Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän 4-henkisen perheen passikulut tulee olemaan 144e

Vierailija
27.07.2010 |

Miehen passi on sentään vielä voimassa, meidän muiden ei.

Niin ja tietty ensin marssittava kuvaamoon ottamaan passikuvat, siinäkin näköjään tod tarkat säännöt ja ihan millimetrimitat kuvakoolle jne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanmatkan hinnassa tuo on vain rikka rokassa.

Vierailija
2/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen syyskuun puoliväliin asti vielä työtön.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seka matkustelun etta passien kanssa, ja vaikka lomailla kotimaassa, jos tilanne on tiukka?

Vierailija
4/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap *passit olisi kiva hoitaa alta pois ennen työni alkua, poliisiasemalle on jonkin verran matkaa eikä se oli auki kuin ns virka-aikana jolloin olen aina työssä*

Vierailija
5/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-hepatiittirokotus

-matkavakuutus

-matkalaukut, matkavaatteet

-shoppailut kohdemaassa

Vierailija
6/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutus on, matkalaukut ei, vaatteita on.

Shoppailut paikan päällä asia erikseen, siihen säästetään jo rahaa.

ap

Vierailija
7/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi maksaa, oli köyhä tai ei. Jos on niin köyhä että tuntuu paljolta, niin sitten ei hommaa passeja ja pysyy kotona.

köyhälle on kaikki kallista ja muille saman hintaista, kuten ukkini sanoo.

Vierailija
8/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään kunnollinen digikamera taloudessa, passikuvat voi hyvin ottaa itse (tulostaa sitten joko valokuvatulostimella tai vie valokuvaliikkeeseen tulostettavaksi). Juuri tänään vein oman passihakemuksen itse ovea vasten otetuilla kuvilla varustettuna. Hyvin kelpasivat, kun olin mitannut kuvan koon tarkasti. Eikä tarvinnut maksaa 20€/sarja.

Vierailija
9/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikin hyvä ottaa hepatiittirokotukset...

Tietääkö kukaan niiden hinnoista?

ap

Vierailija
10/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuva maksatulehdus eli hepatiitti

A-hepatiitti

A-hepatiitti tarttuu saastuneen ruuan, juoman ja huonon käsihygienian välityksellä. Hyvä hygienia auttaa suojautumaan taudilta. Suoja on aiheellinen matkustettaessa Länsi- Euroopan, Australian ja Pohjois- Amerikan ulkopuolelle riippuen matkan pituudesta ja olosuhteista.

Rokote (kauppanimi Havrix/Epaxal) suojaa hyvin. Yksi rokoteannos antaa suojan vuodeksi ja tehosteen jälkeen suojavaikutus on ainakin 20 vuotta, mahdollisesti pidempäänkin. Rokote annetaan mielellään muutama viikko ennen matkaa, viimeistään kuitenkin juuri ennen matkaa ja tehosteannos 6 - 12 kuukauden kuluttua. Hinta on 2 x n. 49/40 euroa rokotteesta riippuen. Tarvitset rokotetta varten reseptin.

B-hepatiitti

B-hepatiitti tarttuu veren, seksin ja eritteiden välityksellä. Rokote on tarpeen esim. terveydenhuoltoalalla työskenteleville ulkomaan harjoittelussa. Tavallinen matkailija tarvitsee rokotusta vain aniharvoin.

Tehosteannokset annetaan kuukauden ja kuuden kuukauden kuluttua. Täysi sarja (kolme rokotetta) antaa elinikäisen suojan. Hinta on 3 x noin 32 euroa.

Saatavissa on myös yhdistelmärokote (Twinrix) A- ja B-hepatiittia vastaan. Rokotusohjelma on sama, kuten B- hepatiittirokotuksessa. Hinta on 3 x noin 43 euroa.

Vierailija
11/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika halpa hinta - me haluttiin vaan pojalle visa electron, ei siis matkustaa mihinkään, niin sitäkin varten meni 100e. Jotta pankista sai haettua kortin, niin pojalla piti olla henkkari tai passi. No pojan henkkaria tai passia ei taas saa, jollei minulla ole henkkaria eikä passia (eikä minulla ollut voimassa olevaa kumpaakaan vaan pelkkä ajokortti), joten ensin minun piti hakea kortti itselleni ja sitten vasta pojalle, jotta saatiin sitten pojan visa electron.

Loppujen lopuksi otettiin kaikille henkkarit ja passit ja ne tulivat maksamaan 350 euroa, koska miehen passi oli ainut, joka oli voimassa. Valokuvia en tuohon laskenutkaan, niiden kanssa varmaan melkein 400 meni.

Ihmettelen niitä, joiden lapset eivät maksa mitään. Ihmiset sitten taas päivittelee, että miten meidän lapsiin menee 1100 euroa kuussa.

Vierailija
12/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 e viiden vuoden passi ja kuvat ehkä 20e.. Kuitenkin voi sen viisi vuotta matkustella rauhassa. Meillä meni 4x68e passeihin..

Vierailija
13/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika halpa hinta - me haluttiin vaan pojalle visa electron, ei siis matkustaa mihinkään, niin sitäkin varten meni 100e. Jotta pankista sai haettua kortin, niin pojalla piti olla henkkari tai passi. No pojan henkkaria tai passia ei taas saa, jollei minulla ole henkkaria eikä passia (eikä minulla ollut voimassa olevaa kumpaakaan vaan pelkkä ajokortti), joten ensin minun piti hakea kortti itselleni ja sitten vasta pojalle, jotta saatiin sitten pojan visa electron. Loppujen lopuksi otettiin kaikille henkkarit ja passit ja ne tulivat maksamaan 350 euroa, koska miehen passi oli ainut, joka oli voimassa. Valokuvia en tuohon laskenutkaan, niiden kanssa varmaan melkein 400 meni. Ihmettelen niitä, joiden lapset eivät maksa mitään. Ihmiset sitten taas päivittelee, että miten meidän lapsiin menee 1100 euroa kuussa.

jotta lapselle saa haettua passia/henkkaria. Kun haimme pojalle passia kolme neljä vuotta sitten minulla ei ollut henkkaria saati passia voimassa. Kummasti saimme pojalle passin.

Viime vuonna kun hain itselleni passia eikä vanha passi ollut mukana uutta haettaessa (eikä edelleen ollut sitä henkkaria), kysyivät vaan muutaman tarkentavan kysymyksen (esim. äitini syntymäaika, äitini tyttönimi, nykyisen asuinosoitteeseen muuttopäivä), jotta varmistuivat minä olevan minä.

Miksi hakea erikseen henkkaria joka voimassa vain komen vuotta (muistaakeni) ja maksaa 45 euroa tai jotain sinnepäin?

Vierailija
14/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilaitoksen ohjeissa sanotaan selvästi, että huoltajalla pitää olla oma voimassa oleva passi tai henkkari (ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus ja se ei siksi kelpaa).

Henkkarin taas tarvitsin pojalle siksi, että passilla kyllä matkustetaan, mutta hänen täytyy pystyä todistaman itsensä esim. visa electronilla maksaessaan ja passin kuljettaminen esim. joka päivä koulussa on minusta aika hassua. Henkkarit ovat voimassa kanssa 5 v. Henkkareihin saa muuten nykyään myös kela-kortin, joten on aika kätevää, jos lapsen omassa lompakossa on mukana sitten vain esim. visa + henkkarit, niin niillä pärjää arkena ja voi matkustaa hyvin tiettyihin maihin. Osaan maista tarvitsee toki passin.

Vierailija
15/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkkareita ei ole niin henkilöllisyyden varmentaminen tehdään rekisterikyselyllä. Eivät vaadi siis vanhemmalta henkilöllisyystodistusta.

Vierailija
16/16 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takaa?

Meidän 4-henkisen perheen passikulut tulee olemaan 144e Miehen passi on sentään vielä voimassa, meidän muiden ei.

Niin ja tietty ensin marssittava kuvaamoon ottamaan passikuvat, siinäkin näköjään tod tarkat säännöt ja ihan millimetrimitat kuvakoolle jne.