Miksi joidenkin mielestä päivä menee hukkaan jos herää vasta 10-11 aikoihin?
Jos vaikka A nukkuu välin 02-10 ja B välin 22-06 niin kumpikin käyttää saman ajan nukkumiseen. Eli hereilläoloaikaa jää yhtä paljon. Toki kaupat, virastot yms on kiinni yöllä, mutta kyllähän ne asiat lähes aina ehtii hoita avaikka heräisi myöhemminkin.
Tuli vain mieleen kun yksi tuttu valitteli että päivät menee hukkana kun lomalla nukkuu pitkään (peräti 9 asti) eikä sitten ehdi enää tehdä mitään.
Kommentit (20)
Loppupäivän voikin vain makoilla. Tämän voi mainita näille suorittajille jolloin he avaavat av:lle ketjun en voi ymmärtää tai ärsyttää henkilöt jotka nukkuvat klo 10 tai peräti 13 asti.
Näin helteellä parhaat (viileimmät) tunnit lenkkeilyyn ja kaikkeen muuhunkin tekemiseen ovat klo 6-9. Itse käyn lomalla usein torilla marjoja ja vihanneksia ostamassa ja siellä ovat tavarat tuoreimmillaan ja valikoimat laajimmillaan klo 8-9 aikaan.
jos menee liian aikaisin nukkumaan. Mutta kai se on omasta sisäisestä kellostakin kiinni. Itse olen yökukkuja ja aamuisin tosi hidas saamaan koneeni käyntiin.
Se ilta / yö on aivan samanlainen klo 12 tai 02 mutta aamua et enää näe klo 11. Silloin on jo keskipäivä.
Mikä tässä on ongelma? Jos ap:n mielestä ei päivät mene pilalle pitkään nukkumisesta, niin ei voi kenenkään muunkaan päivät mennä?
Ihme asioita te jaksatte miettiä!
Silloin olen energinen ja saan itsestäni eniten irti. Kun lomapäivinä hoitaa siivoukset ja muut kotityöt heti aamusta, niin loppupäivän voi ottaa rennosti. Sitä paitsi noin myöhään nukkumalla menettäisin vuorokauden lempiajankohtani.
Mutta pitäkää iltavirkut ihmeessä rytmeistänne kiinni! Olen vähän aamuäreä ja olen paljon parempaa seuraa päivällä kun saan herätä rauhassa. Kuudelta aamulla paistaa jo aurinko, helle ei ehdista, ei kohise liikenne, eikä vielä humise tuulikaan, ainoastaan linnunlaulu ja nukkuva lähiö, siinä on hyvä hetki nauttia pihalla yksin omassa rauhassa aamukahvistaan. :) Jos joutuisin tekemään sen naapurin ruohonleikkurin pärinässä, kylän lasten kiljuessa ja koirien räksyttäessä niin olisin varmasti kiukkuinen koko päivän.
voivansa tulla meille siihen aikaan, kun meillä nukutaan. Päivä menee ainakin meidän osalta hukkaan, jos sovitaan tapaaminen aamulla ja heille aamu alkaa klo 14.00. Siihen aikaan me olemme jo iltapäivässä eikä kamalasti huvita tehdä uudestaan niitä asioita, jotka teimme jo aamulla.
Vaan osansa tekee ehkä juuri se, että niin moni vielä nukkuu ja joka paikassa on hiljaista ja rauhallista :) Vann ihan oma tunnelmansa ja mahdollisuutensa aamuissa kyllä on!
Kesällä aurinko nousee Helsingissäkin joskus 04 aikoihin ja laskee klo 23 tienoilla. Kesäyö on lyhyt ja nopeatempoinen, eli yö ei ole sama klo 12 tai 02.
Itse rakastan nimenomaan kesäÖITÄ. Kesäaamut eivät minulle sen sijana merkitse oikeastana yhtään mitään, koska jos oikeasti haluaisi kokea kesäAAMUN, pitäisi nousta ylös silloin kun aurinkokin nousee, tai mieluummin jo ennen sitä.
Se ilta / yö on aivan samanlainen klo 12 tai 02 mutta aamua et enää näe klo 11. Silloin on jo keskipäivä.
kun on valoisaa, lämmintä muttei liian kuumaa ja hiljaista ja suurin osa nukkuu. Varmaan sama fiilis mitä sinä saat niistä aamuista, mutta minä sana illoista ja yöstä. Käyn usein kuuntelemassa yölaulajia kävelyretkillä joskus 12-02 aikoihin. Ihana yökonsertti ja mahtava tunnelma :)
Vaan osansa tekee ehkä juuri se, että niin moni vielä nukkuu ja joka paikassa on hiljaista ja rauhallista :) Vann ihan oma tunnelmansa ja mahdollisuutensa aamuissa kyllä on!
voivansa tulla meille siihen aikaan, kun meillä nukutaan. Päivä menee ainakin meidän osalta hukkaan, jos sovitaan tapaaminen aamulla ja heille aamu alkaa klo 14.00. Siihen aikaan me olemme jo iltapäivässä eikä kamalasti huvita tehdä uudestaan niitä asioita, jotka teimme jo aamulla.
Kai te sovitte jonkun kellonajan ja sen mitä silloin teette?
Minä olen sellainen joku, jonka päivä on pilalla kun nukun myöhään. Olen aamuihminen ja saan aikaiseksi asioita aamuisin. Iltaisin röhnötän soffalla kirja kädessä. Tunnen enemmän ns. iltaihmisiä mutten ihmettele heitä lainkaan.
Hassua kyllä aamuihmisiä päivitellään ja ihmetellään. Jonkilainen perusolettamus lienee, että kaikki haluaisivat nukkua puoleenpäivään.
Tykkään kesäaamuista, kun on vielä rauhallista ja viileää, mutta aurinko näkyy jo mukavasti. Ihana juoda aamukahvia terassilla ja kuunnella lintujen laulua, parasta kesää!
illanvirkkua porukkaa. Taitaa olla perinnöllistä ja kai meidän pitää kaivautua bunkkereihimme ja aamunvirkkujen olla vain aamunvirkkujen kavereita ja illanvirkkujen seurustella keskenään? ;) Hyvää kesää kaikille!
jonka mukana yli 60 % ihmisistä määrittelee itsensä enemmän ilta- kuin aamuvirkuiksi eikä haluaisi missään tapauksessa herätä ennen kahdeksaa. Silti jostain syystä (agraariperinne?) suurin osa töistä alkaa viimeistään yhdeksältä, useimat jo viimeistään kahdeksalta ja monesti pitkään aamulla nukkuvia pidetään laiskoina (agraariperinne?) vaikka he eivät nukkuisi sen enempää kuin aamuvirkutkaan.
Minä olen sellainen joku, jonka päivä on pilalla kun nukun myöhään. Olen aamuihminen ja saan aikaiseksi asioita aamuisin. Iltaisin röhnötän soffalla kirja kädessä. Tunnen enemmän ns. iltaihmisiä mutten ihmettele heitä lainkaan.
Hassua kyllä aamuihmisiä päivitellään ja ihmetellään. Jonkilainen perusolettamus lienee, että kaikki haluaisivat nukkua puoleenpäivään.
Vaan ihmeteltiin sitä, että ihmisillä ei aina tunnu riittävän ymmärrystä toisten erilaisille rytmeille, minkä kyllä allekirjoitan.
Jostain syystä asia tuntuu usein menevän niin, että iltavirkkuja enemmän syyllistetään ja pidetään laiskoina, vaikka he tekisivät kaikki samat asiat päivän aikana. Itseäni taas hieman ihmetyttävät ihmiset, jotka ovat niin tiukasti opettaneet itsensä aamuvirkkuun rytmiin, että yhteisissä illaistujaisissa ryhtyvät haukottelemaan jo kymmnenen aikaan ja viimeistään yhdeltätoista suunnittelevat nukkumaanmenoa. No, meitä on moneen junaan, toisinaan itseänikin väsyttää jo alkuillasta.
Itse pidän yllä vaihtelevaa rytmiä, mutta jos saan valita, niin mieluummin nukun pitkään. Tykkään rauhallisista iltahetkistä, samalla tapaa kuin joku muu tykkää rauhallisista aamuhetkistä.
kuinka pitkään muut ihmiset nukkuu. Mun päivä "menee hukkaan" jos nukun liian pitkään. Töihin nousen 4.30, joten nyt lomalla nukun todella pitkään, jos nukun 8 saakka. Lapsille on kehittynyt suht tarkat ruoka- ja uniajat, joten on helpompi pitää niistä kiinni ja kaikki on tyytyväisiä.
on se että pitää herärä liian aikaisin. Miettikää omaa elämäänne ja tuttujanne: kaikilla työpaikoilla (varsinkin talviaikaan) kaikki (no toki aina on se yksi poikkeus joka on ehtinyt lenkilläkin käydä ennen töihin tuloe jne. ;) valittavat väsymystä ja haukottelevat aamuisin.
Itse olen PALJON onnellisempi nyt, kun työskentelen kaupassa joka aukeaa vasta klo 10.00. Jännä juttu että nykyisessä työpaikassani ei kukaan valita käytännössä koskaan väsymystä aamuisin, ja talviaikaankin on jotenkin pirteämpi olo!
On kamalaa edes muistella niitä aikoja kun piti nousta heti kuuden jälkeen että ehti viemään lapset ja töihin kahdeksaksi :( KOKO AJAN oli väsynyt! Ja se että piti väkisin kiskoa itsensä ja lapset aamulla ylös, nyt usein herää ihan ilman kelloa aamuisin.
"suorittajia", joiden joka päivään pitää mahtua jotain tärkeää tekemistä.
Minä nukun lomalla tasan niin pitkään kuin huvittaa; jos uni loppuu puoli yhdeksältä, niin nousen, mutta huoletta voin nukkua vaikka puoli yhteen, jos siltä tuntuu. Turha tehdä elämästään yhtään sen vaikeampaa, kuin mitä se on :)