Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esiintyykö tuulimunaraskaudessa liitoskipuja?

Vierailija
13.08.2010 |

Itsellä epäillään tuulimunaraskautta, mutta pari päivää on vaivanneet jo kovat liitoskivut, samanlaiset kuin esikoista odottaessani; pystyyn nousemisessa ja äkkinäisissä liikeeissä esiintyvät kovat "vihlonnat". Voisiko kivut siis viitata varhaiseen raskauteen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuulimunaraskauteen takaisin...

Tuulimunassa mulla oli voimakkaammat raskausoireet kuin kummassakaan ns kunnollisessa raskaudessani. Rv9 alkoi ensin lievä vuoto ja alaselän kivut. Myöhemmin vuoto muuttui runsaammaksi ja päivystyksestä lähetettiin tarkempiin tutkimuksiin ja lopulta kaavintaan.

Hankalaahan se on, mutta koska asialle et voi mitään itse tehdä, niin yritä keskittää huomiosi johonkin ihan muuhun ja yrittää olla murehtimatta. Keksi viikonlopuksi perheellenne tekemistä mahdollisimman paljon. Jos teillä ei vielä lapsia entuudestaan, niin menkää miehen kanssa vaikka leffaan ja syömään ja lenkille.

Vierailija
2/6 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuulimunaraskauteen takaisin...

Tuulimunassa mulla oli voimakkaammat raskausoireet kuin kummassakaan ns kunnollisessa raskaudessani. Rv9 alkoi ensin lievä vuoto ja alaselän kivut. Myöhemmin vuoto muuttui runsaammaksi ja päivystyksestä lähetettiin tarkempiin tutkimuksiin ja lopulta kaavintaan.

Hankalaahan se on, mutta koska asialle et voi mitään itse tehdä, niin yritä keskittää huomiosi johonkin ihan muuhun ja yrittää olla murehtimatta. Keksi viikonlopuksi perheellenne tekemistä mahdollisimman paljon. Jos teillä ei vielä lapsia entuudestaan, niin menkää miehen kanssa vaikka leffaan ja syömään ja lenkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheuttamasta lantion kudosten "pehmenemisestä" ennen synnytystä. Yleensä ovat ennemminkin keski- ja loppuraskauden vaiva, en ole kenenkään kuullut liitoskivuista kärsivän aivan alkuraskaudessa. Varsinkaan tuulimunaraskaudessa raskaushormoneja ei varmaan ole kehossakaan tarpeeksi. Ehkä tuollaiset alkuraskauden vihlonnat olisivat ennemminkin kohdun kasvukipuja tai vastaavaa. Vaikea sanoa ovatko hyvä vai huono merkki...

Vierailija
4/6 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa juuri nämä kivut alkoivat varhain, ja koska ne kuvaukseltaan sopivat liitoskivuiksi, olen kipuja niiksi uskonut.

Kaikki merkithän ovat loppujenlopuksi aika kaukaa haettuja ja ne voi itse tulkita väärin. Itse huomaan koko ajan etsiväni merkkejä oikeasta raskaudesta, vaikkei sellaista sisälläni luultavasti olekaan.

Jonkinlaista itselleen todistelemista taitaa itsensä kuulostelu olla, vaikkei sitä tässä vaiheessa varmaan kannattaisi kamalasti harrastaa; pettyy sitten vain kahta kauheammin..

Mutta kiitos vastauksestasi!

Ap

Vierailija
5/6 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä rv epäiltiin tuulimunaa?

Vierailija
6/6 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla nyt 8+0, 7+4 kävin varhaisraskauden ultrassa. Minulla on kyllä kovin epäsäännöllinen kierto, esikoisenkin la vaihtui ensimmäisessä ultrassa kuukauden myöhemmäksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä