Pitääkö aviomiehenne vihki(tai kihla-)sormusta? ov
Onko sormus käytössä aina vai jossain tietyssä tilanteessa? Miten suhtaudutte siihen, jos mies ei halua käyttää sormusta?
Kommentit (19)
sen jlkeen kun sen siihen pujotin.
Mies pitää aina, minä taas en kovinkaan usein, suurimman osan ajasta olen ilman sormuksia tai sormusta.
Itse en pidä koskaan sormuksia tai muitakaan koruja kotona tai urheillessa. Ne ahdistavat ja puristavat minua.
tai juhlissakaan, ei siis missään tilanteessa. Minua hänen käytöksensä loukkaa, loukkaannunko turhasta? Itselläni on sormukset aina sormessa. Totta kai vapaa-ajalla esim. urheillessa ja pihatöissä sormuksen voi jättää pois.
Minulla aina sormukset sormissa, mutta mies laittaa vain juhlatilaisuuksiin tai hääpäiväksi tms. - jos muistaa. Ei käytä siksi, että sormeen tulee ihottumaa, vaikka sormus onkin kultaa.
Minkä syyn miehesi sanoo sille, ettei käytä sormusta? Kai olet kertonut, että toivoisit hänen käyttävän sormusta...
paitsi suihkussa. itse pidän myös aina.
Näin vastaajalla (olinkohan numero 8), jonka mielestä miehen käytös tuntuu pahalta. Meillä mies ei pidä sormusta koskaan, ei edes juhlissa.
minä useimmiten en, en voi pitää niitä kauaa, koska tulee pahaa ihottumaa (vaikka ovat kultaa).Ihottumat alkoivat tulla lasten saannin jälkeen.
ei haittaa (olemme naimisissa ilman sormustakin)
Vain tiskatessa ja ruokaa laittaessaan ottaa sen pois.
Itse en käytä sormuksia juuri lainkaan. Töissä en voi käyttää ja hukkaisin ne aika pian, jos kuljettaisin niitä mukanani.
... aina.
Minä en pidä kuin juhla- ym. erikostilanteissa. Haluaisin kyllä pitää, mutta sormuksen alle kertyy likaa, mikä aiheuttaa ihottumaa. Pitäis varmaan ottaa aina yöksi pois, vaan silloin pelkäisin hukkavani ne, kun yöpöydällä ei ole selkeää paikkaa niille.
M
Eipä ole tainnut ottaa pois sen jälkeen kun sen sormeen pujotin.
Minä en pidä kun myös minulle tulee ihottumaa.
Minä en. En oikeastaan edes muista koska olisin viimeeksi pitänyt. Ovat kaapissa tallessa...Joudun pesemään jatkuvasti käsiä(ruuanlaitto, kakkapyllyn ja -pyykin pesu yms.), iho alkoi mennä rikki kun sinne jäi kosteutta aina ja sitä paitsi varmaan pöpöjäkin. Välillä tulee mieleen että pitäis laittaa mutta sitten taas pitäis monta kertaa päivässä niitä veivata pois ja takas ja sitten ne hukkuis kun olisivat siellä täällä.
Ei voi töissä pitää ja siellä käy kuitenkin 6-7 päivänä viikossa. Harjoituksissaan ei myöskään voi pitää ja niissä käy 3-5 kertaa viikossa. JOskus vuosia sitten piti ,mutta sitten sitä sai jatkuvsti etsiä ja se unohtui töihin yms. joten nyt se se ei ole ollenkaan sormessa. Laittaa sen kyllä jos minä pyydän, mutta enpä minä sitä sormusta muista itsekkään joten juhlissa yms. on kyllä ilman sormusta.
Itseasiassa minäkin olin pitkään ilman sormusta, kihlasormuksen kadotin joskus 4v. sitten (kihloissa ollaan olut 6½v) ja uutta ei tullut koskaan ostettua.Naimisiin mentini "vasta" 4kk sitten jolloin ostettiin uusi sormus ja nyt sitä olen sormessa pitänyt.(ja toivottavasti en kadota, oli sen verran kalliimpi kuin kihlasormus)
Ei siis olla päästy vielä naimisiin:)
ja jos ei pitäisi, niin se loukkaisi minua. Arvostan perinteisiä arvoja, joihin kuuluu avioliitto. Itse pidän myös lähes aina ja on ihan alaston olo ilman sormusta. Tiedän ettei sormuksen pitäminen ole pelkästään sitoutumista, mutta se symbolisoi kahden ihmisen sitoutumista toisiinsa ja mahdollisiin lapsiin. Se myös viestittää muille jo varatusta kumppanista tässä seksiä ja uskottomuutta tihkuvassa nyky-yhteiskunnassa. Sen pitäminen sinänsä ei yksin pelasta suhdetta jos suhde ei ole kunnossa.
turvallisuus syistä en halua hänen käyttävän sormusta.
Lisäksi meillä kummallakin on sellainen työ (itse asiassa samanlainen) ettei sormuksen pito ole töissä mahdollista.