Neuvokaas huutonet-konkarit aloittelevaa, kiitos!
Olen rekisteröitynyt jo huutonettiin, se onnistui ihan hyvin.
Aion myydä muutamia lastenvaatteita, luulen että osaan ilmoituksen kyllä tehdä, mutta mietityttää että mitäs sitten kun huutoaika loppuu..? tulee varmaan ilmoitus sähköpostiin mutta kumpi ottaa yhteyttä? minä vai ostaja?
ja jos minä, niin mitä kirjoitan siihen?
Muuta, jota minun pitäisi tietää vaikken ehkä hoksaa kysyä?
Kommentit (5)
tilinumerosi sekä muita asioita, miten haluat homman toimivan. Mulla esim. on pyyntö, että ostaja ilmoittaa, kun on maksanut niin osaan tsekata tiliäni.
Vakioviestillä olet tavallaan ottanut ostajaan yhteyttä ensimmäisenä, se menee huudon voittaneelle automaattisesti.
Jos tavara ei mene kaupaksi, sinulle tulee siitä ilmoitus ja voit laittaa sen uudelleen myyntiin TAI jos valitset ilmoitusta tehdessäsi automaattisen uusinnan, niin silloin sinun ei tarvitse tehdä mitään vaan myynti-ilmoitus uusiutuu automaattisesti 5krt.
itse myyjänä aina otan yhteyttä ostajaan ja ilmoitan tilinumeron. Vakioviesti olisi hyvä, mutta omissa kohteissani osa maksetaan toisella ja osa toiselle tilille eli minulle ei sovi :)
Joskus ostaja ehtii ottamaan ensin yhteyttä. Toisaalta itsekin ostajana saatan ensiksi kysäistä tilinumeroa. Kuka vaan ensin ehtii :)
yleensä kannattaa tehdä ensin muutama ostos, että saa itselleen jokusen palautteen. Ostajat katsovat yleensä myyjän palautteet ja nollapalautteisen kauppa ei välttämättä käy kovin hyvin.
t. nelonen
jostain syystä ostajat kuvittelevat, että se on lupa viivytellä ja olla maksamatta.
Ottaessani vakioviestin käyttöön maksuajat pitenivät todella paljon. Otin sen pois käytöstä ja maksuajat lyhenivät. Jostain syystä ihmiset toimivat nopeammin jos joutuvat kysymään sen tilinumeron perään.
Enkä puhu nyt mistään muutaman päivän viivytyksistä..
myyjänä pääasiassa ilmoitat tilinumeron ja kokonaissumman, jos meinaat postilla lähettää tuotteen