Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissa oksensi lattialle verta ja noin 10cm pitkän ohuen valkoisen madon

Vierailija
12.07.2010 |

Olen yksin kotona vauvan kanssa, eläinlääkäri on 50km päässä,mitä teen?? mikä kissalla on??

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtinyt kutsua eläinlääkäriä paikalle, meidän Aurora-kissa kuoli yön aikana.. Mitä minä teen pentujen kanssa, ovat niin pieniä ja tarvitsevat äidinmaitoa..

AP

Vierailija
2/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ouvasti yhtäkkiä kuoli, kai sitä tuttelia saa porvoostakin niille pennuille...aurora nimes paljasti provon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtinyt kutsua eläinlääkäriä paikalle, meidän Aurora-kissa kuoli yön aikana.. Mitä minä teen pentujen kanssa, ovat niin pieniä ja tarvitsevat äidinmaitoa..

AP

Vierailija
4/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt soita vaikka lähimpään eläinsuojeluyhdistykseen ja kysy neuvoja tilanteesta. He saattavat tulla sinulle avuksi.

Vierailija
5/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoo-läppä on?Minä asun kyllä Helsingissä,paikannanko vielä enempi? Ja mitä vikaa on Aurora-nimessä? Soitin eläinlääkärille, jos edelliset omistajat eivät madottaneet oikealla lääkkeellä, on hyvin mahdollista että loinen on levinnyt ja muninut mahan täyteen.. Olettepas todella ystävällisiä!

AP

Vierailija
6/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo veren oksentaminen ei kyllä kuulosta hyvältä, suosittelisin että käytät kisua eläinlääkärissä niin pian kuin mahdollista. Jos kissan vatsaonteloon vuotaa jostakin verta, täytyy kissa hoitaa kuntoon.

Tarkkaile kisua käyttäytyykö se normaalisti, onko ruokahalua, vaikuttaako apaattiselta (tietynlainen "lötköys" voi kyllä johtua myös kuumasta ilmasta). Jos kissa ulostaa verta tai oksentaa sitä lisää tai vaikuttaa sairaalta, mars mars eläinlääkäriin ja äkkiä.

Vierailija
7/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienkö minä kuolleen kissan ruhon eläinlääkäriin??

AP

Vierailija
8/40 |
13.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani kissasi vuoksi. Soita heti eläinlääkäriin ja kysy miten ruokit poikasia. Saako niille esim. antaa äidinmaidonkorviketta tms. Pienet kisuraukat.

Vierailija
9/40 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae matokuuri apteekista.

Vierailija
11/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh,minä pelästyin että kissani kuolee :( :D

AP

kiitos!

Vierailija
12/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kisu tipautteli niitä peräpäästä yöks! Kato ettei kisu ole vauvan kanssa lattialla, eikä hypi sängyissä.

Vierailija
13/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meillä sai madot kyytiä-

Vierailija
14/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toinenkin kissa,kannattaako hänelle antaa kans matokuuri jos nuo tarttuu? minkä hintaisia matokuurit noin suurin piirtein ovat?

AP

Vierailija
15/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

Vierailija
16/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se turkkiin laitettava, tosin itse sain sen eläinlääkäriltä, joka asuu naapurissa.

Vierailija
17/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä riitti n. vuoden ikäisille kahdelle kissalle kaksi madotuskertaa.

Ihan kätevä antaa nekin. Liotin ihan pieneen määrään vettä ja pipetoin suuhun lääkeruiskulla pienissä erissä.

Ja merkkaa itsellesi madotuskerrat etukäteen kalenteriin, niin tulee ehkäistyä ennalta.

Vierailija
18/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6€, tosin en tiedä onko siinä naapurilisää, kun tyttökisun sterilointikin maksoi 25€?Ulkokisut kannattaa madottaa muutaman kerran vuodessa, meillä 3krt/vuosi.

Vierailija
19/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne madotetaan aina samaan aikaan keväällä ja syksyllä. Kisat pitää madottaa ihan samalla tavalla. Turkkeihin laitettavat mömmöt meillä ainakin häätää vaan punkkeja. Matolääke on kaikista tehokkain suunkautta annettuna. Nyt samantien apteekkin mars!

Vierailija
20/40 |
12.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukaisehan netistä... Häädetään loisia ja kirppuja yms. mutta tarkoitettu pääasiassa ulkoloisiin.

Kissat ja koirat tulee madottaa 2 kertaa vuodessa, ja sääntönä yleensä on, että silloin kun maa sulaa ja maa jäätyy. Jos kissa syö järvikalaa tai mahdollisesti hiiriä, on hyvä madottaa vaikka kerran kesälläkin.