Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supistuksen estolääkityksen (esim. clinoril) vaikutus lapseen?

29.05.2010 |

Onko täällä raskauden aikana supistuksen estolääkitystä käyttäneitä? Onko lääkkeillä ollut vaikutuksia sikiöön? Jo raskauden aikana tai syntymän jälkeen todettuja haittavaikutuksia?

Sain viikoilla 31-33 lääkitystä sekä sairaalassa (piikkinä jotakin jonka nimeä en muista, tiputuksessa tractocile) että kotihoidossa (piikkinä progesteroni, tablettina clinoril). Riskinsähän näillä tietysti aina on, mutta mietityttää kuinka suuri tuo riski on ja miten pitkän käyttöajan yhteydessä niitä alkaa ilmetä...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pelkäisin ottaa kyseistä estolääkitystä jos ei tiedetä miksi supistelee, eli onko sikiöllä kaikki ihan hyvin? mitä jos sikiö haluaa syntyä jostain syystä? tätä jäin itse miettimään. tosin todenäkköisesti lääkärit on sen tarkistaneet huolellisesti ja todenneet että sikiön on pakko kasvaa vielä lisää. Itse ehkä kuitenkin en suostuisi enää ottamaan toisella kerralla kyseistä lääkettä, jos alkaa uudestaan supistelemaan, vaan katsoisin lähteekö sikiö syntymään vai ei (jos tähän onkin joku syy mitä lääkärit eivät huomaa). Noilla viikoillahan se pärjää kyllä jo aika hyvinkin hengissä vaikka jo syntyisi. Toivon joka tapauksessa vilpittömästi että odotuksesi sujuu hyvin jatkossa. Voimia!

Vierailija
2/3 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, toivoin tähän vastauksia vastaavan kokeneilta. Kivuttomia supistuksia minulla on ollut ns. normaalia enemmän koko raskausajan, mitään syytä tälle ei ole, muuta kuin kohdun supistusherkkyys.

Ultrattu minut on useampaan otteeseen ja ainakin ns. pintapuolisesti vauvalla on kaikki hyvin. Rakenneultrat ovat olleet normaalit eikä viitteitä sikiön poikkeavuuteen ole missään vaiheessa ollut.

Jos lääkärit epäilisivät sikiöperäistä syytä niin eikö asia silloin olisi tutkittu tarkemmin...??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua odottaessaan jotain supistuksia estäviä tabletteja (vuosi oli -81) ja itse olen ollut ihan normaali 9 pisteen vauva :) ja syntynyt tasan laskettuna päivänä.

Toki äitikin oli pelännyt mahdollisia vaikutuksia terveyteeni, mutta ainakaan tähän päivään mennessä mitään ei ole havaittu.