Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko yleensä sydänäänet neuvolassa rv 11?

09.06.2010 |

Olin eilen ekassa neuvolalääkärissä ja sydänääniä ei kuulunut rv 11+5 (kuukautisten perusteella). Esikoisesta sydänäänet kuuluivat tuolloin ja tämä on siis toinen raskauteni. Onko muilla kuulunut sydänääniä noilla viikoilla ihan neuvolan dopplerilla? Hermoilen, että onkohan masussa sittenkään ketään elossa. Onneksi huomenna pääsen NT-ultraan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan kuulunut vielä tuolloin.. tai neuvolatäti sano et ei ees kuunnella ku ei ne kuulu. :) et älä suotta hermoile.. mulla tais kuulua ne vasta joskus rv 14 tai jotain..

Vierailija
2/8 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa rv 11+1 lääkäri ei löytänyt sydänääniä, ja minähän olin ihan paniikissa. Eli ymmärän täysin tunteesi. Me oltiin silloin käyty ultrassa edellisenä päivänä, jolloin kaikki oli ok. Onneksi siiten terveydenhoitaja vielä kokeili, ja löysikin sydänäänet :) Hyvä, että sinulla on huomenna ultra, ei tarvitse pitkään jännäillä. Toivottavasti kaikki on hyvin, ja todennäköisesti onkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tästä toisesta ei samoilla viikoilla kuulunutkaan.

Vierailija
4/8 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohtu on esim. takakenossa, voi sydänäänien löytyminen olla työläämpää.

Vierailija
5/8 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuulunut molemmissa raskauksissa 10. viikolla, vaikka viime raskaudessa olikin vattan päällä löllyvää tavaraa :) Sehän estää äänien kuulumisen aikaisessa vaiheessa.

Malta jaksaa odottaa :)

Vierailija
6/8 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä esikoista että tätä nykyistä masuasukkia odottaessa on kuulunut rv 11+2, mutta ei paria päivää aiemmin. Ihan mahdollista että raskaus onkin alkanut hieman myöhemmin kuin kuukautisten mukaan laskettuna. Käy vaan rohkeasti kuunteluttamassa uudestaan, se on terkkarien työtä!

Vierailija
7/8 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyikö sykkeet ultrassa? Toivottavasti!

Vierailija
8/8 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa kaikki oli onneksi hyvin ja sikiö vastasi viikkoja :) Helpotus oli valtava, kun ehdin jo kaikki mahdolliset kauhuskenaariot käydä läpi mielessäni.