Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö ketään, joka olisi raskautunut (naisen) sterilisaation

Vierailija
30.04.2010 |

jälkeen? Ja oliko kohdun ulkopuolinen raskaus vai normaali?

Olisin nimittäin menossa toimenpiteeseen tänä vuonna, mutta mulla on niin huono tuuri näiden ehkäisyjen kanssa, että vähän jännittää :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle gyne sanoi, että tavallisimmin sterilisaation pettämiset tapahtuu niille, joilla toimenpide tehdään synnytyksen yhteydessä.

Mä valitsin Essuren koska sitä ei voi purkaa, järkeilin siitä että se on varmaankin myös melko varma menetelmä.

Vierailija
2/5 |
30.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi sai alkunsa oikein otetuista pilsuista huolimatta. Kolmatta aloin odottaa vuoden sterilisaation jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se maailma siihenkään kaatuisi, kun ei ole terveydellisistä asioista kyse :) Mutta mun tuurilla...

Eka lapsi sai alkunsa oikein otetuista pilsuista huolimatta. Kolmatta aloin odottaa vuoden sterilisaation jälkeen.

Vierailija
4/5 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis mä en ollenkaan halua, että mun paikkoja pätkääkään ronklataan ilman nukutusta. Ja sisko oli ollut jossain kohdunmittauksessa(?) ennen tuota Essurea (jossa ei ole vielä ollut) ja oli kuulemma suorastaan huutanut, kun oli sattunut niin pirusti. Sieltä olikin sitten löytynyt jotain kaavintaa tarvitsevaa polyyppia.

Otan mieluummin riskillä sen perinteisen. Ja synnytyksen yhteydessä niitä ei enää tehdä, ellei ole suunniteltu sektio.

Vierailija
5/5 |
01.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutus ja pienikin leikkaus on paljon isompi riski kuin kohdun kautta tehtävä tähtystystoimenpide.

Essurea ei tehdä, jos kipu menee sietämättömäksi. Olen tosin kuullut että joku oli saanut humautuksen kun oli sattunut liikaa.

Essure on tosi nopea. Itse toimenpide, se kivuliain osa, kesti minulla kolmisen minuuttia.

Raskautuminen on kuitenkin oikeesti tosi harvinaista olipa sterilisaatiomuoto mikä tahansa.