Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

g. ja paljonko siellä "pahan päivän" varalla pitäs olla?

Vierailija
10.06.2010 |

mulla on nyt 1300 € (ja asunto on kerrostalo kolmio, omistus)

Asumismuodostahan tuo vissiin riippuu, koska ei vuokralainen ole sillä tavalla vastuussa yllättävistä vahingoista kuten putkirikoista...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran kuin lainaa jälellä.

Vierailija
2/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos esim jäät yllättäen työttömäksi tms. niin voi hyvin mennä kolmekin kuukautta ennen kun saat Kelalta yhtään mitään...

jos on irtisanottu?

Siinä tosiaan saattaa mennä useempi kuukaus ennen kun saavat kaikki paperijutut kuntoon siellä kelassa. Esim mulla työn antaja irtisano mut ja sitten kelalle oli sanonut että olisin irtisanoutunut, onneksi oli edes jonkunlainen vararahasto itellään, muuten ois aika monen kuun yhtiövastikkeet etc. maksamatta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään parin-kolmen kuukauden tuloja vastaava määrä on meillä ollut tapana pitää. Käytännössä meillä on vaihtelevasti 10 000 - 15 000 euroa aina säästössä.

Vierailija
4/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pahan päivän varalle pari luottokorttia. Muutaman kerran tulleet tarpeeseenkin, mutta aina on myös niiden laskut saatu maksettua ongelmitta.

Vierailija
5/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 30 000. Kertynyt kahdessa vuodessa säästöön ilman mitään tavoitteita tai pyrkimyksiä. Mietinkin, että kohta voidaan pelkillä säästöillä maksella loput asuntolainasta pois. Inhoan kädestä suuhun elämistä, jota vanhempani aina harjoittivat, mutta tiedän, että meillä nyt turhan paljon vararahaa.

Vierailija
6/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä säästän jos minulle sattuu jotain esim joudun sairaalaan tai olemaan pitkään pois töistä. Lainaahan saa jos taloyhtiöön tulee jotain remppaa yms.

Vierailija
7/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielummin kahden. Tuo kahden kuukauden palkka on meillä ollut aina tavoite. Nyt on kyllä alle tuon, kun ostettiin vasta uusi auto ja siihen vaihtoon meni liki 9.000.

Vierailija
8/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näin ainakin meillä. Vajaa kymppitonni.

Vierailija
9/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saatais puolen vuoden lainan lyhennykset maksettua... eli n. 7000euroa... siis minulla ja miehelläni yhteensä.

Vierailija
10/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimman paljon. Meillä tällä hetkellä n.6000

Vierailija
11/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei yleensä ole yhtään, nyt on 1000€ kun olen säästänyt. Ongelma on että kun olen säästänyt niin tulee kauhea hinku tehdä hankintoja. Millaisia kokemuksia teillä on säästötileistä, saako tallennuksille mitään korkoa? Entä sijoitussäästäminen?

Vierailija
12/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on 2-3 kk palkka. Jos on kovin epävarmalla alalla töissä, niin ei varmaan 6kk nettopalkkakaan olisi pöllömpi.

Meillä on kyllä vain noin 1kk nettotulojen verran (noin 5000) pahanpäivänvaraa, mutta lisäksi meillä on sitten osakesijoituksia ja sitten muutakin omaisuutta kuin asunto, joten tarvittaessa niitä vuokraamalla/realisoimalla saadaan sitten lisää rahaa tai kassavirtaa.

Vierailija
13/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on vähän.

Meillä on aina pahan päivän varalla (muissa kuin osakkeissa koska niiden hinnathan vaihtelee jatkuvasti eli niiden varaan en laske pätkääkään) hieman päälle 20.000e.

Vierailija
14/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh:na ei juuri oo, mistä säästellä. Mut jos oikeen köpelösti käy, myyn tän kämpän ja lainanmaksun jälkeen käteen jää ainaki 30000e.

Vierailija
15/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos esim jäät yllättäen työttömäksi tms. niin voi hyvin mennä kolmekin kuukautta ennen kun saat Kelalta yhtään mitään...

Vierailija
16/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla on 10 000 eli yht 20 000. tuo on ihan sopiva summa musta.

Vierailija
17/17 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on irtisanottu?