Onko Ruisrockissa käyneitä tai turkulaisia
Miten kauan pitää varata aikaa taksikyytiin kauppatorilta sinne mihin taksit jättää + kävelyyn porteille + porteista sisäänpääsyyn
Kommentit (10)
Riippuu paljolti siitä monen aikaan olet menossa.
Taksimatkahan ei kauaa kestä, max. 10min.
Kävelymatka porteille vaan on pitkä ja jos samaan aikaan on menossa muutama muukin, niin ei siellä hirveesti kiirehditä. arvioisin et n.30min. Porteista pääsee hiljaksiin sisään jos ruuhkaa ku kaiken tarkistavat. Varaa omaa juomaa mukaan ja leiriydy niitten porttien viereen. Katot sit vaan sopivan suvantokohdan. Ite oon varmaan max.30min. jonottanu portilla.
Voi mennä 20 minuuttia ja voi mennä 2 tuntia.
Riippuu saatko heti taksin, onko paljon porukkaa liikkeellä, mihin aikaan yrittää porteista, onko pitkät jonot jne,jne
hyppäät siihen torilta ja niitä menee sinne jatkuvasti. Mulla on sellainen käsitys, että se bussi pääsee pidemmälle eli lähemmäs kuin se taksi.
taksimatka ei kestä kauaa (mutta mikset kulje sillä ruisrock-bussilla, maksaa muistaakseni jotain 5€ ja samalla lipulla pääsee sit yöllä takas. Bussi jättää samaan paikkaan siihen sillalle ku taksitki..) jotain 5 - 10 min. Kävelymatka ei oo kovin pitkä, ehkä reilun kilometrin, ei siihen mene ku vartti maksimissaan. Jonoista sitten riippuu miten nopeesti porteista pääsee sisälle, yleensä jos ei oo ihan heti porttien aukeemisaikaan menossa ni pääsee suht nopeesti, kun nyt on se elektroninen lipputarkastuskin, ja monta sisäänpääsyporttia. Voisin heittää sillai hatusta, et jos haluat olla paikalla klo 15 ni kun 14 mennessä istut taksissa, niin olet varmasti ajoissa perillä.
Se bussi tosin on aavistuksen hitaampi ja hikisempi matkantekoväline kun noukkii keskustapysäkeiltä porukkaa, mut toisaalta halpa ja näppärä (kulkee nonstoppina torilta..).
Nähdään ruississa!!
ja kotimatka tehdään joka tapauksessa taksilla.
riittää, että olen taksissa 15.45 ja näen ensimmäisestä biisistä lähtien
Riippuu paljolti siitä monen aikaan olet menossa. Taksimatkahan ei kauaa kestä, max. 10min. Kävelymatka porteille vaan on pitkä ja jos samaan aikaan on menossa muutama muukin, niin ei siellä hirveesti kiirehditä. arvioisin et n.30min. Porteista pääsee hiljaksiin sisään jos ruuhkaa ku kaiken tarkistavat. Varaa omaa juomaa mukaan ja leiriydy niitten porttien viereen. Katot sit vaan sopivan suvantokohdan. Ite oon varmaan max.30min. jonottanu portilla.
Ei kannata varata kauheesti juomaa ja marssia portille leiriytymismielessä, ruissalossa ei oo vuosiin saanu leiriytyä siihen porttien lähelle, itse asiassa järjestysmiehet kävelee sitä pikku kävelytietä edestakas koko ajan ja kieltää istumisen ja "leiriytymisen" täysin. Juomien kanssa leiriytymään et pääse ku sinne isolle tielle, eli käytännössä sillan toiselle puolelle... Ihan vaan vinkkinä, vittumaista sitten kävellä takas, tai vaihtoehtoisesti seisoskella sen juomamäärän kanssa ja väistellä kiukkusia järkkäreitä...
Ylppöhän on perjantain alkuillan esiintyjiä, varaisin ehkä varmuuden vuoksi hiukan extra-aikaa, koska perjantaina ruuhka ajoittuu juuri sille aikaa kun töistä päässeet ihmiset ehtivät ruissaloon, eli 15-17. Mut toisaalta perjantai ei oo se ruuhkaisin päivä yleensä... En tiedä, mut kyllä mä uskon et ehdit alusta asti nähdä...
kävelymatkaa alueelle on tosiaan jonkin verran + jonot ja laukkujen tarkistukset yms. päälle, ja jos et tiedä tarkalleen, missä lavalla Ylppö alueella esiintyy, niin veikkaan että puolivälissä keikkaa olette paikalla tuolla aikataululla.