Laihduttaja, kokeilehan vaihtaa margariinit voihin!
Ihan vaan kokeeksi vaikka pariksi kuukaudeksi ja samalla vältät kaikkea muuta rasvaa paitsi voita ja oliiviöljyä. Myös kaupan valmismarinadilihoja kantsii tänä kokeiluaikana välttää, eikä voin kanssa tarvitse pihistellä, kuten ei oliiviöljynkään. Eikä siis missään nimessä mitään muuta öljyä, vaan nimenomaan hyvälaatuista oliiviöljyä, kylmäpuristettuna ja aitoa meijerivoita, ei mitään oivariineja yms. Myös ruuanlaittoon oikeita rasvoja eli voita ja aitoa kermaa, ei ruokakermoja tai rasvasekoitteita.
Näin ihan vain kokeeksi. Itseni tämän tulos yllätti, enkä ole ollut ainoa. Ilman _mitään_ ponnisteluja on paino lähtenyt putoamaan ihan reilusti. Olen tosin välttänyt kaikkea margariinilla leivottua yms, eli kaupan pikkuleivät ovat jääneet hyllyyn, mutta pullahiirenä olen kyllä tehnyt aitoon voihin kotona piirakoita ja muita herkkuja, että kalorimäärä lienee aika sama kuin ennemminkin.
Kommentit (10)
Herran tähden... noita rasvojahan ei pitäisi kenenkään syömän kummoisia määriä päivässä. Joitakin kymmeniä grammoja ehkä. Jos ateriat ovat muuten ravitsevia, syö niin ettei tunne tarvetta palkita itseään jatkuvilla makupaloilla ja pitää kroppansa liikkeellä, niin mikä hiton merkitys sillä on, syökä sitä vai tätä rasvaa?
Mä kuvittelisin että suurin painonkyttäyksen virhe on pantata ja pantata ja kiusata itseään ja kärsiä nälkää ja tuskaa - ja lopulta kuitata kaikki erinäisin joutavin makupaloin.
Työntäkää ne karppauksenne.... ja syökää ihmisiksi.
Hoikempikin voi olla sairaampi jos syö voita kasvirasvojen sijaan.
suomi on takapjusiten aivopestyjen ihmisten maa. turha täällä on voita kehua...ei kukaan usko koska puska on niin määrännyt! piste.
itse käytän voita ja kuohukermaa. margariinimössöjä en perheelleni anna!! keinotekoista ainetta.
Meillä syödään terveellistä, puhdasta ruokaa!!
t. omilla aivoillaan ajatteleva
suomi on takapjusiten aivopestyjen ihmisten maa. turha täällä on voita kehua...ei kukaan usko koska puska on niin määrännyt! piste.
itse käytän voita ja kuohukermaa. margariinimössöjä en perheelleni anna!! keinotekoista ainetta.
Meillä syödään terveellistä, puhdasta ruokaa!!t. omilla aivoillaan ajatteleva
ja mä uskon ihan miehen verikokeiden arvoja, siihen ei mun "aivoilla" ole paljon vastaan sanomista. T: kakkonen
teollisesti muokattujen rasvavalmisteiden terveellisyyteen, en ole ikinä uskonut. Vaikken karppaakaan.
Olen sitä mieltä että paras on käyttää vain aitoja rasvavalmisteita mutta kohtuudella.
Mä käytän nykyään vain voita tai kylmäpuristettua öljyä ja syön muutenkin mahdollisimman puhdasta ravintoa. Olo on hyvä ja paino putoaa.
Ruuanlaittoon ja salaattikastikkeeseen käytän oliiviöljyä tai rypsiöljyä. En lotraa mutta en säästelekään. Halusin laihtua viisi kiloa, vaikka mitenkään ylipainoinen en ole koskaan ollut ja liikuntaa harrastan 4-6 kertaa viikossa hyötyliikunnan lisäksi. Laihtunut olen, kun jätin valkoisista jauhoista ja sokerista tulevat hiilarit pois. (Ennen söin ihan mitä huvitti mutta en mättänyt kohtuuttomasti.) Puuroa ja täysruisleipää syön kohtuudella, hedelmiä, kasviksia ja marjoja ihan niin paljon kuin huvittaa. Olo on hyvä. Suosittelen.
mun mies vaihtoi juuri voin beceliin ja hänen (huonot) kolesteroliarvonsa ja triglyseridiarvonsa taas laskivat ihan muutamassa kuukaudessa huomattavasti. On koko ikänsä syönyt vaan voita ja kylmäpuristettua oliiviöljyä ja reippaasti, oikeaa kermaa jne. Ikävä kyllä ei vaan sovi hänen (eikä monen muunkaan) verisuonille.