Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen äiti vie n. 9-vuotiaan lapsen kampaajalle...

Vierailija
11.08.2010 |

...hiusten värjäykseen?

Tänään kampaajalla ollessani asiakkaana oli juuri tuon ikäinen poika, jonka hiukset blondattiin. Miksi ihmeessä? Veisitkö oman sen ikäisen lapsen kampaajalle samaan käsittelyyn jos hän tahtoisi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiselle laitettiin korkkiruuvipehmennys 90-lvulla, jolloin oli ko. kiharamuoti.

Vierailija
2/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei ole halunnut, enkä itsekään värjää omaa tukkaani, mutta en näe, miksei saisi värjätä jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltäytyy värjäämästä lapsiasiakkaan hiukset, niin luultavasti vanhemmat tekevät sen kotona.

Itselläni kävi asiakkaana perhe, jonka äiti vaalensi kotona lapsensa hiukset (alle 6-vuotiaita).

T: kampaaja

Vierailija
4/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en todellakaan antaisi oman lapsen värjäyttää. Niille myrkyille en lapsen päätä altista.

Vierailija
5/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei suositella ainakaan koko pään värjäystä väriaineen kemikaalien takia.

Vierailija
6/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat heviä kamaa jopa aikuisille!

Vierailija
7/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari raitaa.

Vierailija
8/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajansa toki kaikella, mutta kivoissa raidoissa en näe mitään pahaa. Mun 4veelle tehdään kohta pinkkejä raitoja päähän, jos niin haluaa, kun kaveri on kampaaja ja laittaa omilleen kun ollaan kylässä ;)

Ihan pesussa lähteiä, ennen kuin kiekasette.

Vierailija
9/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi kampaajat eivät yleensä lasten hiuksia värjää on se, ettei niissä pysy väri.

Vierailija
10/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineissa on voimakkaita kemikaaleja ja lapset ovat herkkiä.

Vierailija
11/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että johonkin mainokseen tms. halutaan blondi, suomalaisen näköinen poika. Ymmärrän, että joskus johonkin tuollaiseen tarkoitukseen hiukset värjätäänkin.

On kyllä aika hauska lukea näitä vastauksia. Omassa tuttavapiirissäni olen ainoa, joka EI värjää hiuksiaan. Kaikki muut vetävät kemikaaleja, anteeksi siis väriä, päähänsä n. 6 vkon välein.

Vierailija
12/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poispestävillä shokkiväreillä.

Varsinaisen värjäyksen antaisin ottaa samaan aikaan kuin antaisin meikata, eli noin 12-vuotiaana.

Vierailija
13/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiusta ja kasvua. Vasta 12 vuotiaalla hiukset ja päänahka kestää kovat myrkyt vaurioittamatta niitä.

Vierailija
14/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se viisautta ole värjätä lapsen hiuksia vaan turhamaisuutta. Kemikaalit imeytyvät elimistöön.

Tietenkin jos haluaa uhrata lapsen terveyden pinnan vuoksi, miksei. Toisekseen aika karu tapa osoittaa lapselleen ettei tämä kelpaa sellaisenaan.

Ei tuosta kannata mitään moraalista hepulia saada. Syy miksi kampaajat eivät yleensä lasten hiuksia värjää on se, ettei niissä pysy väri.

Vierailija
15/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitusen raitoja tai pesussa lähteviä värejä en paheksu lainkaan.

Mutta etenkin blondaamiseen tarvitaan niin jytyjä aineita, ettei lapsen päänahka voi kestää sitä. Ilmeistä päätellen pojankin päänahkaa kirveli, mutta valitustakaan ei huulilta karannut...

Vierailija
16/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voi kuulkaa ette arvaakaan millaisia pyyntöjä ja toimeksi-antoja lasten vanhemmilta välillä tuleekaan. Multa on pyydetty jopa permanenttia 6-vuotiaalle. Hei hei vaan. Eihän niin pieni asiakas ylty edes pesupaikalle ilman korokkeita!

Olen valmis laittamaan alle 10-vuotiaalle esim. raitoja folioilla tai hupulla. En värjää pienten lasten hiuksia niin, että väri koskettaa päänahkaa. En myöskään suostu värjäämään mitään shokkivärejä pienille lapsille edes raitoina. Teen vain jotain suht luonnollista.

Jos joku siitä nokkiintuu, niin voi vaihtaa liikettä. Teen vain sellaisia töitä, jotka eivät iltaisin sieluani kirvele ja sillä simppeli!

Ja kyllä, olen yrittäjä, palkollisena toisen liikkeessä olisin jo saanut potkut :)

Vierailija
17/17 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen "katkera" äidilleni, joka antoi minun leikkauttaa upean paksun pitkän tukkani lyhyeksi (kamalaksi) poikatukaksi sellaisella hiirenhännällä, kun olin 9v. Siitä alkoi tuo ihmeellinen tukan käsittely ja sillä tiellä ollaan... vuosi oli 1985. Nyt 35-vuotiaana tukan väri on lähinnä omaa, kevyesti raidoitettu kumminkin ja ennemmin pitkä kuin lyhyt:-)