Voiko ihminen "uskoa omalla tavallaan"?
Uskisten viesteistä saa monasti sen kuvan, ettei voi, mahdotonta.
Eli ikävä tuottaa pettymys, mutta tämän fraasin "Minä uskon omalla tavallani" lausujat eivät koskaan pääse taivaaseen, jos se on olemassa edes vähän sillä tavalla kuin kristinusko väittää, sillä uskoa ei voi "omalla tavallaan", uskominen on juuri tietynlaista.
Eikö niin, uskikset ja Raamatulla hutkijat?
Tero
Kommentit (15)
Aivan tyhmä kysymys.
Et vain tiedä vastausta ;)
Mutta eihän sen oikeasti pitäisi olla tärkeää että miten tai mihin uskoo, kunhan vain uskoo.
Ja nyt en puhu mistään saatananpalvojista yms. vaan ihan normaaleista ihmisistä.
Tiedän muutamankin ihmisen jotka uskovat ns. jumalan olevan vain voima. Siis sellainen suuri rakkaus, josta kaikki saa voimansa ja elämänsä.
Heillä ei ole mitään kirjaan kirjoitettuja sääntöjä, vaan he toimivat oman moraalinsa mukaan.
He kunnioittavat luontoa ja muita ihmisiä. Mielestäni he ovat lähimpänä taivasta kuin yksikään raamatun mukaan syntiseksi tuomitseva, tekopyhä kristitty.
mutta kristinusko on kylläkin tietynlaista. Sitä ei voi uskoa ihan vaan oman päänsä mukaan.
Myöskin sinä Tero. Eikös olekkin ihana lausahdus.
Kyllä Jumalakin sen tietää. Ihmiset ovat yksilöitä. Ei ole olemassa toistensa täydellistä kopiota.
Sen todistaa itse kristillisyys jossa on kymmeniä kuppikuntia eri ajatuksineen.
Vai pystytkö sinä ajattelemaan täsmälleen samalla tavalla kuin minä?
Kyllä Jumalakin sen tietää. Ihmiset ovat yksilöitä. Ei ole olemassa toistensa täydellistä kopiota.
ja miten uskotaan.
eivät ole kaikissa tulkinnoissaan samaa mieltä.
T:uskis
ja miten uskotaan.
ja miten uskotaan.
ristiriitaista tietoa, vaikka se on Jumalan sanaa?
Kannattaa katsoa myös TV7
Lähdetään nyt tästä yksinkertaisemmasta päästä.
Mitä "usko" sinussa "henkilökohtaisesti" on. Määrittele siis usko.
Minun henkilökohtainen usko ei koskaan voi olla samaa kuin sinun usko. Se on teoreettisesti mahdotonta. Vaikka uskomme perustuu samaan oppikirjaan.
Se, joka ajattelee ihan varmasti olevansa kaikessa oikeassa, on varmasti väärässä jossakin.
Jokainen kirkkokunta, seurakunta ja kristitty/uskova luottaa Raamattuun. Jokainen käyttää omaa ymmärrystään, uskon määräänsä ja traditiotaan Raamatun tulkintaan.
TV7 seuraan joskus ihan mielenkiinnosta. Ihan mielenkiintoista sinänsä, jos muutat ajatuksiasi ja uskoasi aina sen mukaan, kuka siellä puhuu. Ohjelman tekijätkään eivät ole aina samaa mieltä.
ja miten uskotaan.
ristiriitaista tietoa, vaikka se on Jumalan sanaa?Kannattaa katsoa myös TV7
Alatko sinä nyt muka väittämään, että Raamatussa on ristiriitaista tietoa, vaikka se on Jumalan sanaa? Kannattaa katsoa myös TV7
http://www.vapaasana.net/artikkelit/2007/11/raamatun-julmuuksia-ja-rist…
En siis käy seurakunnassa, mutta uskon siten, kuten Raamattu opettaa. Uusi testamentti on elämäni ohjenuora.
Toisaalta se on erittäin itsekästä ideologiaa.
- henkilö on uudestisyntynyt uskova
- tunnustaa Jeesuksen omaksi pelastajakseen ja Jumalan pojaksi
- sydämen usko joka on suulla tunnustettu
ai sä tarkotitkin kaikkia erilaisia teologisia oppinäkemyksiä, etkä sitä perusasiaa eli uskoa. Kristinuskosta jos puhut, niin kaikilla kristityillä on sama perusta siitä, mitä uskotaan. Eli kuten Raamattu sanoo, että yksi on välimies Jumalan ja ihmisen välillä, Jeesus Kristus, meidän syntiemme sovittaja. Ja Yksinkertaisuudeessaan on selkeästi sanottu, että usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut. Usko syntyy kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta, kuten Raamattu myöskin sanoo.
Sekä siihen, että olin lukevinani monestakin ketjusta, että uskovien suurin huoli ja syy uskovaisena oloon on se pääsy taivaaseen.
Eikö se ole aika itsekästä ja juuri sellaista ajattelua, jota Jeesus ei hyväksynyt?