Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka usein voi ultrata?

25.05.2010 |

onko ultrien maaraa rajoitettu jotenkin turvallisuussyista? en asu suomessa ja taalla ei neuvolaa ole, joten kayn joka kerta laakarin vastaanotolla. olen rv 14ja3 ja tahan mennessa on ultrattu kolme kertaa, ensimmainen kerta raskauden toteamiseksi viikolla 6, sitten vkolla 12 np-ultra joka jouduttiin tekemaan kahtena pvana kun vauva ei suostunut kaantymaan sellaiseen asentoon etta olisi nahnyt nenaluun. nyt minulla on ollut oisin jonkun verran kipuja ja haluaisin menna tarkistamaan etta kaikki kunnossa. onko turvallista ultrata nain usein?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole mitään enimmäismäärää ultrille. No, olihan jossain lehdessä keväällä siitä juttua, ettei kannata käydä kuin silloin kun on ihan pakko, ettei tiedetä mitä vaikutuksia ultrilla on. Itse en edes tiedä montako kertaa on nyt raskauden aikana ultrattu, mutta ei taida 10 kertaa edes riittää.

Vierailija
2/2 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultraääni on nimensä mukaisesti ääniaaltoja, joita esiintyy siis luonnossakin kaikkialla. Niiden aaltojen taajuus on vain niin korkea, ettei sitä (ihmis)korvilla kuule. Milloinkaan missään ei ole todettu, että ääniaallot saisivat millään määrillä aikaan mitään solumuutoksia, ja juurikin siksi niitä käytetään sikiön tutkimiseen.

Ultran kanssa siis on ihan eri tilanne kuin vaikka mikroaaltouunin aaltojen, jotka on sähkömagneettista säteilyä tai röntgenin, joka on valoa (myös sähkömagneettista). Ne saa aikaan solumuutoksia kehossa, ja siten voivat tehdä tuhojaan. Ne myös voivat kerääntyä kehoon. Kuten siis myös auringonvalo aiheuttaessaan vasta vuosien päästä ihosyöpää. Mutta ääniaalloilla ei ole tällaista vaikutusta, eli ihan rauhassa vain ultraan, jos on hiukankin tarvetta. :)

iinea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla