Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vihoviimeinen käynnistys/sektiopäivä

Vierailija
28.06.2010 |

Mikä raskausviikko + päivä on ihan vihoviimeinen jolloin sairaalassa synnytys joko käynnistetään tai tehdään sektio? Saako silloin synnyttäjä itse valita? Mistä päivästä lähtien joutuu osastolle tarkkailuun (esim. rv42+0) vai onko synnyttäjä kotona ja käy vaan välillä tarkkaillussa osastolla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli pienikokoinen niin antoivat odottaa josko vauva syntyisi itsestään. Vihdoin sitten leikkasivat kun mitään ei tapahtunut.

Aiemmat lapset syntyneet 42+5 ja 43+3.

Vierailija
2/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 43+3? Vai 42+2? Aiemmat lapsesikin ovat syntyneet tosi myöhäisillä raskausviikoilla. Ono ne syntyneet spontaanisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli pienikokoinen niin antoivat odottaa josko vauva syntyisi itsestään. Vihdoin sitten leikkasivat kun mitään ei tapahtunut.

Aiemmat lapset syntyneet 42+5 ja 43+3.

Vierailija
4/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muta eipä nuo 42+5 ja 43+3 kuulosta yhtään houkuttelvilta jos paikkansa pitävät :-0

Vierailija
5/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain vauvani viikolla 43+2, ymmärsin että vauvamme oli näitä kaikein "myöhimpään" syntyneitä kohonneiden riskien vuoksi!

Meidän poitsu syntyi myöhäisillä viikoilla, kiitos sen, että sairaala oli pahasti ruuhkautunut. Käynistys oli mahdoton.

Olin kiitollinen lopulta, ettei käynistystä päästy yrittämään, kun vauva syntyi spontaanisti. Vauva oli iso 4,9 kg ja pituuttakin 56 cm. Synnytys meni loistavasti.

Tilannetta vain seurailtiin, niin että kävin joka toinen päivä äitipolilla; käyrä, uä, lääkärin arvio. Neuvolassa sentään katsottiin pissa ja painokin, mitä siis sairaalassa ei tehty.

Rasittavaksi tuon teki vain se, että isosiskolle oli aina keksittävä hoitaja. Mies ei pystynyt jokainen kerta olemaan pois töistä.

Vierailija
6/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitäkin missä päin asut. Hki naistenklinikalla annettiin aika synnytyksen käynnistykseen 42+0, ihmettelin asiaa ja sanoivat, että heillä on sellainen tapa. Mihinkään tarkkailuun ei oteta, vaan silloin oli heti aamulla synnytyksen käynnistys (mitään ongelmia tms. ei siis ollut).

Vierailija
7/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne alkaa käynnistellä siinä 42+0 aikaan, mutta sehän ei tarkoita ettäkö se vauva välttämättä siinä samassa alkaisi syntyä. Itellä kaksi käynnistystä takana, eka 41+6 ja vauva syntyi 42+2 ja toinen käynnistettiin 42+0 ja sektioon päädyttiin 42+6 kun ei käynnistelystä huolimatta mitään edistystä tapahtunut. Kaverin sektio oli 43+1 myös viikon käynnistelyjen jälkeen..

tuota 46+ en usko, koska riskit kohoavat niin paljon, että minulle ainakin sanottiin sairaalasta, että se 43+jotain on ihan must takaraja, istukan toiminta heikkenee huomattavasti eikä lapsivesi enää uudistu sen jälkeen.

Vierailija
8/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistettiin 42+1 ja vauva syntyi 42+2. Ei sektiota mun tietääkseni tehdä jos sille ei oikeasti ole syytä, käynnistetään jos ei itse synny ja sitten odotellaan jos vauvalla on kaikki hyvin.

Vierailija
9/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä käynnistystä hamaan tappiin asti kuitenkaan lykätä. Tutulla lykättiin sen takia, kun lapsi oli pienikokoinen ja loppujen lopuksi kävi niin, että lapsi ehti kuolla ja kuollut lapsi piti sitten synnyttää.

Itse kyllä vaatisin jo 42 tai aikaisemmin sen käynnistyksen.. en suostuisi riskeeraamaan vauvan henkeä. Sehän siellä kerkeää jo kakkia veteen ja vetää sitä keuhkoihinsa, ja istukka kalkkiutuu, eikä enää oikein toimi kunnolla. HUI, sanon minä.

Vierailija
10/10 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä raja on tuo 42+0. Mulla käynnistettiin "jo" 41+5 vaikkei siihen mitään suurempaa syytä ollut, lääkärin mielestä se vain oli ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi