Milloin toinen lapsi ANSIOSIDONNAISELLA?!
Tiedän, että lapsia ei tehdä tuosta noin vaan (meidän ensimmäinen tuli vasta reilun parin vuoden ja hoitojen jälkeen).
Mutta kun näitä asioita kuitenkin voi miettiä, niin haluaisin tietää, että missä vaiheessa toinen lapsi kannattaisi taloudellisesti tehdä?
Viime vuonna olin hoitovapaalla, joten sen vuoden tuloja jos katsotaan, niin minimi äippärahalle menisi.
Missä vaiheessa ansiosidonnaisesta saisi parhaan hyödyn tässä "lisääntymismielessä"?
Töitä haen koko ajan,mutta nihkeää on. Toinen lapsi olisi periaatteessa tervetullut, koska vaan. Asiaa ei tietenkään voi rahassa mitata, mutta voisihan sitä vähän koittaa laskelmoida.
Katsotaanko siis esim. tämän vuoden verotukseni ansiosid.rahat kokonaan tuloksi äippärahaa ensi vuonna määritettäessä?
Tai miten tätä kannattaisi YRITTÄÄ keplotella?!
Kommentit (6)
ennenkuin jäät uudelle äitiyslomalle, niin tulee sen saman mukaan, josta edellinenkin katsottiin
ennenkun jäät uudelle äitiyslomalle, äitiys/vanhempainrahan suuruus määräytyy niiden tulojen mukaan jotka sulla määräs ensimmäisenkin äitiysrahan.
No kun nimenomaan ongelma on se,että lapsi kerkesi jo sen 3 vuotta täyttämään! Ja minä olen nyt työtön! Kannattaako ne 500 päivää nyt kuluttaa ja jäädä sitten minimi äippävapaalle? Vai kannattaako yrittää raskautua nyt tuon jakson aikana? Vai missä välissä näistä päivärahoista ois eniten hyötyä lapsen kannalta?
Entäpä kelan?
Minulla on hämärä muistikuva, että ennen äitiysloman alkua on pitänyt olla 4kk ansiosidonnaisella, jotta äitiyspäivärahat voidaan niistä laskea?
Viime vuodesta tuloni on siis nyt ansiosidonnaisen avulla nousseet sen 20% vahvistetusta verotuksesta.
Huomioidaanko tuo ansiosidonnainen ihan niinkuin palkkatulokin nousseeksi?