Jos anoppinne antaa teille lahjaksi siivouksen niin miten suhtaudutte?
Siis siten, että anoppi tilaa teille siivoojan päiväksi kotiin. Ihastutteko vai suututteko?
Kommentit (23)
Ja kyllä anoppikin sen tietäisi. Näkee, miten meillä ei ole kovin siistiä ja tietää, että aika paljon töitä teettää jo lapsetkin, kun asiasta olen hänelle kertonut. Mulla on kyllä sen verran mukava anoppi, että ehkä joskus saankin...
Oi rakkaus:-D!
Ehkä juuri siksi, että haluan, että meillä on siistiä ja puhdasta, ja siihen menee paljon aikaa!
saatuna: Aivan mahtava lahja!
Jos anoppini olisi joku hullu siivousfanaatikko, jonka koti kiiltäisi ja joka olisi katsellut alta kulmien kotiamme - joka ei totisesti ole epäsiisteimmästä päästä - voisin vähän miettiä, että mikä tässä on takana :)
Anoppi on itse niin laiska siivoamaan (imuroi kyllä, muttei paljoa muuta tee) ettei voisi mitenkään olla moite minun siivoustani kohtaan. Voisin lykätä siivoajan pesemään ikkunat. ..Tai tekemään täydellisen kylppärinpesun, se on mukamas niin tympeää tehdä itse.
en yhtään laittaisi pahakseni, jos saisin siivoojan päiväksi.
mutta en erityisemmin tykkäisi.
En todellakaan halua ketään vierasta (tai tuttua sen paremmin) omaa kotiani siivoamaan. Hoidan sen mieluiten itse, kiitos vain. Ja anoppikin (toivottavasti) tietää tunteeni tässä asiassa. :)
niinkuin muutkin lahjat. Kun lapset oli pieniä anoppi antoi pari kertaa lahjasiivouksen :)
ei koskaan tulisi moista tekemään. on liian pihi. on pihi aina kun meistä kyse. itselleen ei niinkään. mutta ilahtuisin jos saisin tuollaiisen aineellisen lahjan. en tykkää turhasta tavarasta.
Hän kysyi etukäteen, että pahastuisinko jos hän tilaisi meille joululahjaksi siivoojan. Minä ilahduin suunnattomasti ja otin kiitollisena vastaan.
Emme tarvitse mitään perussiivousapua (siis imurointia ja vessojen pesua) vaan täsmäiskuja :) Viimeksi pyysin pesemään kunnolla kaikki kotimme laattapinnat. Se olikin iso työ, koska pöly ja muu pinttyy tiukkaan sellaisiin kohtiin, joita ei itse normisiivouksissa pese. Eli pesuhuoneen ns. kuivat alueet ja vessojen seinät ym. Lisäksi meillä on takka ja sitä nokea on huomaamatta joka paikassa.
antoi lahjan kuka tahansa. Meillä on viisi alle kouluikäistä ja kämppä tosiaan niin sekaisin että lattioita ei pääse pesemään vaan ne pitää ensin raivata tyhjäksi jotta itse siivouksen pääsee tekemään.
Minun pitäisi kuluttaa kokonainen päivä siihen että tyhjentelen pintoja ja lattioita jotta siivooja pääsisi siivoamaan.
kuka vain saisi antaa minulle tuommoisen lahjan ja olisin onnellinen.
Vaikka naapuri antaisi tuollaisen lahjan, hyppisin riemusta!
Tuo olisi korrekti lahja ainoastaan silloin, kun siitä olisi lahjansaajan kanssa sovittu.
Voi kun joku antaisikin minulle sellaisen lahjan
Anoppi ajattelisi taatusti, että haluaa helpottaa arkeamme, koska meillä on niin raskaat työt mieheni kanssa. Ja vaikka ajattelisi, että meillä on aina niin sotkuista, niin siitä en pahastuisi, se on tosi asia.
eri asia saattaisi olla, jos anoppi itse tulisi siivoamaan...
Tai jos anoppi vaatisi kiitollisuutta, olisi valittanut epäsiisteydestä ym.
Mutta jos siis olisi ihan normaali ihmissuhde, niin ihastuisin ja kiittäisin kauniisti!
saaristopurjehdukselle ja parille oluelle. Olisipa kiva palata sitten siistiin kotiin takaisin.
anoppi halusi helpottaa elämääni yliopisto-opintojen ja pienten lasten hoidon keskellä. Nyt kun olen töissä, sivooja käy edelleen, mutta maksamme se itse. Arvostan anoppia kovasti!
Tykkäisin vaikka omassa tapauksessani kyllä tietäisin, että se voisi olla senkin vuoksi, että olen aika boheemi siivouksen ja järjestyksenpidon vuoksi (mieheni on tarkempi). Mutta olisi ihana lahja. Kunpa joku tilaisikin. Mulla olisi ihan projektikin tälle siivoojalle tiedossa...