oon ollu nyt 2vko:a vähillä hiilareilla ja tuloksena vain -1kg. mitä teen väärin?
eli 2 viikko on nyt menny niukalla hiilarittomalla kuurilla. ainoat hiilarit syön aamulla, 2 näkkäriä menee kahvin kanssa, koska en osaa aamulla syödä munia ja pekonia. lisäksi syön päivällä 2 kertaa salaattia tai wokki vihanneksia, munan, kanan, tonnikalan tai pihvin kanssa. illalla syön maustamatonta jogurttia. salaateissa käytän eri juustoja. vettä juon ainakin sen 3 litraa päivässä ja kahvia n.5-7 kuppia maitotilkan kanssa.
olo on kevyempi ja vaatteet mahtuvat paremmin päälle, ja olo ei ole ollut väsynyt. eli kaikin puolin tuntuu hyvältä, mutta kun astuu vaakalle, niin aina näyttää vain, että 1kg on lähtenyt! missä vika? miten teillä muilla on lähtenyt paino putoamaan?
Kommentit (12)
kuusi viikkoa, että alkoi kunnolla vaa'assa näkymään. Sitä ennen näkyi lähinnä mittanauhassa ja tuntui omassa olossa.
Ei kannata verrata omaa painonpudotusta oikeasti tiukalla karppaamisella laihduttajiin/laihduttaneisiin, koska siinä vain pettyy. Sitäpaitsi sinun pudotuksesi on oikeastaan juuri se ihanteellinen puoli kiloa viikossa.
kärsivällisyyttä!
t.itsekin vähillä hiilareilla elävä
vähähiilariset tai kokonaan hiilariton ruokavalio ei ole hyvä. Itse olen ollut reilut kuusi viikkoa namittomalla ja mässyttömällä ruokavaliolla ja painoa on tippunut noin 6 kg. Ja juu, hiilareita olen syönyt ehkä vielä enemmän kuin muuten...
motivois vaan enempi, jos lähtis vähän enmpi nuita kiloja=). liikun päivittäin pyöräillen ja kävellen, eilenkin kävelyreissu kesti 3h. lähtöpaino on toooosi hurja, eli 86kg ja nyt siis 85kg. normaalisti oon syönyt paljon enemmän kuin nyt. esim leipää on mennyt n. 4-6 palaa päivässä ja 2 lämmintä ateriaa, ja annokset ollut isoja sisältäen perunaa, makaroonia tai riisiä, lisäksi suklaata oon ennen syönyt levyllisen viikossa ja sipsejä kans, keksit ja pullatkin on maistunut, eli ruokavalion muutos on iso.
ap
Relaa vähän. Toivottavasti et kylmiltäsi ota kolmen tunnin kävellylenkkejä, kohta sulla on paikat ihan paskana ja motivaatio sen mukainen.
Leivo karppileipää ja syö näkkärin sijaan sitä aamulla. Koita syödä vain 3xpv ja muista että maitotuotteissakin hiilareita on joten älä vetele niitä tolkuttomasti.
ja oisko muita hyviä ruoka vinkkejä, ettei ala dieetti tökkiin, kun saa vähän vaihtelua?
ap
karppaus.info -sivuistoilla. Siellähän on reseptejä mielin määrin.
Minä olen joskus laihduttanut karppaamalla. Neljä viikkoa sitä tein, painoa lähti vain kilon, mutta vyötäröltä hävisi useita senttejä.
Lopetin sen, kun se ei oikein istunut muun perheen ruokavalioon. Ja se oli aivan sairaaaaan kallista....
Mä taas viisveisaan makeista "herkuista", joten niiden jättäminen ruokavaliosta ei auta vielä yhtään. Minä taas olen lihonut leivällä, pastalla, hampurilaisilla, ranskalaisilla pizzoilla jne.
Yritän tässä nyt totutella eroon niistä, tai ainakin eroon siitä ajatuksesta että joka päivä syötäisiin jotain tuontyylisiä hiilareita. Pihvi pihvinä ilman sitä sämpylää jne.
Itse olen ollut reilut kuusi viikkoa namittomalla ja mässyttömällä ruokavaliolla ja painoa on tippunut noin 6 kg.
mulla lähti 2 viikossa 2 kiloa, mutta nyt kolmannellla viikolla ei oo lähteny yhtään..! Riippuu varmaan paljon siitäkin kuinka paljon ylimääräistä on lähtöpainona ja miten iso muutos tuo on normaalisti noudattamaasi ruokavalioon. Kärsivällisyyttä peliin, kyllä se siitä lähtee putoamaan jos energian kulutus ja saanti on kohdillaan. Ja itseasiassa puoli kiloa viikossa on aika paljon!