Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvatulehdus aikuisella?

Vierailija
25.07.2010 |

Minulla on eilisestä asti vihlonut ajoittain toista korvaa. Ei mitään jatkuvaa särkyä. Voiko olla tulehdus noin lievillä oireilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla korvat ovat ajoittain vihloneet jo vuosikausia mutta aina auttaa kun vain kädellä painaa voimakkaasti korvaa. En tiedä mikä lie aihettaa mutta kiusallinen vihlonta on kyllä välillä. Voi sitä tietysti tässä vaiheessa lekurissakin käydä jos viitsii..

Vierailija
2/6 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmään se on ollut jomotusta ja tukkoisuutta ja korva on tuntunut paksulta ja humisevalta. Makuuasento on ollut tuskaa. Viimeksi en käynyt edes lääkärissä. Parissa viikossa se parani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulehdus on bakteerien aiheuttama.

tulehdus voi olla myös viruksen aiheuttama, joka paranee ihan itsekseen!

Vierailija
4/6 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä korvatulehdus johtuu viruksista. Ota reippaasti särkylääkettä, hoituu varmaan sillä.

Vierailija
5/6 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olla vaan tärykalvot paisuksissa...

Aina välillä mullakin vihloo flunssan yhteydessä. Kerran oli aikuisena oikeasti tulehdus ja se kyllä sattui niin paljon, että tuntui että pää räjähtää.

Toisaalta meidän lapsilla useammankin kerran ollut tulehdus niin, ettei ole korviin sattunut lainkaan...

Vierailija
6/6 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta korvien vihlomisen voi aiheuttaa esim. kova tuuli. Minulla on tätä usein. Korvakäytävät on vain niin herkät. Ei siis ole tulehdusta. Särkylääke ja lämpö auttaa. Itse pidän aina sellaista villapantaa päässä korvien päällä. Jos vihlomista jatkuu vielä huomenna tai särky kovenee, niin mene tarkistuttamaan tilanne lääkärillä, onko kyseessä todellinen tulehdus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi