Keskiraskauden väsymys?
Kaikissa noissa raskauskirjoissa puhutaan alkuraskauden ja lopun väsymyksestä ja sanotaan, että keskiraskaus on virkeintä aikaa. Alkuraskaudesta olin ihan uupunut, mutta se helpotti viikolla 12. Nyt on menossa viikko 16 ja olen eri tavalla väsynyt kuin alussa, mutta väsynyt kuitenkin. Tämä alkoi muutama viikko sitten.
Onko normaalia vai voiko johtua jostakin? Hempat oli laskenut ekasta käynnistä yli 25, mutta oli kuitenkin vielä yli sata, niin ei saa vielä alkaa syödä lisärautaa.
Kommentit (3)
Mikset saa syödä lisärautaa kun viikkojakin on yli 12?
ja kyllä tuo yli 25 lasku tuntuu. Meillä oli neuvolassa viimeksi sijainen ja se käski odottaa vielä lisäraudan kanssa. Syön sitä raskaana oleville tarkoitettua multivitaa, jossa on vähän mukana rautaa.
Sitä olen itsekin miettinyt, että pistääkö nää ilmat vaan nyt koville. Tuntuu etten meinaa milään jaksaa lenkkeillä tuolla, vaan happi meinaa loppua ja lihaksia alkaa väsyttää, vaikka olisin kuinka liikkeellä aikaisin aamusta tai vasta ihan illalla. En osaa sanoa paljonko juon, mutta varmaan pari litraa vettä menee päivässä. Kivennäisvedet ei oikein maistu, mutta oon yrittänyt syödä joka päivä jotain suolaista.
ap
Syötkö jotain raskausvitamiinia? Jos et rautaa syö niin ehkä semmoisesta olisi hyötyä. Olen ite nyt tokaa odottamassa viikolla 21+3 ja kyllä erilaisia väsymysjaksoja ja päiviä on. Hemppa ei ole kyllä pahemmin laskenut tällä kertaa, ja luulen sen johtuvan kun syön sitä vitamiinia. Mutta mun mielestä jos on noin paljon laskenut niin ota rautaa vaikka joka toinen päivä. Huomaat sitten viikossa-parissa onko se auttanut.
Hemppa kun on mun ymmärtääkseni semmoinen, että jollekin toiselle 120 on tosi alhainen, mulle taas normaali. Mulle alhainen olisi sata tai alle, joku muu taas olisi siitä varmaan liki vainaa väsymyksestä. :)
Muista kanssa juoda paljon, ja vaikka erityisesti kivennäisvettä. Tässä kuumuudessa on raskasta olla raskaana. Aineenvaihdunta toimii kovalla teholla koko ajan, eli ei ihme jos väsyttää. Kroppa rakentaa 9kk aikana uuden ihmisen, kyllä se tuntuu kehossa!
Mukavaa loppuraskautta! Mulla on kokemus, että helpommaksi ei väsymys mene.. pahoittelen. :D