minä akateemisesti koulutettu n.30v olen nyt sellaisessa työpaikassa jonne kuka nuori voi päästä
ja ansaita saman verran kun itsekin..
itselleni oman alan töitä ei löydy, niinpä olen nyt tämmöisessä hommassa kun en halunnut jäädä kotiin pyörittelemään peukaloita..
Kommentit (11)
tosin useimmat kokeilemassa käyvät eivät kestä alalla, itse olen pärjännyt ok
en ole humanisti
ap
Tosin suurin osa akateemisista odottaa, et Nokia tai SDP:n Jutta Urpilainen luo Suomeen parin vuoden sisällä käsittämättömän määrän hyväpalkkaisia ja siistejä sisäduuneja.
Sellaisia, joissa voi duunin ohella samalla päivittää Facebook profiiliaan.
Voin kertoa, että näin tulee varmasti tapahtumaan. Älkää olko huolissanne, hus ostamaan asunto siitä.
Meinaatko vielä kouluttautua amiksessa paremmalle alalle? Vai toivotko saavasi oman alan töitä?
Anteeksi, mutta mua hymyilyttää niin vietävästi joka kerta kun luen akateemiseksi itsensä esittelevien kirjoituksia jotka ovat täynnä kielioppi- ja sanamuotovirheitä. Vaikka eihän se akateeminen koulutus äidinkielenopettajaa tee, jotenkin vaan aina särähtää korvaan tuo akateemisen ihmisen verbaalinen anti :o) Mutta asiasta: älä huoli ap, kaikki etsii paikkaansa koulutuksen aikana ja sen jälkeen kunnes saavat "oman" paikkansa. Monet eivät myöskään koskaan teet työtä, johon ovat koulutettuja. Suoraan koulusta oman alan töihin taitavat päästä vain ne, joilla on suhteita ja mielestäni on hyvä että joutuu hieman kiertämään ensin, avartuu maailma samalla.
on kouluttautunut ja sitten siitä "ei ole mitään hyötyä" kun ei löydä töitä.
en tiedä kouluttaudunko toiseen alaan.. epäröin auttaako asiaa työllistymisessä tämäkään. pitäisi osata valita ala tarkasti. oman alan töitä toki haen edelleen, mutta paljon on hakijoita ja vähän työpaikkoja - ei hyvä yhtälö itselleni.
mutta ylipäätään se että olen töissä tuntuu kivalle ja tykkään työyhteisöstä vaikka aluksi olikin omat epäilykseni..
on kouluttautunut ja sitten siitä "ei ole mitään hyötyä" kun ei löydä töitä.
en tiedä kouluttaudunko toiseen alaan.. epäröin auttaako asiaa työllistymisessä tämäkään. pitäisi osata valita ala tarkasti. oman alan töitä toki haen edelleen, mutta paljon on hakijoita ja vähän työpaikkoja - ei hyvä yhtälö itselleni.
mutta ylipäätään se että olen töissä tuntuu kivalle ja tykkään työyhteisöstä vaikka aluksi olikin omat epäilykseni..
joo, kielioppivirheitä minulla toki on -ja paljonkin, enkä jaksa niistä tässä nyt nipottaa itselleni. jo lukiossa minulla oli esim. sanajärjestys pielessä aineissa.. en olen äidinkieltä lukenut yliopistossa..
Mä olen kerran lähes kokeillut puhelinmyyntiä, mutta mua hävetti niin kamalasti se myyntipuhe, etten kehdannut lopulta mennä edes koulutukseen. Tuntuisi vaikealta suoltaa jotain sellaista suustaan, vaikka muuten tykkäänkin puhua.
Mäkin opiskelen alaa, jonka töitä tuskin saan ja mietin, josko lähtisin kesken opintojen amikseen. Suhteet ratkasee niin paljon ja niitähän mulla ei ole.
mutta työtä oppii tekemällä ja asenteella joka on oikeanlainen ;)
ap
Uskon, että korpeaa, kun oman alan työtä ei löydy, mutta on kuitenkin fiksumpaa tehdä jotain kuin maata kotona perse homeessa ja nirsoilla jokaisen tarjotun duunin kohdalla.
Älä kuitenkaan luovuta, kyllä se paikka vielä sullekin löytyy!
Uskon, että korpeaa, kun oman alan työtä ei löydy, mutta on kuitenkin fiksumpaa tehdä jotain kuin maata kotona perse homeessa ja nirsoilla jokaisen tarjotun duunin kohdalla.
Älä kuitenkaan luovuta, kyllä se paikka vielä sullekin löytyy!
Oletko humanisti?