Saako Helsingin Naistenklinikalla valita lääkkeellisen tyhjennyksen tai kaavinnan?
Jos kyseessä on tuulimuna? Onko kenellekään viimeaikaisia kokemuksia?
Viikkoja pitäisi olla 8+2, olin tänään neuvolan ultrassa, jossa lääkäri ei nähnyt muuta kuin tyhjän kohdun. Sain lähetteen Naikkarille viikon sisään.
Tehdäänkö siellä rutiinisti lääkkeellinen tyhjennys vai saako valita kaavinnan, tietääkö joku?
Kommentit (9)
mutta minulla oli kuukausi sitten keskeytynyt keskenmeno ja jouduin keskussairaalan gynen polille/ osastolle. En saanut valita, lääkkeellinen tyhjennys tehtiin. Kaavinta olisi tehty, jos lääkkeellinen ei olisi onnistunut.
mutta minulla oli kuukausi sitten keskeytynyt keskenmeno ja jouduin keskussairaalan gynen polille/ osastolle. En saanut valita, lääkkeellinen tyhjennys tehtiin. Kaavinta olisi tehty, jos lääkkeellinen ei olisi onnistunut.
miksi sä erityisesti haluaisit kaavinnan? Tai onko teillä lapsiluku jo täynnä etkä välitä enää kohdun limakalvosta?
Sinänsä mun mielestä hassua, että joudut ylipäätään naikkarille. Mulla oli just tuulimuna pari kuukautta sitten ja otin lääkkeellisen tyhjennyksen. Itse otin lääkkeet ja aloin odottamaan vuotoa.
Siis: kyllä tuo naikkarilähete viittaa kaavintaan, mulla on myöskin tehty kaavinta siellä joskus, mutta siihen oli sitten eri syyt.
No se vaan, että kyllä sen lääkkeellisen tyhjennyksen voi tehdä ihan kotonakin, ei siihen sairaalaa tarvita.
Jaa, olisiko niin, että sitä cytotecia ei voi kirjoittaa reseptiksi muut kuin gynekologit? Olitko käynyt ihan tavallisella terveyskeskuslääkärillä.
Mä siis kävin alkuraskauden ultrassa, jossa todettiin tuulimuna. Sain lääkkeet ja kotona siis tein.
Luulen, että vain tekevät mitä ikinä itse parhaaksi katsovat tai joku katsoo. Se on nykyisin laitos, jossa potilasta ei todellakaan kuunnella ja laadussa näkyy.
Luulen, että vain tekevät mitä ikinä itse parhaaksi katsovat tai joku katsoo. Se on nykyisin laitos, jossa potilasta ei todellakaan kuunnella ja laadussa näkyy.
Olen alalla töissä. Naistentautien poliklinikalla tarkistetaan uudelleen, mitä kohdun sisällä on. Jos kohtu oli tyhjä, ei mitään hoitoa tarvita, vaan keskenmeno on jo tapahtunut itsestään täydellisesti. Ilmeisesti lääkärisi totesi kohdussasi jotain muutakin, koska teki lähetteen jatkohoitoon. Poliklinikalla annetaan tietoa molemmista kohdun tyhjennystavoista ja voit valita niistä. Lääkäri saattaa suositella lääkkeellistä hoitoa, koska silloin vältetään kaavinnan ja nukutuksen aiheuttamat (pienet) terveysriskit. Muutaman prosentin riski on, että kohtu ei lääkkeillä tyhjene, ja joudutaan kuitenkin tekemään kaavinta.
miksi sä erityisesti haluaisit kaavinnan? Tai onko teillä lapsiluku jo täynnä etkä välitä enää kohdun limakalvosta?
Sinänsä mun mielestä hassua, että joudut ylipäätään naikkarille. Mulla oli just tuulimuna pari kuukautta sitten ja otin lääkkeellisen tyhjennyksen. Itse otin lääkkeet ja aloin odottamaan vuotoa.
Siis: kyllä tuo naikkarilähete viittaa kaavintaan, mulla on myöskin tehty kaavinta siellä joskus, mutta siihen oli sitten eri syyt.