Pomo huomauttelee pukeutumisesta
Tykkään pukeutua hameisiin ja mekkoihin. Töissä helmat ovat suunnilleen polveen, ja mallit A-linjaisia tai muuten leveneviä, eli mielestäni hyvinkin toimistokäyttöön sopivia.
Esimieheni on nyt pari kertaa huomauttanut jotain pukeutumisestani, esim. viime viikolla kyseli, että olenko juhliin menossa - ihan arkinen polvipituinen paitamekko oli päälläni. Ja eilen kahvitauolla pomo totesi, että on hyvä, että edes joku täällä ymmärtää kesäpukeutumisen päälle - mulla oli polvipituinen, väljähelmainen mekko, muilla naisilla pitkät housut.
Jotenkin tuli eilen illalla sellainen olo, että onko pukeutumiseni sittenkään ihan ok - mutta laitoinpa tänäänkin hameen, kun en housuissa viihdy.
Kommentit (19)
käyttöä ja en tasan sen takia hameisiin pukeudu.
Pomosi vaan ilmeisesti pitää näkemästään.
olkapäät on peitetty, materiaali ei ole mitään fletkutrikoota vaan jotain asiallisempaa ja kengissä ei ole liikaa remmejä.
Olit pukeutunut niin kivasti, ja hänen mielestään mekko näytti juhlallisesti niin ehkä siksi kysyi?
ja tuo toinen juttuhan oli kohteliaisuus.. ? :)
Pukeudun jatkossakin omaan tyyliini, mitään pletkutrikoota en tosiaan käytä.
Nehän olivat kehuja. Ilmeisesti pomosi pitää mekoista.
Tai ettei olisi niin, että suunnittelet jo salaa mielessäsi häitä ja halusit vain täältä vahvistuksen sille, että pomosi on ihastunut sinuun?
asiaan EI kyllä kuulu naisalaisten vaatetuksen kommentointi, suuntaan tai toiseen.
Kyse on asiallisuudesta. Jos joku kovasti kehuskelee alaisen ulkonäköä (oli kyse vaatteista, hiuksista tai mistä vaan), se hipoo vaarallisesti seksuaalisen ahdistelun rajaa.
Itse olen esinaisena ottanut sen linjan, että saatan kehaista ihmisten yksittäisiä vaatekappaleita. Se sopii naisena rooliini, enkä kommentoi asusteita yksityiskohtaisemmin tai vain yhden ja saman alaisen vaatteita. Juuri edellä mainitusta syystä.
Levottomat sillä kyllä saattaa hyvinkin olla mielessä.
ap
pomon ei kuulu kommentoida alaisensa vaatetusta. Tietenkin siinä tapauksessa, että se ei sovi työnluonteeseen. Mutta muutoin ei todellakaan.
Jos pomo on kiinnostunut ap:sta niin eikähän nuo ole vain kehuja. Ei millään pahalla ap mutta luultavasti pomosi toivoo hameesi vain lyhentyvän. Piparin reuna sillä on mielessä.
...aika monta, ja toki pomolla voi olla monikin asia mielessä.
Todennäköisin vaihtoehto nyt kuitenkin se, että hän ihan vilpittömästi vain haluaa kertoa pitävänsä pukeutumisestasi. Ei sen ihmeempää. Ei kai se niin ihmeellistä ole, jos on sitä mieltä, että helteellä hame on kesäisempi ja kivempi asu kuin housut? Näin ainakin itse ajattelen.
Kuvauksen mukaan sulla oli ihan asialliset vaatteet päällä. Antaa vaan huomautella, moukka taitaa olla, mutta jätä huomioimatta.
Jos pomo on kiinnostunut ap:sta niin eikähän nuo ole vain kehuja. Ei millään pahalla ap mutta luultavasti pomosi toivoo hameesi vain lyhentyvän. Piparin reuna sillä on mielessä.
vai onko se tunkeilua sanoa naiselle joka tulee vastaan kadulla tai istuu vieressä raitiovaunussa tms että hänellä on hyvännäköinen mekko tai hame?
Saahan sitä jokainen mielessään ajatella, mitä haluaa. Helma ei tästä nouse, vaikka pomo sanoisi mitä. ;-)
Periaatteessa kommentit on ihan positiivisia, mutta juuri tuo esimiehen asema tässä ehkä minuakin mietityttää.
Yhdessä työpaikassani ei olisi saanut kesälläkään olla hihattomissa paidoissa ilman sukkiksia tai sandaaleissa.
Sukkahousut uskalsin jättää pois kun näin toisen osaston vanhemman työntekijän olevan paljain säärin.
Meillä saa pukeutua aika rennostikin niinä päivinä, kun istuu koko päivän omalla työpisteellä. Asiakkaita tavataan yleensä sovitusti, jolloin pukeutumisen odotetaan olevan siistiä, mutta mitään tiettyä koodia ei silloinkaan ole.
Pomo itse on usein ihan farkuissa ja T-paidassa/collegessa, jos on toimistopäivä.
ap
hyvä, että edes joku täällä ymmärtää kesäpukeutumisen päälle
Mutta sitähän ap pukeutumisellaan haluaakin, jos kaikki muut naiset työpaikalla käyttävät housuja :D
Inhoan housujen ostamista, kun olen lyhyt, persevä ja persjalkainen. Hameet ja mekot istuvat yleensä ilman lyhentämisiä sun muita tuunailuja.
ap
jos kerrot yleensä aina pukeutuvasi hameeseen, ja kommentteja on alkanut tulla vasta nyt?!
Jos se jää noihin kommentteihin, niin ehkä oli vaan kiinnittänyt huomiota samaan kuin sinäkin - muilla naisilla housut, mutta jos kommentointi jatkuu, siihen tullee ikävä sivumaku.
Mutta pidä oma linja ilman muuta!