Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yrittäjät toukokuuhun

04.05.2010 |

Uusi kuukausi, uusi ketju ja uudet plussaajat, eiks niin?

Lunama: on täysin ymmärrettävää, jos tuossa tilanteessa menee vähän oman navan ympärillä. Se sallitaan! Nauti siitä!!! =)

Lunama, kysyit onko Pullerot seuraava/ainoa piinailija. Meillä ollaan menossa kohti punktiota, joten jos kaikki menee hyvin, punktio ja piinailu on edessä n. 3 vkon päästä. =)

Pullerot: Toihan oli loistava saalis, jos neljä meni pakkaseen!! Onnea siitä ja peukkuja testiin kun sen aika koittaa!!

mari-75: Tervetuloa!!! Ei kannata hirveästi lääkkeitä, pistämisiä ja punktiota jännittää! Neulat on ohuita ja punktioon saa hyvät lääkkeet!! Hammaslääkäri on pahempaa!! ;D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas!

Santtu on kyllä niin oikeassa Mari-75, että lääkkeitä, neuloja tai punktiota ei todellaakaan tarvitse pelätä, tosi kivuttomia juttuja kaikki ja todellakin, hammaslääkärissä on pahempaa. Itse pelkäsin noita samoja asioita ihan turhaan.

Santtu, onhan se ihan mahtava juttu, että neljä meni pakkaseen, mutta eikös se ole niin, että jos PASiin joudumme, sulatetaan kerralaan aina kaksi alkiota, eli periaatteessa kahteen PASiin on noita alkioita olemassa. Me ollaan kuitenkin linjalla, että aina vain yksi siirretään. Sinullakin siis punktio jo edessä kolmen viikon edessä, toivottavsti tämä keväinen toukokuu toisi ihmeitä ja uutta kasvua tullessan!

Lunama, vaikka oletkin plussannut, pysyttel etäällä puolella ainakin vielä hetki, jotta kuulemme sinulta ihanan POSITIIVISIA uutisia!

Tsemppiä kaikille, mulla testipäivä 16.5, miten maltan odottaa sinne asti? Mitään tuntemuksia ei ole, mutta olen aivan tajuttoman turvonnut sen punktion jälkeen edelleenkin, fankun napit auki istun täällä töissä....

Vierailija
2/25 |
05.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua siis pelottaa kyllä tuo itseni pistely paljonkin, en tiedä miten ihmeessä saan sen tehtyy. Mut ehkä se onnistuu. Ja toinen on juuri se, että pelottaa, että toivon liikaa ja petyn ihan hirveesti taas...mutta samalla pitäisi kuitenkin toivoa edes vähän.

Mulla lääkitykset aloitetaan 19.5, eli ei hirmu pitkä aika enää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/25 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullerot: käsittääkseni tavallisesti laitetaan 2 alkiota samaan "olkeen" pakastimeen, joten molemmat tulevat sulatetuksi samalla kertaa. Meillä kuitekin pakastettiin molemmat alkiot omiin "olkiinsa", joten ne saatin yksi kerrallaan sulatettua. Toinen alkio selvisi pakastuksesta ja sulatuksesta ongelmitta, toinen otti sen verran nokkiinsa, että siitä hävisi 2 solua (8-soluisesta 6-soluiseksi), joten ainakaan näiden kohdalla toi yksittäin pakastaminen ei ollut ongelma.

Mari: Totta, että toisaalta pitäisi pitää toivoa yllä, muttei kuitenkaan liikaa, ettei pettymys ole sitten liian suuri, jos kaikki ei menekään toivotulla tavalla. Pidetään siis toivoa yllä, sopivasti! =)

Hyvää vkoloppua!! =)

Vierailija
4/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistaina kävin tarkastuksessa. Vatsa täynnä fokkeleita ja eilen alkoi pistämiset. Mulla jäi edelliseltä kerralta tosi paljon lääkkeitä, kun menin ja ostin kaikki mitä resepteissä luki ja nyt en ole vielä mitään ostanut. No, mä sitten eilen klo 22 aloin pistämään ja lääkkeitä ei löytynyt mistään. Tunnin hikihatussa mietin missä mennään ja sitten onneksi tuli vastaan. No, lääkkeitä riittää tiistaille ja sitten taas apteekkiin.... voi jee tätä rahanmenoa.

Vkon päästä perjantaina kuullaan totuus miten toiset ovat kasvaneet.

5/25 |
13.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin keskiviikkona tarkastuksessa ja keskiviikkona aloittelin myös pistelemään. Liuta pieniä follikkeleita oli ultrassa nähtävissä. Ens viikon ti ja pe meen kontrolli-ultriin. Punktio pitäisi sitten olla parin viikon päästä jo tehty. =)

Rahanmenoa tosiaan riittää, mutta lohdullista on se, että tän vuoden lääkekorvauskatto on tullut jo vastaan, joten nyt on suoranainen ilo hakea lääkkeitä apteekista, kun saa niin uskomattoman halvalla! Jostain sitä iloa on tässä pillereiden pyörittelyn ja piikittelyn lomassa revittävä! :D

Vierailija
6/25 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eilen sunnuntaina ja voittekos kuvitella, että PLUSSAA näytti!

Olo on ennen kaikkea epätodellinen kaiken tämän jälkeen. Kolme vuotto on menkat aina tupsahtaneet ja nyt yhtäkkiä olen muka raskaana, ei tätä voi uskoa. Oireitakaan kun ei juuri ole, niin ihmeissään tässä ollaan. Ruoka kyllä maistuu liian hyvin ja uni on sikeää ja syvää...

Plussatuulia kaikille teille!

Mulla eka ultra 3.6.

Lunama, mitä sinulle kuuluu??

Vierailija
7/25 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannesti ONNEA!

Mulla on ylihuomenna eka käynti, eli nenäsumuttelu alkaa ja ilmeisesti neuvotaan samalla pistosjutut. Jännittää ja pelottaa!

Painoa en ole saanut alas, vaikka niin toivottiin :(. Hävettää ja potuttaa!

8/25 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Pullerolle!! Peukkuja, et kaikki menee hyvin!!! b

Mari-75: Ei noi pistokset tietty kivoja ole, mut kyl niistä selvitään! On meidät sen verran kovissa liemissä keitetty, et me kestetään pienet piikit!!

Painoahan ehdit vieläkin pudottaa ennen punktiota ja siirtoa. Varsinkin jos menette pitkän kaavan mukaan, niin aikaa on n. 1 kk. kyllä siinä jokunen kilo lähtee, kun ottaa itseään niskasta kiinni! Tsemppiä!

Mä olen sumutellut nyt n. 3 vko ja tuntuu, että tällä kertaa hikoiluttaa enemmän kuin ekalla kerralla. Myös piikkilääkkeistä olen saanut ekaa kertaa reippaat sivuoireet, mutta onneksi sitä ei tarvi enää montaa päivää pistellä.

En nyt tahdo pelotella Maria tai ketään muutakaan sivuoireilla! Eihän noista välttämättä tule ihmeempiä. Mutta on näissä se "hauskuus", että nyt ainakin tietää miltä vaihdevuosioireista kärsivistä naisista tuntuu! *huh, mikä hiki* ;)

Vierailija
9/25 |
17.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavia kuulumisia sieltäkin suunnalta, upeaa!!

Täällä taustalla olen roikkunut, odotus puolella olen käynyt kurkkimassa, mutta vielä en ole uskaltanut mukaan liittyä. Mitään kovin voimakkaita oireita ei ole: rinnat vähän arat, väsymystä ja ajoittaista huonoa oloa, joka pahenee iltaa kohden. Pönttöä ei kuitenkaan ole tarvinnut halailla. Torstaina olisi eka ultra. Kovin jännittää löytyykö sieltä ketään. Ainoastaan yhdelle tuttavapariskunnalle ollaan plussaamisesta kerrottu, ainakin eka ultra odotetaan ennen kuin kerrotaan vanhemmille ja lähimmille kavereille..

Ensimmäisen ultran odotus on melkein pahempaa piinaa, kuin testaamisen piinailu..;)

Lunama

10/25 |
18.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunama, tulethan sitten kertomaan ultran näkymistä! =)

Ensi viikolle suunniteltu punktio onkin jo perjantaina, sen verran hyvin olivat rakkulat kasvaneet. Vähän jänskättää! Siirto ens maanantaina. Siitä se piinailu taas alkaa. =)

Vierailija
11/25 |
19.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan Lunama, tulehan heti kertomaan ultran kuulumisia, ajattelepa jos siellä masussa onkin kaksi pientä vauvanalkua! Tosiaan, kyllä tämä ultran odottaminen on oikeastaan piianallisempaa kuin testipäivän odottaminen. Testi näyttää plussaa, olo on epätodelleinen kaiken jälkeen, oireita ei juurikaan ole eli voiko siellä masussa olla oikeesti ketään...

Santtu, mahtavaa, että pääset jo perjantaina punktioon. Tsemppiä sinne ja toivottavsti tulee hyvä saalis. Jännittää niin teidän kaikkien puolesta!

Vierailija
12/25 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänskättää teidän muitten puolesta! Odottelen myös tietoja teidän ultrista ja punktioista! Tää kaikki kun mulle on vielä niin uutta (vaikka lapsettomuus ei olekaan).

Eilen aloitin sitten nenäsumuttelun. Ja voi hyi! Luulin että se olisi helppo etappi tässä, mut miks ihmeessä se pitää aina valuu sinne kurkkuun...se ei oo kivaa :(. Siks inhoon kaikkia nenäsumutteita.

Sain valmiiksi jo tarvikkeet pistoja varten (kynä, neulat ym.). Kauheen pitkältä näytti se neula...en oo viel uskaltanu perehtyy siihen tarkemmin. Kaikki aikanaan.

Eilinen ei alkanu kovin hyvin. Kun mentiin sairaalaan sovittuun aikaan, niin selvisi, että sitä aikaa ei ollukaan meille varattu :(. Aika kyllä sitten järjestyi melko nopsaan kuitenkin. Onneksi!

Noi lääkkeiden hankinnatkin tuntuu olevan vaikeanpuoleista! Onneksi soitin omaan apteekkiin päästyäni sairaalasta, eihän niillä ollu sitä nenäsumutetta. Piti sitten käydä parissa muussa apteekissa sitä kyselemässä, jotta se löytyi.

13/25 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita lääkkeitä ei suurimmasta osasta apteekkeja saa suoraan hyllystä, vaan ne tilataan tarpeen mukaan. Itse olen tilattuna saanut lääkkeet n. 2 pvän sisällä. Joskus saattaa olla tilanne, että lääkettä syystä tai toisesta tarvii lyhyellä varoitusajalla, joten kannattaa selvittää onko lähistöllä apteekkia, joka olisi lupautunut pitämään ko lääkkeitä hyllyssä.

Sumute ei valu niin helposti kurkkuun asti, kun päätä kallistaa vain vähän taaksepäin sumuttelun jälkeen. b

Vierailija
14/25 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta onkin typertynyt ja epäuskoinen olo.. Tänään oli ultra, jossa näkyi kaksi täysin viikkoja vastaavaa pikkumatkustajaa hienon sykkeen kera. Toinen jopa vähän liikahtikin:) Lääkäri oli aivan ihmeissään, kun olo on ollut näinkin hyvä. Yleensä kuulemma kaksoisraskauksissa huonovointisuus saattaa olla hyvinkin rajua. Että näin täällä, ajatusta täytyy vielä sulatella. Jo yksikin olisi tuntunut ihmeeltä, saati sitten sitten että kummatkin alkiot tarrasivat kiinni.

Nyt vaan kaikille teille ihan hirmuisesti tsemppiä ja tulkaa nopeaan perästä:)!

15/25 |
20.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieletöntä!! Tuplaonnittelut on paikallaan!! Nyt vaan peukkuja pikkuisille, että pärjäävät hienosti!! bd

Vierailija
16/25 |
21.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunama, onnea aiavan todella PALJON! Olen niin onnellinen puolestasi! Jotenkin minulla oli koko ajan tunne, että kohdallesi sattuu tuplaonni!! Oli jotenkin sellainen kutina koko ajan. Eli kuink apaljon sinulla on nyt viikkoja kasassa? rv 7? Minun ekassa ultrassa olisi rv 6+4. Toivottavsti siellä kaikki hyvin....ja sinne asti päästään. On tää niin epätodellista!!

Vierailija
17/25 |
22.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hienoa että hoidot auttaa =)

Meillä viime perjantaina oli toinen inssi ja nyt siis taas odotellaan menkkoja. Jos ei tästä nyt raskaus ala niin mennään jonoon koeputkihedelmöitykseen... Että sellasta tänne.

Onnea kaikille onnistuneille ja toiv pikkuiset kasvaa ja voi hyvin loppuun asti :) toiv voidaan pian lukea muistakin plussanneista.

Hyvää alkavaa kesää kaikille!!

18/25 |
24.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli punktio ja se meni yhtä kivuttomasti kuin edellinenkin. Lääkärit ei ole klinikalla vkoloppuisin töissä, joten hedelmöittyneiden/jakautuneiden alkioiden määrää sai jännityksessä odottaa tähän päivään saakka. Yllätys oli positiivinen! Yhden erittäin hyvän tänään siirretyn lisäksi 4 hyvä- alkiota meni pakastimeen.

Nyt sitten piinaillaan ens viikon perjantaihin saakka. Voi kunpa onnistaisi... bd

Vierailija
19/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplaonnittelut Lunamarille! Ja tsemppiä Santulle piinailuun.

Miten teitä on neuvottu Puregonin pistämisestä?Mulle kun sanottiin että ei liian myöhään illalla ja hoitajan mielestä 20.30 oli liian myöhään. Miten/mihin aikaan ootte pistänyt?

20/25 |
26.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle sanottu mitään aikaa Puregonin pistämiseen. Käytännön syiden vuoksi pistelin aamuisin aikaan, jolloin olen aina kotona työvuorojoen vaihtelusta huolimatta.

Sanoiko mitään, miksi toi aika on liian myöhään? Kummallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan