Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko jollain käytössä cipralex??

Vierailija
11.08.2010 |

itse alotin tänään. olisko jollain hyvä kokemuksia lääkkeestä? Jonkin verran netistä ettisin siitä tietoa. Aika paljon huonoja kokemuksia luin. tais osua vaan ne negatiiviset asiat silmään :( varsinki alussa olo voi vissiin pahentua aika pahastikin.... siitä kyllä lääkärikin jo varotteli.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain se tulee mieleen, että oli vähän aikaa (n. viikon) aika seis olo, saattoi esim. huomata tuijottavansa yhteen pisteeseen eikä ajatus oikein liikkunut. Tää meni kuitenkin ohi nopeasti ja alkoi uusi energisempi ja parempi olo! Eli ei kannata luulla alkuoireita pysyviksi! Tää on hyvä lääke ainakin mulle.

Vierailija
2/6 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittavaikutuksia ja saisin tarvitsemani avun lääkkeestä. Ei pitäis lukea netistä juttuja vaan katsoa vaan miten itellä toimii :)

T ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haittavaikutuksia ja saisin tarvitsemani avun lääkkeestä. Ei pitäis lukea netistä juttuja vaan katsoa vaan miten itellä toimii :)

T ap

Vierailija
4/6 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitää sivuvaikutuksia. Olen käyttänyt nyt 1,5 vuotta.

2 ekaa viikkoa oli henkisesti tuskainen olo mutta ei siitäkän mitään kauhumuistoja jäänyt.

Vierailija
5/6 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jouduin vaihtamaan sen toiseen lääkkeeseen.

-mulle tuli virtsaamisongelmia (virtsatulehuksen tapasia)

-ns. pakkoliikkeitä (varpaat saatto itestään käpristellä, naamaa väänti)

-_erittäin_ levottomia unia

-pakonomaista haukottelua, sitä tuli muutamasti päivässä, minuutissa joku 4-20 haukotusta jotka tuntu inhottavalle ja n.5-10x päivässä

oli varmaan jotain muitakin oireita, en muista.. nyt on käytössä ketipinor

Vierailija
6/6 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi masennuslääkettä, Cymbalta ja Cipralex. Cipralex sopi paljon paremmin, Cymbalta taas aiheutti yöhikoilua, sydämentykytystä, korkean verenpaineen, uniongelmia, hermostuneisuutta jne (sen toimintamekanismihan on, että nostaa noradrenaliinia, eli sopinee sellaisille jotka eivät pääse sängystä ylös...)

On hyvä muistaa, että lääkkeen vaikutukset ovat täysin yksilöllisiä. Cipralex on kuitenkin yksi yleisimpiä ja tutkimusten mukaan parhaiten "siedettyjä" lääkkeitä.

Jos masennuksen tai ahdistuksen oireet ovat riittävän pahat, ei joku pieni sivuvaikutus siinä paljoa paina. Joku voi myös yhdistää esim. päänsäryn tai pahoinvoinnin lääkkeeseen, vaikkei se oikeasti johtuisi siitä. Minulla lääke toimi paremmin akuutissa kriisissä kuin "normaaliin" keskivaikeaan masennukseen syötynä, koska vaikutus oli selvempi.

Minulla ei ole ollut Cipralexista koskaan sivuvaikutuksia eikä myöskään vieroitusoireita silloin, kun ensimmäisen kuurin jälkeen lopetin lääkkeen. Iso annos, 20 mg, aiheutti pientä ajatuksen hitautta mutta 10 mg ei mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä