Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan väärä asento ja kääntäminen?

18.06.2010 |

Minulle selvisi että vauva on hieman vinossa tuolla mahassa, ja ettei pää ole siellä lantiossa vaan tuolla hieman sivussa, mutta on kuitenkin pää alaspäin.

Nyt rv 35+3 ja seuraavan kerran asiaa katsotaan neuvolassa 37+0. Jolloin sitten ultraan ja kääntöyritykseen jos vielä on aihetta.

Onko kenelläkään ollut samaa tilannetta ja saiko vauvan oikeaan asentoon? Ja jos asentoa on korjattu, niin millä viikoilla? Itse kummastelen hieman kun eikö tuo ole aika myöhäinen aika enää korjailla vauvan asentoa? Kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja kaikki ovat olleet jollaintapaa väärässä asennossa, esikoinen rv 39 asti pääalaspäin, viikolla 39 päätti heittää itsensä perätilaan, siitä käännettiin oikeinpäin ulkokäännöksellä, pysyi oikeassa asennossa loppuun asti, syntyi rv 40+0

Keskimmäinen oli viikkoon 34 asti poikittain, sain ajan 35 viikolle asentokontrolliin, kuitenkin kääntyi itse oikeinpäin ja pysyi siinä asennossa.

Kuopus oli rv 36 asti poikittain, sain asentokontrolliajan 36+6, siinä olisin saanut ajan lääkärille, joka olisi sitten päättänyt mitä tehdäänö. Vauva oli kuitenkin mennyt itse oikeaan asentoon.

Minä kyselin neuvolassa ja sairaalassa, missä vaiheessa yleensä noita aikoja saa ja sain vastaukseksi, ettei aleta, varsinkaan uudelleen synnyttäjillä, kovin aikaisessa vaiheessa korjaamaan vauvan asentoa, koska vauva yleensä korjaa asennon itse ja riski siihen, että kääntyy takaisin on iso, jos kovin aikaisilla viikoilla käännetään. Kuopusta olisi aikaisintaan viikkolla 37 koitettu kääntää.

Vierailija
2/4 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmas lapsi oli oikein änkyrän vänkyrä ja kääntyili kohdussa melko loppuun saakka. Loppu jo häämötti (en muista viikkoja) kun neuvola täti huolestui, että kun vauva on väärin päin ja minä vaan totesin, että sen tuntee kun kääntyilee. Parin päivän päästä kun ultrattiin niin oli itse kääntynyt pää alaspäin. Mutta pieni kun oli niin mahtui venkoilemaan tosi pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ariella- hyvin ehtii vielä vauvan kääntää, yhdyn edellisiin. Meillä tehtiin ulkokäännös viime viikolla perätilasta raivotarjontaan viikoilla 36+4. Jos olisi kääntynyt takaisin, niin jälleen olisi tällä viikolla yritetty.

Vierailija
4/4 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just neuvolassa vastavalmistunut th ei saanut päätä tuntumaan missään ja veikkasi että voisi olla viistossa. Sanoi että viikon päästä neuvolalääkärille vauvan asenon takia..hmm.. Tässä vain mietin että laskettu aika on 4 päivän päästä...

Mitä ne siellä terveyskeskuksessa voi tehdä vauvalle?

p ja rv 39+3