Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein päiväkodeissa askarrellaan ja maalataan? Meidän pkt:ssä tosi vähän.

Vierailija
21.05.2010 |

Olen ällistynyt, miten vähän päiväkodissa askarrelaan ja maalataan tai tehdään savitöitä tms.

Joka viikko pitäisi olla yksi taidepäivä, jolloin tehdään jotain käden taitoihin liittyvää, mutta lähes aina se näyttää olevan vain lasten omaehtoista piirtämistä puuväreillä. Miksi 3-6 vuotiaiden ryhmässä ei voida käyttää vesivärejä kuin muutama kerta vuodessa? Luulisi, etteivät ne ole kovin kalliita edes! Askartelujakin tehdään vain vuotuisjuhlien alla, joku aika vaatimaton yksittäinen juttu.

Miten muissa päiväkodeissa nämä asiat ovat hoidettu? Jotenkin tuntuu, että kaikkien tuttujen lasten päiväkodeissa tehdään vaikka mitä, mutta ei meidän omassa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, voi olla että alitajuisesti koittavat säästää "edes" niitä vesivärejä, kun ei kerta kaikkiaan ole rahaa. Monissa päiväkodeissa sitten käy niin, että varastossa makaa kaikenlaista askartelukamaa, kun kukaan ei uskalla käyttää mitään. Päiväkodin on silloin vallannut säästämisen ja kulutuksesta tinkimisen ilmapiiri.

Jos ryhmän vanhemmat haluavat, voisivat kerätä pienen kolehdin ja ostaa yhdessä omaan ryhmäänsä vaikka noita vesivärinappeja ja -siveltimiä, katuliituja jne. pientä.

Vierailija
2/4 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään hirveästi askarteluista, minusta lapsilla pitäisi aina olla kynää ja paperia saatavilla ja vesivärejäkin usein. Olen ollut töissä semmoisissakin päiväkotiryhmissä, joissa kukaan muu kuin minä ei haluaisi kaivaa edes noita vesivärejä esiin, koska ovat niin epävarmoja taidoistaan tai pelkäävät ihan turhaan sotkua. Kun olin lomilla tai kipeänä, ei ryhmässä varmasti askarreltu mitään, ellen ollut ehtinyt suunnitella jotain valmiiksi ja tehdä mallikappaletta niille aikuisille..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sitä virikkeellistä päiväkotielämää...

Vierailija
4/4 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varojen puutteesta, sillä varastossa on kaikenlaista. Toisissa ryhmissä ilmeisesti paljon tehdäänkin kaikenlaista. Myös vanhempainyhdistys olisi antanut rahaa tarvikkeiden ostoon, mutta kuulemma rahaa ei tarvittu, kun kaikkea jo on.

Miksei niitä sitten käytetä! Osaamistakin pitäisi henkilökunnalla olla.

Kuinka usein muissa päiväkodeissa esimerkiksi maalataan vesiväreillä? Useammin kuin kerran kuussa tai parissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan