yövaatteet, farkut, villasukat, minun t-paitani jne. Lisäksi korkealla olevan tangon alapuolella on kaksi kenkähyllyä omille juhlakengilleni.

- yhdellä puolikkaalla seinällä on oven vieressä 4 korin systeemi, jossa säilytän lakanoita. Ennemmin meillä oli tässä sellainen muovinen iso kori ja kaksi ritiläkoria, mutta nyt on 4 ritiläkoria. Muovikorit eivät kestä painoa samoin kuin ritiläkorit. Siirrettiin sitten muovikorit kylpyhuoneeseen pyykin säilytykseen, siihen ne ovat oivia.

Makuuhuoneessa on lisäksi vaatekaappi, jossa on lisätilaa: lisää kenkiä, laukut, vyöt, omat kauluspaitani, neuletakkini, housut, alusvaatteet. Näiden säilytykseen olen hankkinut Ikeasta erilaisia laatikoita: kengille mm. sellaiset laatikot, joissa edessä on läpinäkyvä muoviosa ja läppä. Sitten vain laatikot päällekäin ja läpän avaamalla saa kengät pihalle. Vyöt ovat muovisessa lokerossa jne.

Edellisessä kodissani tykkäsin erityisesti siitä että vaatehuoneita oli kaksi ja ne oliva isompia kuin nykyiset. Toinen oli erittäin pitkä ja siitä teimme eräänlaisen varaston. Sinne tuli tankoja, joissa säilytin esim. pöytäliinoja ja verhoja henkareissa, tila vieraspatjoille, tyynyille ja peitoille jne. Sellainen puuttuu meidän nykyisestä kodistamme.

Paljon vinkkejä saa katselemma Ikean sivuilta kuvia valmiista rakennelmista. Ikean valikoimat eivät ole yhtä hyvät kuin Elfan, mutta itse olen ollut todella tyytyväinen. Hintaero on kuitenkin 200 (Ikea) - 2000 (Elfa) euroa.

Ikeassa on myös muita säilytysjärjestelmiä, niihinkin kannattaa tutustua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan