Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saunomiskulttuuri

15.08.2003 |

Olen saanut tietää, että mieheni työpaikan iltatilaisuuksissa miehet ja naiset saunovat yhdessä. Hän on siis ollut saunassa useiden naispuolisten kollegoiden kanssa. Hänen mielestään asia ei ole mitenkään outo, mutta minusta ei tunnu kovin mukavalta tietää, että hän on saunonut esim. sihteerinsä kanssa. Asiaan ei ilmeisesti liity muuta kun saunominen. Onko se todella jopa yleistä, niin kun hän väittää? Olen tainnut olla kotiäiti liian kauan...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja en todellakaan tykkäisi jos vaimoni olisi saunassa miesten kanssa. Se ei todellakaan tarkoita että siinä olisi mitään ihmeellistä, mutta en pitäisi asiaa mielyttävänä.

Vierailija
2/13 |
16.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään pitäisi pahana jos ne saunakamut olis ystäviä, mutta jos duuni kavereita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä firman juhlissa on seksuaalinen vire, kun otetaan viinia ja ollaan pukeuduttu parhaimpiin jne. Kukapa siellä ollut ei sitä myöntäisi. Saunominen porukalla voi olla jollekin ihan " kaverillinen" juttu, mutta useinmiten siihen liittyy pieni pilke silmäkulmaan. Totuushan on, että firman pippaloissa on usein aika " vapaa" meininkinki. Kaikenlaista voi sattua, eikä niistä sitten jälkeenpäin puhuta ;)

Vierailija
4/13 |
16.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se harmittaa kun suuttuu, kun minä en halua mukaan. (Se taas johtuu siitä, että olen aina kainosteluut alastomana esiintymistä muille.) Ei niissä saunailloissa ole mitään seksuaalista sillä tavalla ollut, toiset vain tuntuvat olevan vähemmän estoisia kuin toiset.

Vierailija
5/13 |
17.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan tämä joku sukupolvi/toimiala-kysymys? Minun työpaikallani ei tulisi kuulonkaan, eikä muissakaan missä olen ollut. Hamassa nuoruuden käytiin useinkin yhteissaunassa ja kyllä niissä ainakin oli jonkinasteinen eroottinen viritys.

Vierailija
6/13 |
18.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työporukassa mä olen ainoo nainen. Joten saunailloissa saunon miesten kanssa, koska yksin se olis vähä tylsää. Me saunotaan kyllä uikkarit päällä eikä niissä illoissa kyllä mitään seksuaalis väritteisyyttä löydy! Saunominenhan on ihan normaali suomalainen perinne, ei mikään esileikki!

Vierailija
7/13 |
18.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten on uimapuvut päällä, mutta illan mittaan miehiltä varsinkin ne alkavat jäädä laittamatta jalkaan. Saunominen kun kestää tunti tolkulla. Joskus on ihan alusta asti sovittu, että ne, jotka haluavat tulevat " munasillaan" , jos se ei häiritse naisväkeä. Yhdenkään naisen en ole nähnyt olevan alasti.

Ei häiritse kumpikaan, mutta onhan se vähän latistavaa, jos kivan näköisen työkamun miehinen varustus onkin sieltä pienemmästä päästä.

N37

Vierailija
8/13 |
18.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökillä tuttavien kanssa ok jos kaikille käy. Työyhteisö ei ole sama kun kaverit tai ei pitäisi olla. Kimppakivaa epäilen siis seksuaalista.

Vierailija
9/13 |
19.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saunonut miespuolisten kavereitteni kanssa, mutta vain silloin kun poikaystäväni on myös mukana. Minä loukkaantuisin jos mies menisi saunaan muiden naisten kanssa kun minä en ole paikalla.

Vierailija
10/13 |
19.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse ja mun mieheni voidaan ihan hyvin mennä sekasaunaan. Mut on nyt vaan opetettu siihen, että sauna on " pyhä" paikka sillä viisiin, että saunassa ei esim. piereskellä eikä ajatella edes seksiä... Mä en saa aikaseksi seksuaalista latausta saunassa edes OMAN mieheni kanssa! Sauna on sauna ja sänkyhommat sun muut hoidetaan jossain ihan muualla.

Tuli mieleen yks aika hassu tapaus, kun oltiin kerran mökkireissulla isolla porukalla ja siellä oli sekasauna. Oltiin siinä sitten naispuolisen kaverini kanssa juur pukemassa päälle kun yks hemmo tuli saunalle ja mehän kiskottiin hirmu kyydillä pyyhettä suojaks ja hätistettiin jäpälä pikavauhtia huitsinnevadaan... Hiukan toinen ihmetteli, kun vilkaisi saunaan (lasiovi) ja totesi, että saunahan oli " täynnä" jätkiä ja sieltä me oltiin juuri tultu... Mutta olihan se nyt ihan eri asia, kun toisella oli kaikki vaatteet päällä ja meillä ei... =D

Vierailija
11/13 |
19.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteissauna ei kyllä ole mikään kovin uusi keksintö, ja minusta etenkin työpaikalla se on kannatettava juttu! Avaahan se naisten ja miesten tasa-arvolle aivan uusia näkymiä, asiat kun on perinteisesti päätetty miesten saunailloissa... (Kauheasti en siis yllättynyt, että tässäkin listassa joku mies haluaa pitää vaimonsa tiukasti saunailloista pois!)

Vierailija
12/13 |
19.08.2003 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin kavereiden kanssa saunassa eikä laskettu onko mies vai nainen. Tosin kerran erehdyin kahden kesken mieskaverin kanssa saunaan ja se oli vähän liikaa. Mitään ei tapahtunut, mutta molemmat äkkiä tajuttiin, että taisi olla sopimatonta, vaikka suuremmassa porukassa ollaan oltu usein saunassa. Nyt ihan vaan mieheni takia en enää käy yhteissaunassa, mutta jos mieheni olisi elänyt samaisissa opiskelupiireissä, ehkä yhteissaunoissa ei olisi ongelmia.

Vierailija
13/13 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten naiset ovat uikat päällä, miehistä ne vetää jalkaansa vain ujoimmat. Siispä olen monituiset sukukalleudet nähnyt :)

Sekasaunoissa on aina seksuaalinen viritys. Sille ei voi mitään.

Luultavasti miehenikin on sellaisissa ollut - en ole tullut kysyneeksi - sillä olemme samassa työpaikassa, mutta eri osastoilla, joten emme juhli yhtä aikaa.