kehonkoostumusvaaka ja ihannepaino..
ostin viimeviikolla vaa'an josta näkee myös rasvaprosentin, lihasten ja nesteen määrän, ja ihannepainon.
Ihmettelen vaan kun mulle se sanoi ihannepainoksi 56kg (olen 158cm) ja painan 46kg. Rasvaa mulla on sen mukaan 21% eli ihan hyvä määrä. Tuntuu vaan niin älyttömältä että ihannepainoon tarvisi olla noin paljon painavampi. Lihaksiakin mulla oli vaa'an mukaan ihan hyvä määrä.
Miesystävänikin kokeili vaakaa (on 183cm/85kg,ja näyttää hoikalta) ja hänen ihannepainoksi vaaka ilmoitti 74kg! :-O eikös se ole todella vähän tuonpituiselle miehelle?
kunhan pohdin että kuinka luotettavia tuollaiset vaa'at ovat..ja päätin avautua teille kokemukseastani :P
Kommentit (6)
Ne lähettävät kevyen sähkövirran kehon läpi ja mittaavat sen avulla. Näin ainakin kertoi urheilukaupassa työskennellyt sisareni.
Tosiaan, en ole itse tuollaista kokeillut, mutta aika jänniltä kuulostavat tulokset. Vaikka ap toki onkin älyttömän laiha aikuiseksi naiseksi, niin 10 kilon lisäys pelkkää lihasta menisi jo aika hc-touhuksi :)
Siihen on asennettu ohjelma joka tuottaa tuollaiset ihannepainoehdotukset. Miehesi tapauksessa tulee kyllä mieleen, onko taustatiedot syötetty oikein (ikä, sukupuoli, pituus).
Oma laitteeni ilmoittaa vain kehon koostumuksen eikä ehdottele mitään ihannepainoja. Eihän niistä tarvitse välittää, ei se kone suutu vaikka sitä käskisi tunkea ehdotuksensa sanonko minne.
Ne jalkapohjista mittaavat vaa'at ei tosiaan ole luotettavia, minullekin näyttävät ihan mitä sattuu, tulokset vaihtelevat koko ajan ja lujaa treenaavalle 170 cm/49 kg kaverilleni tarjoavat yli 30 rasvaprosenttia.
sain omronin laitteen ja ihan omiaan se pistää.
ostaa ihan tavallinen, kertaakaan ei ole näyttänyt mitään rasva%, pitäisi kai viedä takaisin kauppaan ja vaatia uusi.
Miten ne muka "skannaavat" ihmisen ja tietävät sitten kehon koostumuksen?
Pakko olla huijausta, ei vaaka voi jalkapohjista lukea kehon koostumusta.