Uskaltaako lapsia enää viedä uimaan ollenkaan? :((
Olemme kyllä olleet tarkkoja vahtimisen kanssa ja lapset (8 ja 6 v) osaavat uida.
Mutta entä jos kuitenkin pääsee jotain sattumaan? Noita lapsia kun näyttää hukkuvan harva se päivä! Ahdistavaa! :(
Kommentit (5)
Jos alkaa liikaa miettimään, että mitä voi tapahtua niin eihän sitä voi tehdä yhtään mitään.
Olemme paljon viettäneet aikaa veden äärellä, uima-allaskin oli 10v pihassa. Lapseni eivät edes meinanneet hukkua. haloo ap!!
Uskaltaa viedä.
Mutta tarkkana toki pitää olla, kuten kerrot teidän olleenkin.
Itse pelkään uimaan menemistä, koska olen menettänyt läheisiä hukkumalla, ja veteen meno on kammottavaa. Pelkoa olen nyt tänä kesänä yrittänyt voittaa, mutta sukeltamaan en kykene.
Lapseni olen päästänyt toki uimaan, mutta varoittelujen kera.
Itselläni on neljä lasta, nuorin vielä vauva eikä nuo vanhemmatkaan uida osaa. Rannalle mennään joko kaikki (eli 2 aikuista ja kaikki lapset) tai sitten yksi aikuinen ja kolme isompaa. (4v, 6v ja 8v)
Lasten valvonta on hyvin helppoa, aikuinen veteen myös, merkiksi siitä mihin saakka lapset korkeintaan saavat mennä. Etäisyys muksuihin saa olla korkeintaan metrin per ikävuosi. Ja koko ajan lasketaan päitä. Muksut tietää, että kerrankin kun annettuja ohjeita rikkovat, niin se on saman tien maalle ja kotiin. Eikä rantaan enää ole asiaa. Sen sijaan varoittelua meillä ei harrasteta, vaan muksuja rohkaistaan testaamaan omaa osaamistaan ja rajojaan ja aktiivisesti opetetaan temppuja yms. kun vain osoittavat kiinnostusta. Meillä tuo uimataidon puute on kahdella vanhimmalla vain rohkeudesta kiinni.
Just. Ehkä kannattaa jättää se vieminen niille, jotka ei pelkää elämää. Tartutat tuon hysteriasi lapsiisi vielä.