Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekemistä teinille Helsingissä?

Vierailija
27.07.2010 |

Mun 16-vuotias kummityttö on tulossa ens viikolla vierailulle ja yritetään miettiä ehdotuksia tekemiseksi. On siis sen verran ujo, että tuskin itse suoraan sanoo, mitä haluaa tehdä, joten on ajateltu keksiä vaihtoehtoja, joista saa sitten valita.

Mistä tuon ikäiset tykkää ja mitkä on ehdottomasti out? Miten Korkeasaari, Suomenlinna, Seurasaari, Heureka tai Eläintieteellinen museo. Linnanmäellä on tarkoitus ainakin käydä. Yhtenä päivänä käydään varmaan ihan vaan kaupungilla, kun asuu pienemmällä paikkakunnalla ja Helsingissä on jo pelkästään kauppoja niin paljon enemmän kuin siellä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienot maisemat ja maksaa vain 2 €. Hissillä pääsee.

Vierailija
2/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineille ykköskokemus on käydä katsomassa joku hyvä leffa vaikkapa tennarissa. Pikkupaikkakunnan leffateatterit ovat ihan toista luokkaa. tuo ei kovasti rasita sinuakaan : ). Ja sitten tietysti Itikseen shoppailemaan. Itiksen H&M on ihan ykkönen teinilistalla, samoin Ginatricotissa pitää käydä.

Korkeasaari ja suomenlinna eivät välttämättä niin kaksisia ole, eikä museotkaan taida pahemmin kiinnostaa.

Nämä ihan siltä pohjalta mitä omat teinit tykkäävät tehdä kun Helsingissä käydään, ja meillä siis 14v, 15v ja 17v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmis esittää Cyrano de Bergeracia ja esitys on juurikin teinille sopiva: romantiikkaa ja miekkailukohtauksia ja pari tv:stä tuttua näyttelijää :-) On tosin aika pitkä ja tuolit ei maailman mukaimmat, joten en tiedä jaksatko sinä.

Korkeasaari on musta ihan kiva kohde, jos tyttö tykkää eläimistä. Seurassar taas on tylsä jos pelkkiä oravia syötätte. Museoalue on kiva jos tyttö on sellaisesta kiinnostunut.

Luulen että kunnon kaupunki päivä kauppoinenn, kahviloineen ja Kauppatorin kojuineen on ainakin mieleen. Tapahtuiskohan Espalla jotain?

Vierailija
4/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa joka päiväksi joku kaupunginosa jota tutkitte. Kallio, Hakaniemi ja Merihaka yhtenä päivänä, Punavuori, Eira ja Kaivopuisto toisena päivänä. 16 v ei välttämättä tarvitse mitään erityistä tekemistä, kadulla kävely, kaupoissa pyöriminen ja kahviloissa istuskelu riittää hyvin.

Onko tyttö käynyt Helsingissä usein? On sen ikäinen, että matkustelee kohta itse ja voisi arvostaa jos näytät miten julkiset toimii, ts. reittioppaasta aikataulut, miten ratikassa matkustetaan, entä metrossa? Miten matkakortti toimii? Ratikassa näkee usein kesäaikaa nolostuneita teinejä, kun vanhemmat ihmettelee minne maksetaan ja missä me jäädään pois.

Tai onko tytöllä suunnitelmia tulla pääkaupunkiseudulle opiskelemaan? Vierailu vaikkapa yliopiston päärakennuksessa voisi tehdä tulevaisuuden suunnitelmia konkreettisemmiksi.

Ja muista antaa tytön liikkua itsekseen.

Ja Kampin keskukseen hengaamaan.

Vierailija
5/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kysellä, mitä noista haluaisi tehdä. Lisää ehdotuksia ja vinkkejä otetaan vastaan! :)

Ei ole kovinkaan paljon ollut Helsingissä, mutta matkustellut kyllä vanhempiensa kanssa ympäri Eurooppaa. Ja ajateltiin ottaa tytölle se matkakortti, joten jos haluaa kulkea itsekseen, saa toki senkin tehdä.

Opiskelusuunnitelmista en tiedä mitään. On siis nyt menossa juuri lukioon.

ap

Vierailija
6/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uskoisin että Korkeasaari yms luettelemasi eivät välttämättä ole ihan suosituimmasta päästä. Yhtenä päivänä voisitte käydä vaikka leffassa, shoppailustahan ton ikäiset myös yleensä tykkää. Olisko tytön joku lempiyhtye esiintymässä jossain sallitussa keikkapaikassa? (Jos tyttö siis tykkää musiikista)

Merenrannalla käyminen vois olla ihan kivaa, jos tyttö on sisämaasta päin. Ja tietysti piknikillä vois käydä jossain, ehkä se Suomenlinna vois olla siihen sopiva paikka kuitenkin taikka Kaivopuisto.

Vierailija
7/9 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä Korkeasaaressa ja Seurasaaressa ruokkimassa oravia :), mutta juuri sitä mietin, että osalle saattaa olla jo liian lapsellista. Itse mietin yhtenä vaihtoehtona jotain hyvää uimarantaa meren rannalla, kun ainakin tykkää uida ja käydä kavereiden kanssa rannalla.

Mitään keikkaa en ole kyllä katsellut, kun tuskin jaksan itse lähteä mukaan. Oon siis 7. kuulla raskaana.

ap

Vierailija
8/9 |
04.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moip!

Oon ite 15 vee ja vaikka tää artikkeli onkin parin vuoden takaa ni kyl tänne varmaa viel joku eksyy :) listaan tohon jtn mitä ite teen esim n. 60v kummivanhempien kaa.

1. Vuokrataan leffa ja katotaan se heillä kotona. Se on kivempi ku et mentäis tennarii.

2. Leivotaan, syödään ja puhutaan. Oikeesti hauskaa jos menee pieleen tai jotain tippuu. Sit kannattaa olla sellai ''kerran mulla kävi niin että....'' Mut mielellää jossai toises reseptis. Kannattaa kans oikeesti kysellä esim. koulusta koska kyllä sen jutun saa luistamaan! Aiheest ei vrm tuu heti ekana mielee et se ois ykkös kiinnostuksen kohde mut kavereista & pojista ei kannata jutella jollei ikäeroa ole kuin 5v enemmän.

3. Ursula kahvilan vierestä kesällä helsingin jäätelötehtaann kojusta jätskit. Sit siihe penkille vetten ääree istumaa :) Ite inhoon valokuvii mut jos kysyy ohikulkijalta et nappaatko meisyä kuvan saat teinin tuntee ittensä tärkeeks. Vaikka kiekasiski että ei ni sanoo vaa jujuu ja ojentaa kameran kuvaajalle ;)

4. Korttii, minigolffii tms. vois pelata. Jos riittää yhtään mielenkiintoo. Se mis pitkät tikut heitetään pöydälle ja vuorollaan pitää saada yksi pois niin ettei mikään muu liiku on kans ihan kivaa ku pääsee alkuun. Se kenel on eniten tikkuja voittaa. Sori en muista nimee.....

5. ITIKSEE SHOPPAILEE ON IHAN MUST!! sit jonnekki ravintolaa joka EI oo itikses syömää. Puheenaiheitki varmasti riittää ku on ollu koko pvn kauppakeskukses. (mitä ois kiva saada, jonkun mummon hassut vaatteet tms.)

6. Jos lattialla on vaikka roska ja teini nostaa sen pyytämättä on iha v***n läppä jos sukulainen antaa 20€ ja heittää jonku kuivam läpän tyylii 'tos ettei mua syytetä lapsityövoimasta'

7. Teinin kannattaa antaa dataa illal yksin mut välil vaik tuoda jotai pient purtavaa yms. Sit voi pyytää sitä tarkistaa itellee netist jonku jutun. Ei oo vaivaantunu olo jos kyläs voi tehä ees jotai noin pientä :)

8. Sellanen kaupunki risteily tai torikahvit, miksei molemmat

Mut huomhuomhuom!! se mitä tekee kavereiden kaa tehää kavereiden kaa. Jos näkee pari kertaa vuodessa voi olla tappotylsää olla esim rannal yli puolet omaa ikää vanhemman kaa kosk sillon vaa miettii sitä kuinka kivaa kavereiden kaa oli.... sit on kuulokkeet korvissa, sen sijaan et juttelis. Toisaalt sellasen teinimonsterin vois viedä rannalle ku siel on hyväs lykys silmänruokaa, ruskettuu ja aurinko positiivistaa.

Hope täst olis ees jotai apua jollekki :)

Vierailija
9/9 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie se Lahteen!